MrHorgen Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Like under 10 000 for billigste RTX 2080TI med 20% DNB rabatt slik som det ser ut nå. Fortsatt avskrekkende pris, men skal vurderes =) Må jo ha vannblokk også. Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Aner vi noe om mhz overklokket? Det nevnes 2130mhz gjennom scanner tool på 2080 i noen artikler men lite om Ti. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Bori gir meg 5% cashback og jeg drar bori kortet før jeg betaler med mastercard. Og BAM! Der har du 25% som du alltid har sagt selv Denne Bori har jeg lyst på også! 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Og BAM! Der har du 25% som du alltid har sagt selv Denne Bori har jeg lyst på også! Det gjelder alle medlemskort hos de store boligbyggelagene, Sørlandets boligbyggerlag, Bergen, OBOS etc. Alle sammen er med i samme medlems fordels greie. Om man ikke bor i borettslag selv, kan man jo registrere foreldres eller søskens etc. i stedet, om man gidder. Men når det gjelder DnB kampanjen, så står det under vilkår at det ikke kan kombineres med andre rabatter. Åpenbart kan man det likevel siden Krizz sier han gjør det. Men man risikerer jo da at man ikke får rabatten fra DnB om de oppdager at du også har benyttet en annen rabatt... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) Ikke deg han mener hverfall Vet du, det er akkurat det jeg tror han gjør! Men om så lurer jeg på hva det er han tror jeg har sagt som gjør at jeg nå må spise ordene mine? Om noe så bekrefter jo den siste lekkasjen heller både mine misstanker, og utregningen min av ytelses forbedringen i Hitman. Men når jeg skrev den posten var jeg altså kjempe "negativ"? På den første sliden der Nvidia oppga ytelsen til Hitman i 4K HDR, så hevdet de 73 fps med RTX2080. I denne nye lekkasjen av review guiden, ser vi at det er samme tallet som de nå oppgir for 4K HDR YUV422. Altså med redusert farge oppløsning som man må ha dersom man setter Asus sin 1000 nits 4K skjerm til 144Hz med HDR. Det litt merkelige med det, er at samme kortet altså scorer 74 fps i ekte HDR med full fargeoppløsning. Så hvorfor sammenlikne med en dårligere fargeoppløsning enn nødvendig? Det er jo fullstendig meningsløst til alle andre formål enn å sette GTX1080 i et kunstig dårligere lys. For som de selv medgir klarer GTX1080 56fps i 4K SDR. (Så jeg bommet der med en hel fps i linken min til TPU, kan det være den ene fps'en man mener jeg må spise? ) Jeg regnet altså ut at RTX2080 var 32,7% raskere i 4K HDR (YUV422) enn GTX1080 er i 4K (SDR). Jeg skrev så i en senere post at jeg misstenkte at det var nettopp det jeg hadde regnet ut; HDR mot SDR. Og at om jeg hadde hatt tallet for GTX1080 i HDR, så ville forskjellen sannsynligvis blitt større. Dette blir altså bekreftet her i denne lekkasjen. Ser vi på tallene til Nvidia, så ser vi at GTX1080 er 19,14% raskere i SDR enn i YUV422. Til sammenlikning er RTX2080 6,85% raskere i SDR enn i YUV422. Men av en eller annen grunn ønsker altså ikke Nvidia at disse 19 prosentene GTX1080 er raskere i SDR er det tallet vi skal sammenlikne RTX2080's ytelse mot. Her får enhver heller bare gjøre seg opp sin egen mening; hva er mest riktig å sammenlikne? SDR mot SDR, HDR RGB444 mot HDR RGB444, eller HDR YUV422 mot HDR YUV422? ytelses fordelen for RTX2080 er henholdsvis 39,3%, 48%, og 55,3%. Selv mener jeg at YUV422 er helt meningsløst. "Ingen" har 144Hz 4K HDR skjerm, ikke en gang Nizzen har vel lagt ut de 26K for en slik enda? Men HDR kan gi litt mening for noen (meg f.eks.). Jeg har en 4K HDR TV som jeg spiller den typen spill på. Så at RTX2080 er ~48% raskere på min TV enn et GTX1080 i denne tittelen om jeg vil spille i HDR, kunne vært et argument for meg. Men når vi ser hvor mye ytelse både 1080 og 1080Ti mister i denne tittelen opplever jeg det mer som manipulasjon. Tittelen er så gammel at "ingen" spiller det lenger. Det virker mer som tittelen er med, nettopp fordi Pascal kortene blir fullstendig avkledd i den tittelen med HDR skrudd på. I stedet for å vise hvor bra RTX2080 kortet er i HDR, så viser de hvor dårlig GTX1080 er... I SDR, som er den typen monitor de fleste sitter med, ser vi altså en økning på nesten 40%. Jeg "bommet" altså med ~7% i utgangspunktet, skjønt jeg korrigerte jo for det senere. Men det kvalifiserer kanskje likevel for å måtte spise sine egne ord? I så fall synes jeg nesten synd på Noreng: Økt ytelse er normalt og forventet, og historisk sett har det vært nesten dobling i ytelse fra Ti til Ti over tid. 580 til 780 var ca 1.7x 780 til 980 Ti var ca 1.7x 980 Ti til 1080 Ti var ca 1.8x Så om 2080 Ti er ca 1.8x raskere enn 1080 Ti vil ikke overraske meg i det hele tatt. Han sa nemlig altså at ~80% høyere ytelse ikke ville overraske ham. Men i henhold til lekkasjen er RTX2080Ti i Hitman kun 26,4% raskere enn GTX1080Ti i SDR... Kanskje ikke så rart da at Nvidia heller vil at vi skal beregne ytelses økningen i YUV422 i stedet? Da ser det nemlig straks bedre ut; WOW 51,7% raskere! (På en skjerm ingen har, med innstillinger ingen bruker)... Faktum er at selv om MSRP hadde vært identisk tier for tier, så er ingenting av det som er presentert til nå av tradisjonell ytelse spesielt imponerende. Når vi så legger til den foreløpige kun teoretiske prisøkningen i MSRP på henholdsvis $379 - $499, $549 - $699, og $699 - $999 for xx70, xx80, og xx80Ti, eller 31,7%, 27,3%, og 42,9%... Ja, for å si det slik; Jeg tipper jeg slipper å spise så fryktelig mange ord. Ihvertfall i en verden der folk hadde klart å forholde seg til hva jeg faktisk har sagt, i stedet for hva de tror jeg har ment... Edit: Glemte denne gangen å minne om at Nvidias Founders edition 2080 og 2080Ti er henholdsvis ~5,5% og ~6% overklokket på boost frekvensen i forhold til "standard" for AIB partnernes ikke-overklokkede kort. Og også da, at vi faktisk ikke vet hvilke frekvenser RTX kortene har kjørt på i disse testene. Eller hvor høyt de er i stand til å overklokke. GTX1070 ble lovet å være like rask som Titan X, men ved release, dersom man overklokket det max og sammenliknet med et maks overklokket GTX980Ti, så var det GTX980Ti som trakk det lengste strået.. Endret 17. september 2018 av Gabri3L 6 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Noen her som er VR brukere? Og tilfeldigvis venter et Pimax 8k eller 5k sett? Should you change to 5K+? If your REALLY (!) hate to see any SDE, if that is the most important thing for you, then you should keep the Pimax 8K. For everybody else I would switch to the Pimax 5K+, because you need a lower resolution to look equal than with the 8K and so have more performance for the games. I don’t see any big difference in color, distortion, black values or other things between the 5K+ and the 8K. If you really want to keep the 8K, please keep in mind that your really need a high-end-pc and should definitely preorder the 2080 Ti in my opinion! Conclusion All in all I want to say, that Pimax did a very good job! The big FOV is the absolute blast and kills every other consumer headset on the market (We don’t talk about the ultra expensive StarVR one or XTAL here). The Vive Pro is totally killed in my opinion, nobody needs it anymore! Even with the bad black values and the need for a high-end-pc, its so much more immersive and just feels great! If you played with the Pimax for some hours, you will never ever want to go back to an older headset, it’s so bad to see this very ugly small fov again. If the Pimax 8K will have the same price than Vive Pro or perhaps some more dollars only, it will be absolutely worth it! Pimax 5K+ should be 100 to 150 dollars cheaper than the Vive Pro, than it would be perfect! It is even prepared for the future. In two or three graphics card generations it will even look much better, so you can even see more Pimax Power in the future. Absolutely great work by Pimax all in all, but it was also the work of us testers that Pimax could release such a good headset, I hope you will appreciate it! For me the Pimax 5K+ and 8K are VR 2.0, next gen! I’d love to hear what you think about my review and you should also watch my video as there are manual created and very good english subtitles. I also would appreciate a thumbs up here and on my video review as well as a sub :-) Thanks Thomas (VoodooDE) http://www.youtube.com/VoodooDE_PCGaming https://www.reddit.com/r/Vive/comments/9gbmps/pimax_headset_review_after_nda_is_finally_over_by/ Sukk... jeg blir nok å punge ut for et 2080Ti da. Endret 17. september 2018 av Enceladus Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Noen av dere som har bestilt 2080 Ti fra Komplett som har fått noe mer informasjon om leveringsdato? Står på bestillingen min at kortet er forventet inn 20. september, men leser jo flere steder at det har blitt utsatt til 27. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Noen av dere som har bestilt 2080 Ti fra Komplett som har fått noe mer informasjon om leveringsdato? Står på bestillingen min at kortet er forventet inn 20. september, men leser jo flere steder at det har blitt utsatt til 27.Jeg trodde det gjaldt FE fra nvidia, men mulig jeg misforstod ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. september 2018 Forfatter Del Skrevet 17. september 2018 Noen av dere som har bestilt 2080 Ti fra Komplett som har fått noe mer informasjon om leveringsdato? Står på bestillingen min at kortet er forventet inn 20. september, men leser jo flere steder at det har blitt utsatt til 27. Du får vite fasiten den 20. September Lurer på det samme selv, men må vente... Bestillte 2x msi 2080ti tri kl. 20.04. Korta ble lagt ut 20.00. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. september 2018 Forfatter Del Skrevet 17. september 2018 Jeg trodde det gjaldt FE fra nvidia, men mulig jeg misforstod ? 2080ti fe ja, siden de er utsolgt for lengst. Mere er nok på vei inn. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Datoer på Komplett kan man absolutt ikke stole på. Har hatt flere bestillinger, også i nyere tid som har stått med bekreftet dato som ikke har stemt. Har en inne akkurat nå, på 3x Noctua NF-A8 PWM 80mm Vifte som hadde dato bekreftet 12. September. 12. September kom og gikk og nå på lørdag 15. Sept så fikk de plutselig ubekreftet dato 20. Sept. Samme var det med nye Logitech MX Vertical som en kollega skal ha, var bekreftet sendingsklare forrgie uke og nå står det bekreftet sendingsklare 18. Sept. Men det at Komplett skal få inn kortene denne uka når NVIDIA tilsynelatende har utsatt lanseringen med en uke virker jo helt usannsynlig om ikke forsinkelsen kun gjelder FE-kortene. 1 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Snakket med Komplett tidligere idag, de håpte de fikk kortene den 20, de hadde ikke hørt noe annet, men kunne ikke bekrefte noe. Vannblokkene fra EK blir vel ikke sendt ut før den 24, så haster ikke ikke så mye med kortet før vannblokka er på plass Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Noen av dere som har bestilt 2080 Ti fra Komplett som har fått noe mer informasjon om leveringsdato? Står på bestillingen min at kortet er forventet inn 20. september, men leser jo flere steder at det har blitt utsatt til 27. Forsto det slik at det gjaldt alle som bestiller nå. Komplett har bekreftet 20. når jeg spurte. Får vente og se om det stemmer. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Blir spennende å se anmeldelser. Synes prisene er helt krise og har kritisert dem så det holder, men fy så lyst jeg har på MSI 2080 Ti Gaming X Trio. Frykter at jeg ikke klarer å dy meg om anmeldeldelsene av kortet ender ca. der jeg tror. Hjelper ikke på at jeg fikk beskjed om lønnsøkning på 4,44% i dag heller. Trenger virkelig et kort dog, så jeg kan begynne å bruke 1440p-skjermen jeg har liggende. Føler ikke at 8700k har så mye å bryne seg på med et GTX 670 som har vært satt inn midlertidig heller, akkurat. Kjipt å betale ekstra for raytracing som jeg foreløpig ikke anser som relevant, men utover det blir jeg nok fornøyd om jeg slår til. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Noen her som er VR brukere? Og tilfeldigvis venter et Pimax 8k eller 5k sett? 8K Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-sells-two-of-each-turing-gpu-(a-normal-and-oc-model).html Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Hvilket kort har dere bestilt? Ser Inno3D Geforce GTX 2080 Ti koster 11 490,- som er endel rimeligere en de andre merkene. Vurderer selv og bare gå for Gigabyte GTX 2080 Ti Windforce OC siden jeg skal ha vannblokk på. Etter hva jeg kan se så skal Gigabyte kortet ha TU102-300-A som nevnt i artikkelen over. Er det egentlig noe forskjell på disse kortene, Inno3D, Gigabyte, MSI osv bortsett fra viftene? Ser jo ut som det er samme PCB på alle. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Er det OC chip (TU102-300-A) på MSI kortet? Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Skal ikke si det sikkert, men vil tro det er det så lenge de reklamerer for OC edition osv. When a board partner uses a -300 Turing GPU variant, factory overclocking is forbidden. Only the more expensive -30-A variants are meant for this scenario. Both can be overclocked manually though, by the user, but it's likely that the overclocking potential on the lower bin won't be as high as on the higher rated chips. Separate device IDs could also prevent consumers from buying the cheapest card, with reference clocks, and flashing it with the BIOS from a faster factory-overclocked variant of that card (think buying an MSI Gaming card and flashing it with the BIOS of Gaming X).All Founders Edition and custom designs that we could look at so far, use the same -300-A GPU variant, which means the device ID is not used to separate Founders Edition from custom design cards. https://www.techpowerup.com/247660/nvidia-segregates-turing-gpus-factory-overclocking-forbidden-on-the-cheaper-variant Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Skal ikke si det sikkert, men vil tro det er det så lenge de reklamerer for OC edition osv. Slik jeg tolket det også. Tok forøvrig et Gigabyte 2080Ti Windforce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå