Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Er det noe å vente på da? Forventa pris rundt 2500-3000 kroner dyrere enn Gaming X Trio. Forrige generasjon var Strix og Trio prisa relativt likt, så denne nye ASUS-skatten skjønner jeg ikke at noen vurderer å betale for. Anmeldelsene vil vel vise evt. forskjeller, men Strix var jo ikke bedre enn Trio forrige generasjon.

Tja, jeg liker ROG kortene. På grensen til fanboy kanskje, fordi du har nok helt rett i at man vil betale ekstra for noe som yter det samme som flere billigere alternativ. Men hadde vært greit å sett ROG kortet før jeg bestemte meg hvertfall :)

Endret av JokerN_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2080ti blir som et titan. Usikkert om "turing" kommer med et titan.

Per nå er planen at 2080 Ti tar over for TITAN Xp...

Fra nå av vil Titan-kort være en "billigversjon" av compute-arkitekturen, altså TITAN V med GV100 nå. Neste TITAN-kort skal komme ca. når oppfølgeren til Volta V100 lanseres. Her vil nok prisen ligge på rundt 30.000 kroner. Det er jo "billig", da et Tesla V100 32GB ligger på over 100.000 uten rabatter.

Lenke til kommentar

Trenger en avklaring.

De tallene vi har sett til nå, hvem er disse fra?

De tallene vi har sett til nå som har vært sånn ihvertfall semi til å stole på har vært fra nVidia selv, i form av PR slides. Vi har da ikke hatt noen grunn til å tvile på at disse tallene ikke er oppnådd i virkeligheten. Men hvilke innstillinger som er benyttet på RTX kortene, og hvordan det har vært presentert har vært litt "tvilsomt". De har bl.a. vist ytelses forbedring sammenliknet mot forrige generasjon i 4K HDR. Og da ihht. Deres egen review guide, ikke en gang i "vanlig" HDR, men i en versjon med redusert fargeoppløsning som kun er nødvendig å benytte dersom man skal kjøre de nye 144Hz 4K HDR skjermene i 144Hz med HDR. Det er ikke nok båndbredde i DP1.3/1.4 uten DSC til den oppløsningen i 144Hz og HDR uten å sette ned farge oppløsningen. "Tilfeldigvis" så yter Pascal vesentlig dårligere i flere titler med den HDR modusen enn den vanlige. Så det er rett og slett litt suspekt at Nvidia har benyttet den modusen til å sammenlikne. Spesielt siden den kun er aktuell for folk med en skjerm til 26 000 Kr. I tillegg har altså "Founders Edition" kortene i denne omgang boost frekvensen 5-6% overklokket...

Har det kommet uavhengige tester som er til å stole på?

Nei, det kommer en den 20. eller 21. Fra Hardware Unboxed/TechSpot. Og kanskje/sannsynligvis en fra TPU rundt samme tid, kanskje den 19. HWUB slipper riktignok også en video med ~12 spill den 19, som sikkert er representativ. Og så en oppfølging en dag eller to senere med 30+ spill. Den kommer til å være "fasit". Mye annet med bare et lite utvalg spill kommer nok til være ganske missvisende når det kommer til gjennomsnitts ytelse over forrige generasjon. Og det finnes enkelte kanaler som åpenbart er så langt ned i lomma på nVidia at det lukter Jensens balle-svette av dem. "Tech of Tomorrow" f.eks. Regn med at han utroper Turing til en massiv suksess uavhengig av resultat. :p Og regn med det samme i denne tråden... :p

Men det er altså såpass stor forskjell i arkitekturen denne gangen at ytelses forskjellen vil variere stort fra spill til spill. Så selv når resultatene er inne, vil det nok bli ganske intetsigende å si at Turing er X prosent raskere enn Pascal uansett. Jeg regner med det vil kunne finnes titler der 2080Ti er ~70-80% raskere enn 1080Ti. Men også titler der det bare er ~30% raskere. Og dette igjen vil jo variere med om man tester i SDR eller HDR, og HDR modus...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Rasmus Slot said:
What does this mean for non-founders edition cards from third party vendors? I ordered one from Gigabyte through a reseller in my country, should we expect those to be delayed to the following week despite having put in a pre-order immediately following the announcement?

This applies to general availability of the GeForce RTX 2080 Ti from add-in board partners as well.

https://forums.geforce.com/default/topic/1071605/geforce-rtx-20-series/geforce-rtx-2080-ti-availability-update/5/

Ser ut som alle 2080 Ti kortene er utsatt til neste uke da :(

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

For dere som skal kjøre vannblokk så kan det være verdt å ta en titt på denne videoen.

https://www.youtube.com/watch?v=w9FtXZGQzfM

Fortunately, there's no need to disassemble the FE cooler if you're going to put a water block on the card. You're correct about the FE cooler having screws behind the top plate, however taking the FE cooler off the PCB is quite easy (albeit 30 screws or so) and thats all you need to do to mount the water block.

The only time you'd need to disassemble the FE cooler is if you were using it without water and want a thorough clean out of dust.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med 24GB vram da?

Tja, vanskelig å si. Det blir uansett å krangle for mye med Quadro kortene. Så trur egentlig ikke et Titan kort kommer til å komme, ihvertfall ikke i samme stil som før. Mulig drivere vil gjøre de mindre egnet for spill og at de havner mer innenfor GPU rendring/computing segmentet. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

For dere som skal kjøre vannblokk så kan det være verdt å ta en titt på denne videoen.

"problemet med overengineering oppstår vel først og fremst når en skal plukke selve kjøleren fra hverandre? Dette gidder jo ingen andre enn "let etter feil folket".

Nå har jeg ikke sjekket første video, men han har jo tross alt tatt ut PCB før denne video`en. Denne video`en er jo kun for de som skal bytte vifter ell?

Edit: men ja, virker på meg som en mildt sagt idiotisk konstruksjon. Spesielt mtp at limet som fester den "designplaten" over skruene for å komme til videre inn da må tåle ekstremt høye temperaturer og dermed kreve høy temp for å løsne. tenk deg om apple limet krevde 200c for å gi slipp :lol: da hadde neppe telefonen fungert etterpå...

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Komplett har endret på status på 2080 Ti kortene.

Lanseringsdato: 27. september 2018

Når jeg spurte de på chatten, så virka det på de som de trodde at det ikke bare gjaldt Founders Edition kortene, men alle. Virker litt rart men.

Min ordre viser:

Lanseringsdato 27. September

Forventet leveringsdato 20. September

Tolker det som at de som ikke forhåndsbestilte tidlig må vente til 27, mens de som var tidlig ute får de mellom 20-27 September. Gir ikke meninga at de skal holde tilbake alle kortene bare fordi etterspørselen er stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...