gurka Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Er ikke dette over nå? Trapper jo ned med nand-produksjon og nå. Jeg er generelt imot å forhåndsbestille kun på lovord fra produsent. Har inntrykk av at det var mer software dette gjaldt før. Nå er det hardware og elbiler? Har nå uansett måtte tvinge meg selv for ikke å bestille denne runden Så får vi se hvor lenge jeg må vente (som prinsippfast stabeist). OT:Jeg jobber i industrien, og det er utfordringer med minne om dagen. Tilgangen er begrenset og prisene går opp. Det klart største problemet er kondensatorer(mlcc). Det sies at situasjonen vil vare til slutten av neste år. Spennende hvordan dette vil slå ut for tilgangen på PCBA for de nye kortene. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/nvidia_reveals_rtx_2080_and_rtx_2080_ti_performance_data_at_gtc_japan_2018/1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/nvidia_reveals_rtx_2080_and_rtx_2080_ti_performance_data_at_gtc_japan_2018/1 Quote: This is yet another example of them being extremely vague and misleading. The 1080TI is more than capable of 4k 60 in a ton of modern AAA titles, and thats at a full range of settings.These graphs they seem to love to release without an real numbers or settings information only make me wonder what they are hiding. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/nvidia_reveals_rtx_2080_and_rtx_2080_ti_performance_data_at_gtc_japan_2018/1 Igjen ikke noe reell info. Teite Nvidia med sine meningsløse slides. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Igjen ikke noe reell info. Teite Nvidia med sine meningsløse slides. Like teite som Amd sine "benchmarks" før release Ja vi hater å vente Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Når får vi testresultater? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Når får vi testresultater? Snart håper jeg, et sted i neste uke tenker jeg. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Igjen ikke noe reell info. Teite Nvidia med sine meningsløse slides. Det er sant, MEN dem får det til å se ut som vi får en økning tilsvarende Maxwell til Pascal. Med tensor cores ibruk så er det enda mer. Sann jeg ser det så har nvidia alt å tape på at dette ikke skulle holde seg opp når benchmarks kommer. Bare en tanke 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) RAM-prisene var vel en no shit konspirasjon, flere selskaper fikk jo enorme bøter for prisfiksing, av nettopp RAM. I hvertfall skal set ha deler av skylden. Men økt etterspørsel som følge av Bl.a telefoner etc. Som bruker RAM, stjeler jo sin del av kaken. Nice! Har ikke fulgt med i detaljer på et halvt år og ingenting gleder meg mer enn at noen tar affære. EDIT: Men jeg kan ikke huske å ha sett noen nedgang siden de doblet seg for flere år siden? Endret 13. september 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) OT:Jeg jobber i industrien, og det er utfordringer med minne om dagen. Tilgangen er begrenset og prisene går opp. Det klart største problemet er kondensatorer(mlcc). Det sies at situasjonen vil vare til slutten av neste år. Spennende hvordan dette vil slå ut for tilgangen på PCBA for de nye kortene. Takk for detaljer! Lenge leve X58 riggen. Godt jeg har noen ekstra hovedkort. Endret 13. september 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Igjen ikke noe reell info. Teite Nvidia med sine meningsløse slides. Noen kaller det også Teasers. Vanlig PR greie. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 RAM-prisene var vel en no shit konspirasjon, flere selskaper fikk jo enorme bøter for prisfiksing, av nettopp RAM. I hvertfall skal set ha deler av skylden. Dette er så bra... Presser opp prisen - får bot. Og hvem må betale? Jo, de tar vel ekstra betalt for å selge hva de produserer nå da... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 OT:Jeg jobber i industrien, og det er utfordringer med minne om dagen. Tilgangen er begrenset og prisene går opp. Det klart største problemet er kondensatorer(mlcc). Det sies at situasjonen vil vare til slutten av neste år. Ifølge pcpartpicker.com så har nå kurvene en synkende tendens. Men fortell gjerne mer om hva som er problemet med mlcc? Lenke til kommentar
gurka Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Ifølge pcpartpicker.com så har nå kurvene en synkende tendens. Men fortell gjerne mer om hva som er problemet med mlcc? Det er sammensatt, men hovedsaklig at det er en enorm økning av kondensatorer som benyttes, at fabrikker omprioriterer fra vanlige størrelser og går for 0201(bedre utnyttelse av materialet) som gir markedet et sjokk da dette ikke ennå er vanlig å benytte denne størrelsen. I tillegg sikrer alle mer komponenter enn de trenger for å unngå line down. Håper dette ikke gir manko av komponenter til grafikkort. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 God info Gurka Forklarer mye og korrelerer bra men det man har sett ellers i markedet. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Disse "tallene" er jo totalt meningsløse... Kan like så greit bare la være å publisere de. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Sporer av ot nå, men hvilke tall er totalt meningsløse? Endret 14. september 2018 av Knutgrus Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Da passer det bra med første "plausible" lekkasje på GTX 2080 da: https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2080-3dmark-performance-benchmark-leak/ 3 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Da passer det bra med første "plausible" lekkasje på GTX 2080 da: https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2080-3dmark-performance-benchmark-leak/ "In addition to that, the 3DMark Firestrike graphics score is said to be in the range of 27,000 points which is a good bit higher than the GeForce GTX 1080 Ti even when its overclocked." Uten å i det hele tatt manuelt klokke og tweake 1080 Ti kortet jeg har nå, har jeg fått en graphics score på 29,864 i Fire Strike... Er det jeg som leser helt feil her? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 https://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/nvidia_rtx_2080_and_rtx_2080_ti_preview/1 Litt lesestoff mens vi venter. OC3D bekrefter også at de har både RTX 2080 og 2080 Ti i hus, klar til testing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå