siDDis Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 For å ta eit eksempel: Battlefield 1 køyre jo bra på 2 kjerner og 4 tråder!! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 BF kan jo kjøres på en potet da Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 BF kan jo kjøres på en potet da Helt riktig! Kjører BFV beta på 1060 6GB i 1440p nå og ligger på 70-80 fps på medium settings. Frostbite er herlig Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 For å ta eit eksempel: Battlefield 1 køyre jo bra på 2 kjerner og 4 tråder!! Screenshot_20180904_173855.png Kan vi få kilden til det der? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Siddis: https://www.hardwareluxx.de/index.php/artikel/software/spiele/46825-battlefield-v-closed-alpha-erste-gpu-benchmarks.html Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Det viser jo akkurat poenget mitt. Spelet kjører ikkje optimalt med så mange tråder. Hovedtråden ligger på 90% effektivitet fordi den må vente på andre tråder som har 10-50% utnyttelse. Og den utnyttelsen du ser i dei grafene der er heller ikkje heilt reellle då utnyttelsen er truleg lavare fordi det er så mange ting som venter på kvarandre. Og CPU som venter vil vises at den jobber... Endret 4. september 2018 av siDDis Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Vel det var feil link, man finner jo aldri artikkelen man leste for 3-5 dager siden men man visste man burde lagret den Det var en artikkel jeg snublet over på en websiden jeg ikke har vært særlig på før som snakket om RTX, DX12 og hvordan BFV utvikles mot 12 til 16 kjerner. Det var sammenheng i stikkordene her. Skal linke den så fort jeg finner den igjen. De snakket om 12 til 16 CPU hardware threads. Altså vektla at det ikke bare gjaldt tråder men fysiske kjerner. Sånn går det når man leser på senga på iPad. Endret 4. september 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Kan vi få kilden til det der? https://uk.hardware.info/reviews/8463/18/how-many-cpu-cores-do-you-need-for-gaming-battlefield-1-dx12 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Kan vi få kilden til det der? Ble testet i 4K så er GPU som setter en grense der. I 1080P og 1440P så vil nok tallene se veldig annerledes ut. 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Ble testet i 4K så er GPU som setter en grense der. I 1080P og 1440P så vil nok tallene se veldig annerledes ut. Sannsynligvis singel player også. Siden det ikke er rent få som sliter med fps drop/stutter selv med skylake 4/4 cpuer. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Eg vil heller påstå at om du skal ha best mogleg grafikk og ytelse så er 2080ti ein betre investering enn å oppgradere CPU. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Eg vil heller påstå at om du skal ha best mogleg grafikk og ytelse så er 2080ti ein betre investering enn å oppgradere CPU. Eller kjøpe en 8700k og 1080Ti for å få et balansert system? 4k@60fps suger balle i denne typen spill Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Eller kjøpe en 8700k og 1080Ti for å få et balansert system? 4k@60fps suger balle i denne typen spill Og testet de multiplayer med 64 spillere? Eller SP åpningssekvensen som krever lite cpu? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Ellers viser denne god bruk av 6-12 tråder. Oppimot 90% CPU bruk. https://www.youtube.com/watch?v=J64M6EpsfKo Samme med denne Endret 4. september 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Er det 90% faktisk bruk eller 90% venting og 10% faktisk bruk. http://www.brendangregg.com/blog/2017-05-09/cpu-utilization-is-wrong.html 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Er det 90% faktisk bruk eller 90% venting og 10% faktisk bruk. http://www.brendangregg.com/blog/2017-05-09/cpu-utilization-is-wrong.html Først et bilde der fps blir cappet av gpu. Så en link hvor man ser at hvis du ikke gir gpu en såpass intensiv oppgave så kan den faktisk hente ut mer 156 % mer fps med flere kjerner. Så en link om at cpu bruk ikke nødvendigvis representeres riktig i windows... Man kan plukke de kildene man vil for å fremheve poenger. Hvordan får man ellers folk til å tro på en flat jord i 2018? Endret 4. september 2018 av Knutgrus 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Bruker 12 tråder mye hos meg. Noe på alle 18, uten HT 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Først et bilde der fps blir cappet av gpu. Så en link hvor man ser at hvis du ikke gir gpu en såpass intensiv oppgave så kan den faktisk hente ut mer 156 % mer fps med flere kjerner. Så en link om at cpu bruk ikke nødvendigvis representeres riktig i windows... Man kan plukke de kildene man vil for å fremheve poenger. Hvordan får man ellers folk til å tro på en flat jord i 2018? Du står fritt til å velge å tro på de som leser fjortistechnews og dei som faktisk jobber dag ut og inn med å tyne mest mulig ut av dagens systemer. Forskjellen mellom 2 core og 10 core i spel er på nokre prosent. Men forskjellen på 1080it og 2080ti vil truleg være på 30-150%. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Du står fritt til å velge å tro på de som leser fjortistechnews og dei som faktisk jobber dag ut og inn med å tyne mest mulig ut av dagens systemer. Forskjellen mellom 2 core og 10 core i spel er på nokre prosent. Men forskjellen på 1080it og 2080ti vil truleg være på 30-150%. Jeg tror du treffer på forskjellen mellom 1080ti og 2080ti. Det jeg ønsker å se er en test hvor du kan se hvor mye "venting" eller "stalled" cpu faktisk er i bf. Bildet du postet er jo valgt nettopp for å bevise poenget ditt. Men samtidig så viser linken at det er mye å hente på å faktisk ha flere kjerner. Skaleringen er ikke lineær nei. Men igjen som andre har skrevet.... Hva med 64 multiplayer? Og ja... jeg vet at det er andre spill enn Battlefield også... Som klarer seg fint med færre kjerner. Dette gjelder faktisk for ganske mange av spillene jeg spiller / har spilt. Endret 4. september 2018 av Knutgrus 1 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Husker dette var en debatt da bf3 var nytt - om 4960x (6 kjerner) utgjorde noen forskjell. Jeg husker at det ikke ga så mye mer frames med det setup'et jeg hadde da, men det var langt "smoothere" å spille enn på 4 kjerner som jeg hadde på en annen pc. Tenker at det kan være mye det samme også fremover, absolutt alt fremkommer ikke av fps grafer. Helt uvitenskapelig synsing dette altså... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå