AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Har med 99% sannsynlighet hatt balanitis nå i rundt 2 mnd, har gått på en kur med elocon (hydrocortison) i rundt 2 uker, men det har "blusset opp" igjen. Hos meg er det riktignok ikke så ille som om man googler bilder av balanitis, men det er mer at glansen er veldig "shiny" og følsom. Kjennes ut som man på en måte må tisse litt hele tiden, og noen ganger merker jeg ikke noe til det. Om det går mer enn rundt 1 dag før jeg vasker penis merker jeg også en kraftig lukt, som ikke er så utrolig god. Nå har legene og alt sommerferie og det er umulig å få time til konsultasjon, og lurte på om noen hadde noen erfaringer med dette? Eventuelt hva som fikk dere bedre eller fikk fjernet det? Har god intimhygiene, normal forhud og ikke noen kjønnsykdom. Anonymous poster hash: 56f86...368 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 1. det skal være TØRT i underlivet. Hvis du kan gå med forhuden tilbaketrukket, er dette en god start 2. Etter at glans er grundig tørket, kan du prøve Canesten som kjøpes reseptfritt på apoteket, burde bruker 2 ganger daglig i 5 dager (les pakningsvedlegg) 3. Trang forhud? Dersom du sliter med trang forhud, kan fuktighet bli liggende lenge mellom forhud og gland, dette gir grobunn for sopp 4. Har du annen sykdom? Hvis man skiller ut sukker i urinen, kan dette også gi god grobunn for mikrober. Dette gjelder diabetikere. Dersom du ikke har diabetes, eller er i fare for det, så ikke bekymre deg. Summert: glans skal være tørr, forhud gjerne tilbaketrukket, prøv også Canesten. Dette var mine tips Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2018 Takk. Ja har prøvd å vaske daglig med spesielt tilpasset intimsåpe. Passer på å tørke godt etter jeg er ferdig, og drar forhuden tilbake når jeg skal sove etc. det har fått dempet det som var rødhet og "sårhet", nå sitter jeg bare igjen med en veldig skinnende og "irritabel" glans. Mulig jeg prøver litt canesten, det kan vel uansett ikke forværre situasjonen. Tror hovedproblemet mitt var at jeg vasket for mye, som forårsaket problemet. Anonymous poster hash: 56f86...368 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Du trenger ikke å vaske deg ofte med såpe. Med vanlig intimhygiene er det nok å skylle/vaske med lunkent vann. Bruk av såpe er de gangene du dusjer, men ikke til daglig vask. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Vask med med vann, tørk godt under forhuden og på hodet. Smør på Bacimycin salve ( reseptfritt på apotek ), rull forhuden tilbake over hodet slik at salven fordeler seg jevn på både hode og forhud. Gjenta ganger 2 pr. dag. Vask salven godt av med lunkent vann, tørk hode og forhud godt, men forsiktig, med en helt ren klut, eller et stykke gassbind - og smør på Bacimycin på nytt. Det bør hjelpe innen noen få dager ( 2 - 3 ), hvis ikke få en lege til å se på det. Bacimycin er antibakterielt og litt desinfiserende. Virker lenge å vente til legen eventuelt er tilbake fra ferie om 3- 4 uker. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2018 Takk for svar. Jeg begynner med noe krem i morgen og får se hvordan det utarter seg. Er som sagt kvitt "sår" og rødheten, virker som denne ble borte med elocon. Nå er det bare veldig "shiny" og følsomt område. Canesten er å foretrekke? Virker som den andre kremen er mer sårsalve, uten at jeg har peiling på det. Må uansett kjøpe noe gassbind så jeg slipper "lo'ing" ved tørk, vanskelig å få det helt tørt med klut men bruker lufttørking så går det somregel greit. Anonymous poster hash: 56f86...368 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå