Gå til innhold

Nær 70 prosent av bilbransjen vil fase ut den klassiske bilnøkkelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha en sånn til ytterdøra også, men så vidt jeg vet henger låsprodusentene langt etter. Det er jo først de siste årene man har fått nøkkel med knapp for å låse opp ytterdøra. Jeg vil ha en som låser opp når jeg er innen 3 meter radius og låser ellers.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil ha en sånn til ytterdøra også, men så vidt jeg vet henger låsprodusentene langt etter. Det er jo først de siste årene man har fått nøkkel med knapp for å låse opp ytterdøra. Jeg vil ha en som låser opp når jeg er innen 3 meter radius og låser ellers.

Ja det er helt tragisk hvor treg denne utviklingen er, trykke på knappen når bilen vet du er der både ved åpning og låsing, trykke på en knapp for å starte å stoppe motor, trykke på håndbrekk osv inn i evigheten. Når jeg kjører leiebil går jeg til stadighet ut av bilen med motoren kjørende, håndbrekk av og glemmer å låse/åpne bil. På helt nye biler, fatter ikke trykkemanien til ingeniørene i den bransjen der

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sikkert fint for de som overfaller deg rett utafor døra di.
Lenke til kommentar

Det har vært tilfeller der folk har hatt parkering rett utenfor inngangsdøren sin, og oppbevart nøkkelen like innenfor, som har blitt frastjålet bilen. De fleste biler med nøkkelfri start kan kjøre i det "uendelige" så lenge nøkkelen var i nærheten når bilen ble startet. Dette er definitivt en endring jeg ikke ønsker velkommen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det har vært tilfeller der folk har hatt parkering rett utenfor inngangsdøren sin, og oppbevart nøkkelen like innenfor, som har blitt frastjålet bilen. De fleste biler med nøkkelfri start kan kjøre i det "uendelige" så lenge nøkkelen var i nærheten når bilen ble startet. Dette er definitivt en endring jeg ikke ønsker velkommen.

Det fikses jo greit gjennom SW

Lenke til kommentar

Ja det er helt tragisk hvor treg denne utviklingen er, trykke på knappen når bilen vet du er der både ved åpning og låsing, trykke på en knapp for å starte å stoppe motor, trykke på håndbrekk osv inn i evigheten. Når jeg kjører leiebil går jeg til stadighet ut av bilen med motoren kjørende, håndbrekk av og glemmer å låse/åpne bil. På helt nye biler, fatter ikke trykkemanien til ingeniørene i den bransjen der

Billige leiebiler er som oftest robbet for ekstrautstyr som keyless go, etc.

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Billige leiebiler er som oftest robbet for ekstrautstyr som keyless go, etc.

Mulig det, selv om jeg ikke alltid kjører billig leiebil.. må somregel trykke på enten en knapp på døren eller nøkkelen for å åpne/låse selv om bilen vet at jeg er der, trykke på startknappen/stopp knappen osv. Om dette er ekstra utstyr, så er det enda mer tragisk. Betale tusenvis av kroner for ett par linjer kode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Overfall utenfor døra er et utstrakt problem i Norge?

Vel vi har hatt ETT terrorangrep her til lands. regjeringskvartalet/utøya.

Hvorfor i allverden er det sikkerhetskontroller på flyplasser ?

Lenke til kommentar

Men om du blir overfalt spiller det vell liten rolle om nøkkelens funksjon? Har du standard nøkkelen i hånden når du blir overfalt så tar de den jo bare...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig det, selv om jeg ikke alltid kjører billig leiebil.. må somregel trykke på enten en knapp på døren eller nøkkelen for å åpne/låse selv om bilen vet at jeg er der, trykke på startknappen/stopp knappen osv. Om dette er ekstra utstyr, så er det enda mer tragisk. Betale tusenvis av kroner for ett par linjer kode.

Selvfølgelig er det ekstrautstyr på rimeligere biler. Det koster uansett ikke mer enn ca. 2.500 kr ekstra i en billig Skoda. Dette er dog en kostnad svært få utleieselskaper er villig til å ta.

Har leid noen biler som har vært godt utstyrt, men de har også kostet uforholdsmessig mye. Unntaket er Tyskland. Der får man ofte mye bil for penga.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ekstrautstyr på rimeligere biler. Det koster uansett ikke mer enn ca. 2.500 kr ekstra i en billig Skoda. Dette er dog en kostnad svært få utleieselskaper er villig til å ta.

Har leid noen biler som har vært godt utstyrt, men de har også kostet uforholdsmessig mye. Unntaket er Tyskland. Der får man ofte mye bil for penga.

Latterlig mye penger spør du meg, jeg kjører somregel ikke de minste klassene og ofte i Tyskland. Samme røkla over hele linjen.

Jeg vet kun om en bil som dekker de punktene jeg nevnte, og det er bilen jeg kjører til daglig. Derfor er det såklart ekstra irriterende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi verdens mest paranoide land har tredd disse reglene ned over hodet på oss.

Salvesen: Jeg har akkurat samme problem som deg: Det er så gammeldagse og tungvinte løsninger i andre biler at jeg går lurer på hvorfor jeg ikke får opp døra når jeg kommer til en bil jeg skal kjøre. Senere etterlater jeg den ulåst og tar for gitt at den er tyverisikker. For ikke å snakke om et helt orgel av fotspaker og to rørepinner i midtkonsollen. Jeg har heldigvis ikke gått fra en av de med håndbrekket på ennå, men det har vært nære på. Har også hørt hyling eller harking og dermed oppdaget at den ene rørepinnen bør flyttes på. Sånt bør jo fungere av seg selv! Ikke noe man burde behøve å tenke på i 2018.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...