Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

For Founders Edition. De har jo sagt at MSRP skal starte på 699 for 2080, så vi får vente og se om det kommer noen rimeligere utgaver. Ikke at jeg har noe stort håp om det. Hvor har du sett at man får ca samme ytelse med et 1080 Ti som med et 2080?

 

 

La oss bare si, at foreløpig ser det ut til at de to kortene vil yte veldig likt. Når man tar alle spilltester med i betraktning, 5-7% i favør av 2080.

 

 

Hva med å kose deg med 1080ti, eventuelt 2?

 

Det hadde vært mitt valg, helt klart. 

 

Tror nok veldig mange velger å sitte på sine kort en stund til.  Jeg har svært liten tro på at disse kortene blir kjøpt av andre en de som sitter på 4-5år gammel maskinvare. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får ca samme ytelse fra et 1080 Ti, og det kostet 7000.- for 2år siden ... 

 

La oss bare si, at foreløpig ser det ut til at de to kortene vil yte veldig likt. Når man tar alle spilltester med i betraktning, 5-7% i favør av 2080.

Hvor står dette? Det eneste jeg har sett er tall som Nvidia har gitt ut selv. Hvor 2080 leder an med 6-35% på 1080ti (og for det meste rundt 20% over). Vent til i morgen med å spre muligens feilaktige rykter. Det kan hende du har rett, men det kan også hende du tar feil.

 

For dere som skal kjøre vannblokk så kan det være verdt å ta en titt på denne videoen.

 

 

Heldigvis linker du til feil video her. Trenger ikke å demontere kjøleren for å sette på vannblokk. 

 

Nå fikk jeg til å skifte batteri på en Nexus 6p som ifølge ifixit har "Repairability: 2 / 10" og batteriguiden anslo dette til å være 3 røde streker og "difficult", så jeg angriper utfordringen med godt mot! :D

Lenke til kommentar

Min ordre viser:

 

Lanseringsdato 27. September

Forventet leveringsdato 20. September

 

Tolker det som at de som ikke forhåndsbestilte tidlig må vente til 27, mens de som var tidlig ute får de mellom 20-27 September. Gir ikke meninga at de skal holde tilbake alle kortene bare fordi etterspørselen er stor.

Jeg tenkte det samme. :)

Lenke til kommentar

La oss bare si, at foreløpig ser det ut til at de to kortene vil yte veldig likt. Når man tar alle spilltester med i betraktning, 5-7% i favør av 2080.

 

 

 

Det hadde vært mitt valg, helt klart. 

 

Tror nok veldig mange velger å sitte på sine kort en stund til.  Jeg har svært liten tro på at disse kortene blir kjøpt av andre en de som sitter på 4-5år gammel maskinvare. 

 

Jasså? Har du mottatt et kort du har testet allerede, men ikke har lov til å publisere noe? ;)

Lenke til kommentar

ok, nå må jeg spør litt dumt her. 

 

Hva er det som er så bra med FE korta?

 

Slik jeg ser det, er mye av poenget at nV skal slippe å ende opp som den dårligste produsenten.  Tidligere var det ingen som kjøpte referansekort fra nV og AMD ...  av den enkle grunn at alle 3. partskort var langt bedre mtp. kjøling og binning.   

 

Binning var naturlig nok en følge av tidlige steppinger ... i mens dårlig kjøling kun kan skyldes på nV/AMD selv. 

 

Så alt i alt ... betal 20% mer, og få kortet slik det burde være, eller vent et par uker, og kjøp et kort som er billigere men også sub-par med dårligere binning, kjøling, tilgjengelighet osv. 

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...