Picasso2.0 Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Har en Mazda 6 stv 2009 mod der DPF lampen har begynt å lyse. Har en kamerat som har tilgang på diagnoseutstyr og diagnosen viste at vi måtte tvinge frem en regenerering. Bilen spydde ut mye drit og luggingen i kjøringen forsvant, men ikke feilmeldingen. Har hatt bilen inne til Mazda forhandler (Sande auto Bergen) og de trakk en konklusjon som virker litt tvilsom. Registerkjeden må byttes.. pris 21k. Når jeg stiller spørsmål om hvorfor DPF lampen lyser og registerkjeden må byttes, samt forteller at en venn av meg har feilsøkt - og fått en helt annen feilmelding, får jeg bare vage svar. «Det har i utgangspunktet ikke noe å si hvilken lampe som lyser» «Vi har bedre diagnoseapperater enn andre verksteder» Jeg har vanskelig for å tro at merkeverksted lurer meg med hensikt, men føler noe skurrer her.. Er det noen av dere som har kjennskap til om det er en sammenheng mellom DPF lyset og registerkjeden? Vil også tilføye at før regenereringen lugget bilen under kjøring, men er nå altså helt fin. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Dra til et annet verksted. Her høres det ut som at noen vil fakturere deg 21k for å slette DPF-lampa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå