Gå til innhold

Britiske elbileiere klager på treig sommerlading med Nissan Leaf

Anbefalte innlegg

Bilene er testet og typegodkjent først. Da er den godkjent og det er bare å produsere så mye man vil.

Nye krav til testing blir ikke gjort ved slike endringer. At det ikke skulle ha innvirkning på tester er lite sannsynlig, dette er kun for å spare tid og kostnader.

Store strukturelle endringer må såklart testes på nytt, men om dette er punkt som ikke inngår i slike strukturer(sikkerthet/forsterkning osv) så kan en gjøre endringer såklart. Men om noen vill testkrasje en bil, så kan de jo gjøre dette om de mener det er blitt gjort farlige endringer.

Klart det er for å spare tid og kostnader, selskap gjør sjeldent egne endringer uten slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre biler i denne prisklassen har gjerne HUD. Model 3 er vel ikke den eneste bilen med speedometer mot midten, (mini er vel en annen), men de har gjerne større indikatorer enn den vi har sett fra tesla.

Så da er ikke plasseringen et problem likevel?

Lenke til kommentar

Siste nytt er at de har fjernet 300 "unødvendige" sveisepunkter per bil for å nå 5 tusen biler per uke. Begynner å bli vel mange snarveier med bygging i telt osv.

Så effektivisering er negativt hvis det er Tesla? Men for alle andre er effektivisering bra da? Eller er du alltid negativ til effektivisering i all produksjon?

Lenke til kommentar

Kva er leveringstid på Leaf om du bestiller i dag? Eventuelt Ioniq eller andre konkurrentar? Å vente 1.5+ år på TM3 hadde eg vore litt skeptisk til. Det kan dukke opp mykje nytt i løpet av den tida.

Mener det var snakk om opp til fem måneder ventetid på Leaf.

Lenke til kommentar

Varierer fra forhandler til forhandler og hvor mange biler d e har bestilt opp. Jeg bestilte Leaf 2. uke i juni  og kunne få denne levert siste uke av August.

Ioniq måtte jeg forvente å vente minst 8 måneder på.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da bør du kanskje prøve det først? Antakelig blir du fort vant til det.

I forsvaret ble jeg vant til RSP. Ikke at det ble gourmetmat av den grunn. Jeg liker ikke dashen til TM3 - det må vel være lov å synes selv om jeg ikke har prøvd den.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så da er ikke plasseringen et problem likevel?

Det får være opp til hver enkelt. Jeg liker det ikke. Jeg håper en eventuell modell Y har takrails, hengerfeste og HUD. Får de til det har de sannsynligvis fikset de største ankepunktene med bilene sine fra mitt ståsted.

Endret av sverreb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

All info du kan få i fra enheten i midtkonsollen burde også være tilgjengelig i en eller annen form foran deg. Som f.eks navigasjon ble vist i form av et kompass. Jeg har aldri navigert etter kompass i bil. Hva f* skal man med det? 

Jeg fikk leke meg litt med en Leaf i dag å testet litt på hva du kunne få opp i displayet, noe jeg ikke gjorde godt nok på den tiden jeg fikk låne en fra forhandler. En får da strengt tatt opp det meste der som du kan få opp i infotainmenten i midtkonsollen, eneste du ikke får når det kommer til navigasjonen er kartet, men du får opp piler som viser hvor du skal kjøre ved neste kryss eller der du kal ta av, å ha oppe hele kartet på skjermen i instrumentpanelet burde strengt tatt ikke være nødvendig, og kompasset var bare en liten linje på toppen av skjermen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Prøv f.eks å aktivere leafs selvkjøring. Knapp under rattet, rett ved siden av rattvarmeren (med SAMME symbol), så knapp på rattet, av en bil med bølger rundt, og om jeg ikke husker feil er det enda en knapp for å faktisk slå greia på. Ved aktivering får du en advarsel i den lille skjermen foran rattet. Hvis du ikke har kjørt av veien innen den tid kan det hende at bilen styrer og kjører selv. Ingen særlig tydelig indikasjon på dette

Meget spesielt. På min leaf trykker eg en gang på propilot så tar den over når den har funnet linjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...