Kurt Lekanger Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Sårbarhet i LTE gjør det mulig å sende intetanende brukere til ondsinnede nettsider Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Vel. Min ide er: Skipp hele 4G, og start opp 5G. 4G er jo allerede ‘avlegs’. 1 Lenke til kommentar
ThomasRy Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Vel. Min ide er: Skipp hele 4G, og start opp 5G. 4G er jo allerede ‘avlegs’. En noe typisk kommentar som ofte gjenspeiler de som egentlig ikke har kunnskap/satt seg inn i den konkrete teknologien. Ofte på jobb blir jeg møtte med svar av denne typen. Gjennomsiktig. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Hvorfor skal ikke 5G-protokollene fungere like godt på 4G-frekvenser. Tross at 5G bruker tettere frekvenser utover de som dagens 4G benytter, så skal vel 5G kunne dekke 4G-frekvensene om behovet oppstår. Synes at det er du H008UBNF jeg som har mangler på kunnskap her. Legg ned 4G, støttes. Det er vel også det som sannsynligvis kommer til å skje. 2G blir sikkert levende lengre fram i tid enn 4G? Mobile launch will use sub-6 GHz spectrum in traditional LTE or newly-allocated bands with similar performance to LTE. Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/5G#Frequency_range_1_%28%3C_6_GHz%29 Endret 8. juli 2018 av G Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Hvorfor skal ikke 5G-protokollene fungere like godt på 4G-frekvenser. Tross at 5G bruker tettere frekvenser utover de som dagens 4G benytter, så skal vel 5G kunne dekke 4G-frekvensene om behovet oppstår. Synes at det er du H008UBNF jeg som har mangler på kunnskap her. Legg ned 4G, støttes. Det er vel også det som sannsynligvis kommer til å skje. 2G blir sikkert levende lengre fram i tid enn 4G? Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/5G#Frequency_range_1_%28%3C_6_GHz%29 Hvorfor leser du ikke det du selv skriver? Det er ingen nevneverdig forskjell på 4G og 5G på frekvenser under 6 GHz. Så om du da bruker utstyr som er 1% forskjellig og yter 2% bedre og kaller det 5G, hva er den praktiske nytten? Absolutt ingenting. Det er bare når de får nye frekvenser kan de jo like godt kalle det 5G slik at folk tror de får noe bedre, men 4G+ i Norge er jo bedre enn 5G på 700 Mhz. Så legge ned 4G og erstatte det med noe som er akkurat likt? Dere er virkelig genier. Det står jo i linken din. Så ja du beviser godt poenget om at folk ikke har peiling på hva de snakker om. Forslaget om å skrote 4G for 5G er synonymt med å trykke opp tusenkroneseddler og lage St. Hans bål med dem. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Problemet er jo at mange kun bruker HTTP istedenfor HTTPS og dette gir sikkerhetsutfordringer til langt flere enn de som bruker 4G. Google skal jo snart begynne å advare mot websiter uten HTTPS og nettlesere vil antagelig snart komme med mer synlige advarsler. Ca. halvparten av websitene har HTTPS idag og andelen vil øke. Min prediksjon er at man på de fleste devicer og programmer vil få opp en meny for å akseptere sikkerhetsriskoen for å kunne gå inn på en website uten HTTPS lenge før 4G forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå