sånn er det! Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Vi driver å bygger på huset vårt om dagen. Ser plutselig at graveren har revet opp alt av jording til huset. Det var to vaiere ut fra huset og ned i jorda med hvert sitt spyd tror jeg. Nå har alt røket og det går ikke noe jording inn i huset i det hele tatt. Hverken til avløpsrør eller noe annet. Hvor farlig kan det være å bruke vann nå? På badet er det varmekabler så føler meg ikke trygg på å ta en dusj. Hva er det verste som kan skje? At man får et lite ubehagelig støt eller kan man få farlig strøm i seg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 I verste fall dødeleg, men det skal ein del uheldige hendingar til før det inntreffer. Varmekablane kan du vel ha av midt på sommaren. Det er ikkje berre gjennom vatn du kan få straum. Uansett så får du tak i elektriker som fiksar jordinga. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Faren i seg sjølv er nok ikkje veldig stor i utgangspunktet, men konsekvensen er veldig stor og kan i verste fall føre til både smerte og død. Dersom resten av det elektriske anlegget og utstyret er i orden så skal det ikkje være straum på avveie, men som sagt så er konsekvensane store. Dette bør du få ordna så raskt som mulig, og du bør ta forhandsreglar fram til det er fiksa. Vatn er kanskje det som er minst innbefatta med minst risiko sidan reint vatn har dårleg ledeemne, den største trusselen er knytta til handtering av utstyr med feil i samtidig som du er i kontakt med andre ting som leder straum. 1 Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 3. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2018 I verste fall dødeleg, men det skal ein del uheldige hendingar til før det inntreffer. Varmekablane kan du vel ha av midt på sommaren. Det er ikkje berre gjennom vatn du kan få straum. Uansett så får du tak i elektriker som fiksar jordinga. Ja kan vel kanskje slå varmekablene helt av og bryte strømmen helt forhåpentligvis, så kan jeg ta sjansen på en dusj. Elektriker ordner etterhvert men kan ta litt tid. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Burde vel være mulig å lage midlertidig jording hvis du er bekymret. Så lenge det ikke er problemer som tidligere har utløst jordfeil-varsler er vel risikoen for at noen blir skadet av dette begrenset. Armaturer er som regel jordet slik at du ikke skal få en fase via vannet fra en varmtvannsbereder med feil. 2 Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 3. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2018 Takk for svar Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Jeg antar det ikke var meningen at graveren skulle plukke med seg jordspydene når de holdt på? Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 4. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2018 Jeg antar det ikke var meningen at graveren skulle plukke med seg jordspydene når de holdt på? Absolutt ikke. Så firmaet fikser det. Men det tar tid dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå