NTB - digi Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Samferdselsdepartementet har gitt Statens vegvesen i oppdrag å planlegge bygging av nytt tunnelløp under Oslofjorden.Gir klarsignal for nytt tunnelløp under Oslofjorden Lenke til kommentar
Emil Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Det tunnelløpet der altså... Hadde det enda lønt seg tidsmessig å benytte det fra Sandvika, så kunne alle fra Bergen og vestfra benyttet seg av det. Til og med for Sarpsborg-Asker lønner det seg å kjøre via Oslo om det ikke er kø noen av stedene. Det er kun Drammen som sparer tid på den overgangen. Mens lenger ned har man Moss-Horten som betjenes av ferjer. Fantes det virkelig ikke en bedre trasé hvor man kunne fått mange flere til å ikke kjøre om Oslo? 4 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Det er synd at regjeringen kaster gode penger etter dårlige. Nå hadde man hatt mulighet til å lære av erfaringene fra den gamle tunnelen og lage en ny og bedre. Men dessverre – det gjør man ikke, man velger en billig og dårlig løsning. Norge har råd til å lage ordentlige tunneler (og for så vidt også anstendige veier ellers), men vi gjør det ikke fordi regjeringen i stedet har valgt å salte ned pengene våre i et enormt oljefond i utlandet. http://verdenogvi.blogspot.com/2013/07/hva-er-best-bru-eller-tunnel.html ..... 2 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Det tunnelløpet der altså... Hadde det enda lønt seg tidsmessig å benytte det fra Sandvika, så kunne alle fra Bergen og vestfra benyttet seg av det. Til og med for Sarpsborg-Asker lønner det seg å kjøre via Oslo om det ikke er kø noen av stedene. Det er kun Drammen som sparer tid på den overgangen. Mens lenger ned har man Moss-Horten som betjenes av ferjer. Fantes det virkelig ikke en bedre trasé hvor man kunne fått mange flere til å ikke kjøre om Oslo? Dette viser jo bare hvor greit det er å kjøre gjennom Oslo (utenom rushtidene). Allikevel skal en bruke 40 milliarder på å bygge ny E18 (15 km ny vei vest for Oslo, fra Bærum til Asker) og uten at kapasiteten skal øke. Matpakkebilistene får betale om de har råd til det. 83% av trafikken i rushtidene er lokaltrafikk. Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Det er fremmet en klage om prosjektet for EFTAs overvåkingsorgan ESA. Hvorfor ikke bro så man kan ha sykkelvei (turist vennlig) også samt å slippe de bratte bakkene som ikke er heldige for tungtrafikken? Det blir jo ikke noe mindre bratt med nytt tunnelløp. Eneste som mangler er at det til slutt blir forbudt å bruke tunneler som er for bratte og bygget etter EUs direktiv om tunneler som kom for en stund siden. - Grave (eh. spare) seg til fant? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Drøbak-tunnelen er ikke den bratteste tunnel, langt ifra https://no.wikipedia.org/wiki/Veitunneler_i_Norge#Bratteste_tunneler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå