Gå til innhold

Ta utdanning i IT "Sikkerhet" men hvilke?

Anbefalte innlegg

Blir nok et litt alsidig spørsmål og treffer kanskje ikke noen her som har erfaring på området, men jeg er i litt av et skille nå om dagen

Jeg har tidligere håndverkerfaring og fagbrev derifra. Deretter har jeg tatt turen innom regnskap.

Legger veldig merke til at jeg søker mye informasjon om hvordan man kan være kriminell innenfor den økonomiske sektoren.. Altså sjefen tror nok jeg er mer kriminell siden jeg graver dypt om hvordan eller hva man må gjøre for å slippe unna osv, Dette er selvsagt fordi jeg er skeptisk til mye handlinger og jeg merker at dette kanskje noe ville vært for meg. ( Altså å finne andre som er kriminelle ^^ )

jeg elsker PC generelt og har en interesse for alt av smått med teknologi, hacking, og hvordan folk gjør seg selv kriminelle ved hjelp av pcen..

Så jeg har bestemt meg for å ta en utdanning i dette dersom det lar seg gjøre uten at jeg må tilbake på skolen de neste 6 årene. Fordi jeg ikke har studiespesialiserende

Jeg har da sett at Noroff har litt å velge imellom, men hvordan skal vite hva som er rett for meg?

Alt virker jo ekstremt likt i mine øyne

Noen som har disse utdanningene og kan fortelle litt mer om de? Evt hva som står i fokus osv.

Alle tips og veiledning taes imot med stor takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står under opptakskrav:

Opptakskrav: Matematikk R1 (2MX), eller S1 og S2*
Bestått treårig videregående opplæring.

Så du må nok ha studiespesialiserende for å bli vurdert til opptak.

Hvis du først skal studere på fulltid anbefaler jeg heller NTNU på Gjøvik som er ledende på dette fagfeltet.

Det er i tillegg gratis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...