Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frostbite engine har truleg ein threadpool som det blir delegert oppgåver til. Då vil det sjå ut som den bruker mange tråder effektivt, men i praksis så venter CPU på arbeid(men operativsystemet veit ikkje dette). Men for spelutvikling så handler det om kor mykje du greier å utføre på kortast mogleg tid. Du har ikkje råd til å kaste vekk tid per bilde på å kopiere og synkronisere data mellom kjerner. Det er også derfor den skalerer veldig bra på 2 kjerner/4 tråder.

 

Dykk undervurderer kor effektivt bare 1 kjerne er når det opererer heilt aleine. BF5 er truleg koda med 2-4 viktige tråder, med ein ekstra threadpool  for mindre oppgaver som ikkje trenger å bli ferdig til kvart bilde som rendres.

 

Hadde BF5 vært koda for å bruke 6 tråder effektivt, så hadde dykk ikkje hatt sjangs å spelt det på noko dårlegare enn det heller. Med ein gang du gir ein CPU litt ekstra arbeid, så får du svært dårleg utnyttelse av L1 og L2 cache samt masse branch mispredictions.

Hvem er det som undervurderer hvordan en oppgave kan kjøre på 1 kjerne? Putting words in mouth are we?

Lenke til kommentar

Sleipt å holde igjen review samples og drivere, sant NDA til så nær launch. Såvidt jeg kan huske er det nærmere release enn ved tidligere lanseringer, og gjør meg bare mer skeptisk til om de vil stå opp til forventningene.

Vi gir faen, vi har kjøpt for lengst :D

 

Uansett ytelse, så gidder vi ikkje sende dritten tilbake :p

 

Fornøyde blir vi læll ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sleipt å holde igjen review samples og drivere, sant NDA til så nær launch. Såvidt jeg kan huske er det nærmere release enn ved tidligere lanseringer, og gjør meg bare mer skeptisk til om de vil stå opp til forventningene.

Kan hende det rett og slett tar lenger tid å optimalisere drivere med tanke på RT. Jeg ville ikke lest så mye i det.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Om man jobber normalt og ikke har dyre vaner som familie og barn så kan man stort sett kjøpe akkurat det man vil om man velger å ha PC som sin hobby.

 

For da enkelte her som velger slikt så er valget enkelt. 2080ti vil være det raskeste som finnes når september ebber ut selv om den er priset helt tullete. Som jeg har sagt tidligere 2080ti gir litt mening mens resten av RTX serien er bare tull. For trege for raytracing og tregere en andre billigere pascal varianter på on RTX greier.

 

Jeg tror nvidia kommer til å snuble litt med denne generasjonen.. .7nm kommer til å komme fort neste år. Den serien blir mye mer spennende.

Endret av scuderia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man jobber normalt og ikke har dyre vaner som familie og barn så kan man stort sett kjøpe akkurat det man vil om man velger å ha PC som sin hobby.

 

2080ti koster vell bare 1/4 av det ein "billig" bil koster i året.

 

Det er ikke noe galt i å ha en dyr hobby. Folk får kjøpe det dem vil. Var mer tankegangen bak Nizzen sin post jeg reagerte på. Nesten som dette "Samma faen hvordan 2080Ti yter vel, jeg kjøper 2 kort uansett siden jeg driter penger".

Lenke til kommentar

Pc som hobby med "top of the line" hardware er vel ikke en dyr hobby for de som bytter så snart en ny generasjon/oppdatering kommer.

Man får jo da reletivt  mye igenn for forrige model når man selger tidlig i ny hardware syklus, for den saks skyld litt før de når butikk hyllene.

Så total kostnadene pr år vel vel langt lavere enn mange andre vanlige hobby's.

 

Det er når man oppgraderer fra low end til high end hardware det svir, samme om man "bare" oppgraderer annenhver generasjon/oppgradering eller sjeldnere.

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...