Neo_mandal Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Har ikke firewire på maskinen så jeg lurte på om det da var mulig å spille dv tapen over til pcen? Har gnagd på dette i hele dag.. :/ Har -S-video inn/ut på maskinen pluss usb. Kan ta over fra minnekort til data via usb, men virker ikke som det går med Dv tapen.. Noen som kan hjelpe en stakkar? Takker for svar Endret 15. desember 2003 av Neo_mandal Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Kjøp firewirekort, alt annet gir bare problemer. Og hvis du har et DV-kamera selv, så burde valget være enkelt. Kjøp gjerne et billig. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jepp. Vil dog presisere; kjøp gjerne billig FireWire-kort, men sørg for at du også får med en FireWire-kabel! Disse kan ofte være litt dyre om du kjøper bare kabelen. Er du usikker kan du f.eks. kjøpe pakken Studio DV fra Pinnacle, her får du programvare, kort og nødvendig kabel. Lykke til! /Øystein Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Studio DV 8 pakken koster på Elkjøp 795 mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Problemet er at jeg skal i militæret igjen 5jan og tar dermed bare med den bærbare som ikke har firewire kort. fw kort til den vet jeg ikke om er mulig engang og ingen vits. OG jeg har ikke lyst til å kjøpe firewire kort til min stasjonere siden jeg ikke kommer til å være hjemme så mye.. maks 2 dager i måneden.. Så det er ikke mulig å overføre fra dv tape til pc via Usb eller s-video?? Håper på positivt svar! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 USB går ikkje, men Pinnacle har ei løysing for dei med bærbar uten firewire: Studio 8 DV Mobile. Her får du med programvare, kabel og PCMCIA-kort med to firewire inngangar. Altså alt ein treng Koster for augeblikket 1386,- på xd.no (3 igjen...): http://www.xd.no/asp/info.asp?p=13815&l=2&...29&likepattern= Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 USB går ikkje, men Pinnacle har ei løysing for dei med bærbar uten firewire: Joda det gikk... Funka bra med usb streaming. tviler forresten på at jeg har plass til et kort i den bærbare.. lol takker for svar Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 men det går ikke å spille DV-video via USB. Det er alt for mye data til det. Eneste som funker er firewire eller analogt signal... Men videoinngang veit jeg ikke om noen bærbare som har. Så den beste løsninga er et PCMCIA-kort med firewire, som incanus sier. DV streaming er bare video beregnet på internett, med veldig kraftig komprimering og lav oppløsning. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 USB går ikkje, men Pinnacle har ei løysing for dei med bærbar uten firewire: Joda det gikk... Funka bra med usb streaming. tviler forresten på at jeg har plass til et kort i den bærbare.. lol takker for svar USB streaming gir jo latterlig dårlig kvalitet da. Mulig du ikke ser det i den lille ruten som kommer på dataskjermen, men ved eksportering tilbake til tape, og deretter avspilling på TV, viser store kvalitetstap. Ang. kort i din bærbare. Du har kanskje en ledig PCMCIA port på siden av din bærbare? Der man vanligvis setter nettverkskort, modem og lignende til bærbare maskiner. Det er nemlig der dette Pinnacle kortet skal inn. Men vær klar over at mange bærbare har for trege harddisker til videoredigering. Dette, sammen med andre begrensninger du har med bærbare datamaskiner, gjør at jeg anbefaler at du først som sist kjøper Firewire/Pinnacle pakke til din stasjonære uansett. Du kommer vel ut fra militæret innen 12 måneder uansett, og firewire kort kan overføres fra gammel til nyinnkjøpt maskin når det behovet melder seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå