Maxii Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Hei, i det siste har internett går kjempe seint på min laptop. Internett går fint på min stasjonære data og den andre laptop. Hjelper av og til å restarte laptopen, så går det litt raskere en stund. Noen som har anelse hvorfor det går så seint på den laptopen? Nedenfor ser du internett hastigheten jeg har. Endret 2. juli 2018 av Maxii Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Kan det være virus eller spyware? Opplevde at min laptop gikk utrolig seint, og sniffet da på traffikken med wireshark. Viste seg at det gikk en enorm mengde UDP-trafikk fra diverse lugubre IP-adresser mot klienten min. Dette gjald kun den ene laptopen, andre enheter i nettverket oppførte seg som normalt... Kan være verdt et forsøk og se hva som dukker opp. Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Om routeren din sender ut både 5ghz og 2.4ghz trådløssignal så kan det hende laptoppen din har automatisk koblet seg til 2.4ghz nettet. Lenke til kommentar
Maxii Skrevet 2. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2018 gikk på oppgavebehandling - Ethernet. Ser da at jeg mottar ganske mye. Alt fra 600kbps til 20 Mbps. Noen som vet hva det er? Dette gjelder stasjonær dataen, Syner samme på 2 stasjoner dataer Lenke til kommentar
Maxii Skrevet 2. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2018 gikk på oppgavebehandling - Ethernet. Ser da at jeg mottar ganske mye. Alt fra 600kbps til 20 Mbps. Noen som vet hva det er? Dette gjelder stasjonær dataen, Syner samme på 2 stasjoner dataer Fant ut problemet angående det siste jeg skrev Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 17mbit ned og 1,5mbit opp er vel ikke akkurat tregt.. 13ms ping er jo også rimelig respektabelt på en DSL linje... (Går utifra at det er det du får på laptoppen?) Eller er det slik at den hastigheten får du på den stasjonære PCn og det er treigere på Laptoppen? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Fant ut problemet angående det siste jeg skrev Kan vel hende at du får dårligere hastighet grunnet at det er noen oppdateringer som lastes ned og installeres på laptoppen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå