TheDarkSycamore - SCM Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Hei, jeg har altids trodd at deabetis 2'eren er den verste. Så fikk jeg vite i dag at det er motsatt at 1'eren er den verste. Jeg er nå forvirret, hva er verst av deabetis 1 og 2? :confused: Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 https://www.helsenett.no/231-sykdommer/diabetes/diabetes/14923-viktig-nytt-om-diabetes.html Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 (endret) Diabetes 1 er den verste sorten... Diabetes 2 kan "kureres" Har man diabetes 1 har man det for resten av livet... EditDiabetes 2 er som regel forbundet med overvekt og for høyt sukkerinntak, og kroppen klarer ikke å produsere nok Insulin til å forhindre personen fra å få høy blodsukker... Diabetes 1 er når kroppen ikke produserer insulin i det heletatt og er genetisk.. Barn kan bli født med Diabetes 1... Endret 3. juli 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Diabetes type 1: kroppen produserer ingen insulin, fordi kroppen selv destruerer insulin-produserende celler. Diabetes type 2: kroppen er resistent mot insulin, det betyr at kroppen responderer dårlig på insulin, og det trengs høyere doser enn vanlig for å senke blodsukkeret. Derfor kan man ved diabetes type 2 ta tabletter som stimulerer til økt insulinutskillelse, mens type 2 brukes kun insulin. Dette er de to hovedgruppene av diabetes. Utover dette kan man også ha en blanding der man skiller ut for lite insulin, samt at kroppen er resistent mot insulin. 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 3. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2018 Okei Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Jeg har en kamerat som har type 1.... Han tåler ikke øl så mye lenger, derfor kommer jeg ikke til å kjøpe inn "masse" 6-8 halvlitere igjen, og ikke til å ta med meg whisky.. Er det noen gode øl som diabetikere type 1 tåler bedre, lite sukker og som samtidig er godt? Tenkte 2 øl på hver ved brygga og en middag et eller annet sted. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 (endret) Jeg har en kamerat som har type 1.... Han tåler ikke øl så mye lenger, derfor kommer jeg ikke til å kjøpe inn "masse" 6-8 halvlitere igjen, og ikke til å ta med meg whisky.. Er det noen gode øl som diabetikere type 1 tåler bedre, lite sukker og som samtidig er godt? Tenkte 2 øl på hver ved brygga og en middag et eller annet sted. Du har misforstått .Jeg har type 1 (i en årrekke) og drikker alt slags øl. Det er promillen i kombinasjon med karbohydrater man må passe seg for og at ikke blodsukkeret raser. Å drekke seg dritings er ikke greit da det er veldig lett for at det går som nevnt over. Men det går vesentlig dårligere med sprit,shots o.l. Øl er enkelt. Endret 4. juli 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Så en øl med lite styrke feks 4% kan være ok? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 (endret) Så en øl med lite styrke feks 4% kan være ok?Mange flere enn en vil jeg tro (over tid) ;pOg man må ikke glemme å spise. Endret 4. juli 2018 av syar2003 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Så en øl med lite styrke feks 4% kan være ok? Det finnes Lite øl som har 70% mindre karbohydrater enn vanlig øl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå