Redaksjonen. Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Står bak utviklingen av Chromes Java VM. Nå vil veteranene lage et helt nytt programmeringsspråk Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Heh. Til sammenligning, om systemet var ‘Win10’; -Om lyspæra di døde ville hele huset bli mørklagt, må skifte lyspære og reboote hele systemet. Oppdateringer ville mørkelegge hele huset på tilfeldige tidspunkter pga plutselige sikkerhetsoppdateringer, eller nye ‘funksjoner’. Kan godt sammenlignes med gode gamle juletrelys hvor man må gå å skru på ting for å finne synderen. Toit høres ut som en nødvendig ting istedet for proprietære systemer som kun fungerer fra samme produsent. -Jeg kikker på dere, Phillips. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 "Chromes Java VM"? Her tror jeg det gikk fort i svingene. 1 Lenke til kommentar
Nils Fredrik Gjerull Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Det finnes allerede en Python runtime for ressursbegrensede enheter, kalt MicroPython. Det er et subset av Python. Har testet det selv, og det er skikkelig tøft. Kan skrive kode rett inn på chip'en. MicroPython sin runtime blir på en måte et lite "operativsystem" for enheten. Hvis det er behov for å bruke enda mer ressursbegrensede enheter eller det er behov for mer ytelse, så synes jeg Rust virker som en spennende alternativ. Rust tilbyr en modell for minnestyring uten grabage collection. Å tilby en egen runtime/vm/operativsystem for embedded er jo fint, men dette kan vel gjøres uten å måtte finne opp et helt nytt språk? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 "Chromes Java VM"? Her tror jeg det gikk fort i svingene. Jepp. Og Java 3.1 er vel også en versjon de fleste, for ikke å si alle, hoppa over. 1.3 husker jeg dog ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå