Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Here's why Nvidia's 2080 benchmark number's aren't what you think

Verd og se hele video'en, så får man et bedre bilde hva som skjer. !!

Ja, alle vet han duden har vært rar før, men forrige video jeg posta og denne er mannen blitt mer moden enn hva jeg trodde.

Uansett om man liker ham eller ikke, bringer han viktige punkter man bør være klar over.

Den ene er at Nvidia chart som dere posta og den's "2x1080 perfomrance blah blah" og diagramet i og med nevnte tekst at 1080 Ti ikke klarer 4K 60FPS og her tester han faktisk 1070 / 1080Ti

Han sier selv at 2080Ti kommer helt sikkert til å bli den beste spille kortene annen at Nvidia ikke gir oss den fulle sannheten.

Anbefaler å hoppe over de første 90 sekundene, dette er bare reklame og introduksjon

Fra 1:30 til 2:20 viser han Nvidias tall for 2080.

Fra 2:20 til 4:30 viser han at han ikke har forstått noe som helst om hva DLSS er for noe.

På rundt 9 minutter og ut har han et poeng i at det er ikke nok informasjon for å kunne sammenligne med dagens kort, men om man ikke har forstått det nå kommer man ikke til å forstå det før man har kortet i hånden

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å hoppe over de første 90 sekundene, dette er bare reklame og introduksjon

Fra 1:30 til 2:20 viser han Nvidias tall for 2080.

Fra 2:20 til 4:30 viser han at han ikke har forstått noe som helst om hva DLSS er for noe.

På rundt 9 minutter og ut har han et poeng i at det er ikke nok informasjon for å kunne sammenligne med dagens kort, men om man ikke har forstått det nå kommer man ikke til å forstå det før man har kortet i hånden

Det er vel det som er utfordringen, av de som kjøper kortene vil kanskje heller ikke forstå??

Altså, det er ikke noe magisk med den når du først får kortet i hånden og kan si: aha jeg forstår. !! 

Når du plugger den inn i maskinen og fyrer opp, vil du da forstå? På hvilke måte vil man forstå?

Er det hva spillerne vil ha? eller er det rett og slett ren FPS?

De fleste som nå besitter med 1080Ti vil gjerne forstå å se ytelse test opp mot den. !!!

Lenke til kommentar

@funkweb

Den andre videoen du linket til tidligere... Nvidia kan stille krav til hvem som får review-enheter. Men står det noe om at de kan nekte en negativ review? De vil vel holde kortene til brystet til NDA faller. 

Det eneste som overrasker er om RTX kommer til å yte lavere enn GTX.

De to videoene du linker til har overskrifter for å trekke seere. Begge er ydmyke og sier "Vet ikke om jeg ville skrevet under på NDA om jeg hadde fått" og "blir trolig siste video om temaet da jeg ikke ønsker å spamme dere med RTX rykter"... Og begge videoene er clickbait fra en annen verden. "Små" youtubere må gjøre slikt for å vokse. Det skal ikke mye reflektering til for å tenke seg til dette selv.

Er bare å sette seg ned. Vent en 14dager (16). 

Det er for mange kommentarer til at jeg kan huske hvem som skriver hva i denne tråden. Men hva ønsker du å formidle med disse linkene?

Av den andre videoen jeg linket til så ble jeg møtt med: Konspirasjonsteori og blah blah.. trost alt han siterte Nvidia sin side. !! uhørt.

Lenke til kommentar

Det er vel det som er utfordringen, av de som kjøper kortene vil kanskje heller ikke forstå??

Altså, det er ikke noe magisk med den når du først får kortet i hånden og kan si: aha jeg forstår. !!

Når du plugger den inn i maskinen og fyrer opp, vil du da forstå? På hvilke måte vil man forstå?

Er det hva spillerne vil ha? eller er det rett og slett ren FPS?

De fleste som nå besitter med 1080Ti vil gjerne forstå å se ytelse test opp mot den. !!!

Dette er hva man enten har forstått i løpet av en dag etter at det kom ut eller ikke kommer til å forstå før man kan vurdere med kortet i hånda:

På rundt 9 minutter og ut har han et poeng i at det er ikke nok informasjon for å kunne sammenligne med dagens kort,

Selvfølgelig vil vi alle vite hvordan de nye RTX måler seg opp mot dagens GTX, men dette vet vi ikke og vil vi heller ikke vite før tester kommer ut den 14. September

Personlig har jeg forhåndsbestilt fordi det er 60 dager åpent kjøp på Komplett, jeg har råd til det, og jeg uansett har lyst til å teste kortet selv. Jeg har ingen illusjoner om alt tallene NVIDIA har gitt oss er fasitsvaret for reell spillytelse, men jeg våger å tro at det er en vesentlig bedre pekepinn enn å sammenligne antall TFLOPS.

For å gi en pekepinn på hvor intetsigende antall TFLOPS er:

GTX 580 hadde i sin tid 1.58 TFLOPS, dagens GTX 1050 er omtrent likt i ytelse til tross for at det har 1.86 TFLOPS (og Maxwell/Pascal skal liksom være en ekstremt effektiv arkitektur).

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Ja, Ryzen 2700X er allerede flaskehals med GTX 1080.

Litt misvisende, ja med 2700X så vil du får lavere FPS enn med Intel sine CPU.

Mao: Jo du kan spille med ultra setting på 2700X med et 1080 på samme måte du ville kunne ha gjort med et 8700K men på bekostning at FPS går ned noe med 2700X. Men er det virkelig et flaskehals? egentlig ikke siden det ikke forstyrret spillet.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Feil.

Eller... Hvis man fortsatt, i 2018, sitter med en 1080p skjerm så ja... I noen spill.

Med 4K finnes det ikke forskjeller av det jeg har sett, og veldig lite forskjell om man har en 1440p skjerm.

Ingen her inne har overmenneskelige reaksjonsevner og klarer å se forskjell på 130 og 144fps på 1080p uansett :p

Undersøkelser viser at mennesker med svært rask reaksjonsevne bruker ca 250 millisekund fra visuell tilbakemelding til et museklikk skjer. 

144hz gir en forsinkelse på 7ms, mens 120hz gir en forsinkelse på 8.3ms. 1,3ms forskjell kan ingen merke.

Det er mulig at underbevisstheten kanskje kan skille mellom 120hz og 144hz i ren opplevd bildeflytt, men den forskjellen er så mikroskopisk at det ikke er nevneverdig.

Det eneste scenarioet 120hz vs 144hz direkte kan oppleves forskjellig er om man har en sort bakgrunn på skrivebordet og flytter musepekeren raskt frem og tilbake. Avstanden mellom hver frame som viser musepekeren vil øke bittelitt på 120hz i forhold til 144hz.

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt riktig, det samme gjelder også en i7-8700k på 5.5GHz

Du må bare spille riktig spill, jeg foreslår å teste BF1942, Hitman: Blood Money, og CoD:MW, ingen av dagens prosessorer viser potensialet til et GTX 1080 i disse spillene!

Flaskehalser vil alltid eksistere, og du kan banne på at det er skjermkortet som er flaskehalsen i noen spill om to år uansett om du har en 8700k eller en FX-8350.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen kilder til den påstanden?

Det er ikke en påstand, men fakta. Alle benchmarks jeg har sett viser en klar indikasjon på at AMD ryzen får lavere gjennomsnitts og minimums fps enn med intel. Om du ikke tror meg får du ta å sjekke noen benchmarks.

En kilde som diskuterer ytelsen på turing med Ryzen, når turing ennå ikke har kommet ut er suspekt. Høres ut som samme tullet som de som spådde at AMD skjermkortene skulle bli bedre med oppdateringene, venter ennå på de oppdateringene som skal gjøre AMD skjermkort bedre. 

Litt misvisende, ja med 2700X så vil du får lavere FPS enn med Intel sine CPU.

Mao: Jo du kan spille med ultra setting på 2700X med et 1080 på samme måte du ville kunne ha gjort med et 8700K men på bekostning at FPS går ned noe med 2700X. Men er det virkelig et flaskehals? egentlig ikke siden det ikke forstyrret spillet.

Når man mister fps på et skjermkort, så yter ikke skjermkortet sitt maksimale, da er det per definisjon en flaskehals om du vil eller ei.

Feil.

Eller... Hvis man fortsatt, i 2018, sitter med en 1080p skjerm så ja... I noen spill.

Med 4K finnes det ikke forskjeller av det jeg har sett, og veldig lite forskjell om man har en 1440p skjerm.

Ingen her inne har overmenneskelige reaksjonsevner og klarer å se forskjell på 130 og 144fps på 1080p uansett :p

Undersøkelser viser at mennesker med svært rask reaksjonsevne bruker ca 250 millisekund fra visuell tilbakemelding til et museklikk skjer. 

144hz gir en forsinkelse på 7ms, mens 120hz gir en forsinkelse på 8.3ms. 1,3ms forskjell kan ingen merke.

Det er mulig at underbevisstheten kanskje kan skille mellom 120hz og 144hz i ren opplevd bildeflytt, men den forskjellen er så mikroskopisk at det ikke er nevneverdig.

Det eneste scenarioet 120hz vs 144hz direkte kan oppleves forskjellig er om man har en sort bakgrunn på skrivebordet og flytter musepekeren raskt frem og tilbake. Avstanden mellom hver frame som viser musepekeren vil øke bittelitt på 120hz i forhold til 144hz.

Uenig, hovedproblemet med Ryzen er ikke at den har lavere gjennomsnitts fps, det største problemet er at den har betraktelig lavere minimums fps enn intel. Dette kan bli et problem om man spiller på høye nok innstillinger og høy nok oppløsning. 

I tillegg blir det feil å si at ingen gamer 1080p, er mange som kun er opptatt av høyest mulig fps, og der er ikke Ryzen løsningen.

For meg er det mer ett prinsipp. Når jeg kjøper et dyrt skjermkort så ønsker jeg  få 100% utbytte av ytelsen. Det får man ikke med Ryzen. Om du ikke klarer å merke forskjell med lavere fps, eller drop i fps er din sak, jeg for min del mener det er bortkasta å kjøpe et dyrt skjermkort om man ikke kan få brukt all ytelsen. 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Det er ikke en påstand, men fakta. Alle benchmarks jeg har sett viser en klar indikasjon på at AMD ryzen får lavere gjennomsnitts og minimums fps enn med intel. Om du ikke tror meg får du ta å sjekke noen benchmarks.

Er fremdeles ikke en flaskehals når CPUen ligger på hvilepuls i bruk/last. Tror heller det kommer av en blanding av Ryzen CCX, optimalisering og at intel kjører høyere mhz pr kjerne, noe fleste spill liker bedre enn flere kjerner og lavere mhz.

Har sett tegn til at CPUer med færre CCX moduler (Ryzen) kan gjøre det like bra eller bedre i spill enn de med flere (Threadripper).

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Er fremdeles ikke en flaskehals når CPUen ligger på hvilepuls i bruk/last. Tror heller det kommer av en blanding av Ryzen CCX, optimalisering og at intel kjører høyere mhz pr kjerne, noe fleste spill liker bedre enn flere kjerner og lavere mhz.

Har sett tegn til at Ryzen med færre CCX moduler kan gjøre det like bra eller bedre i spill enn de med flere.

Ja dette har med latency å gjøre. Ryzen har generelt høyere latency enn Intel. Noe pga CcX og minnehastighet. Lav latency er viktig jo flere fps som "trengs".

Threadripper har enda høyere latency enn Ryzen, grunnet komunikasjon mellom ccx.

Får man flere fps med f.eks 8700k enn med 2700x, så er noe flaskehals. I dette tilfellet latency i systemet. Høy frekvens på cpu og minnet, hjelper med å få latency lavere, som igjen gir flere fps i cpu og minnekrevende spill.

Lenke til kommentar

Mja.... Intel har tatt endel snarveier som sørger for dårlig sikkerhet som Meltdown. Vi vi se over tid om single thread ytelsen til Intel virkelig har et overtak på AMD når det nye prosessorene kommer med en helt ny branch prediction. Minnebåndbredde er det som gir best ytelsesøkning idag siden prosessorene bruker mykje tid å vente på den treige rammen.

Så kort forklart, Intel til gaming, AMD til datacenter. Så får vi se i hvilken retning disse selskapene går i.

Merker eg er lei av å vente på relevant informasjon om RTX serien. Disse ryktene er like bortkasta tid som VG og Se og Hør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...