Gå til innhold

Gir klarsignal for nytt tunnelløp under Oslofjorden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tunnelløpet der altså... Hadde det enda lønt seg tidsmessig å benytte det fra Sandvika, så kunne alle fra Bergen og vestfra benyttet seg av det.

 

Til og med for Sarpsborg-Asker lønner det seg å kjøre via Oslo om det ikke er kø noen av stedene. Det er kun Drammen som sparer tid på den overgangen. Mens lenger ned har man Moss-Horten som betjenes av ferjer.

 

Fantes det virkelig ikke en bedre trasé hvor man kunne fått mange flere til å ikke kjøre om Oslo?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er synd at regjeringen kaster gode penger etter dårlige. Nå hadde man hatt mulighet til å lære av erfaringene fra den gamle tunnelen og lage en ny og bedre. Men dessverre – det gjør man ikke, man velger en billig og dårlig løsning.

 

Norge har råd til å lage ordentlige tunneler (og for så vidt også anstendige veier ellers), men vi gjør det ikke fordi regjeringen i stedet har valgt å salte ned pengene våre i et enormt oljefond i utlandet.

 

http://verdenogvi.blogspot.com/2013/07/hva-er-best-bru-eller-tunnel.html

 

.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tunnelløpet der altså... Hadde det enda lønt seg tidsmessig å benytte det fra Sandvika, så kunne alle fra Bergen og vestfra benyttet seg av det.

 

Til og med for Sarpsborg-Asker lønner det seg å kjøre via Oslo om det ikke er kø noen av stedene. Det er kun Drammen som sparer tid på den overgangen. Mens lenger ned har man Moss-Horten som betjenes av ferjer.

 

Fantes det virkelig ikke en bedre trasé hvor man kunne fått mange flere til å ikke kjøre om Oslo?

 

Dette viser jo bare hvor greit det er å kjøre gjennom Oslo (utenom rushtidene). Allikevel skal en bruke 40 milliarder på å bygge ny E18 (15 km ny vei vest for Oslo, fra Bærum til Asker) og uten at kapasiteten skal øke. Matpakkebilistene får betale om de har råd til det. 83% av trafikken i rushtidene er lokaltrafikk.

Lenke til kommentar

Det er fremmet en klage om prosjektet for EFTAs overvåkingsorgan ESA.

 

Hvorfor ikke bro så man kan ha sykkelvei (turist vennlig) også samt å slippe de bratte bakkene som ikke er heldige for tungtrafikken?

 

Det blir jo ikke noe mindre bratt med nytt tunnelløp.

 

Eneste som mangler er at det til slutt blir forbudt å bruke tunneler som er for bratte og bygget etter EUs direktiv om tunneler som kom for en stund siden. - Grave (eh. spare) seg til fant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...