BadCat Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Sponsorship er noe skit, jeg hadde aldri solgt meg ut for utstyr eller penger. Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Ja, i mens hos tomshardware -> https://www.tomshardware.com/news/nvidia-rtx-gpus-worth-the-money,37689.htmlNDA deal i full sving hehe.. Metro Exodus intervju, raytracing på = 1080p 60fps https://www.rockpapershotgun.com/2018/08/22/nvidia-turing-rtx-2080-performance-target-metro-exodus/ Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Grei nok artikkel, men de tar ikke stilling til at folk som er aktuelle for disse kortene antakelig har greie kort fra før. Det går fint å stappe nye kort i maskina hver gang de kommer, men hvis man har nok ytelse i det man allerede har, i dette tilfellet 1080 Ti, legger man knapt merke til at man har byttet kort. Unntaket er hvis man blir sittende med RTX=On og RTX=Off, time etter time. Hvis man har maskinene på et annet rom med kabelsjakt inn for kabler til skjerm og periferiutstyr, så legger man ikke merke til utstyret så lenge det er nok juice. Det blir som å fortsette å helle i vann når glasset er fult. Mer er ikke bedre i praksis, kun på papiret. Endret 24. august 2018 av BadCat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Jeg spiller spillene og kjøper grafikk kort for å kjøre Ultra på innstillingene. Grafikk kort er ubrukeligt for meg hvis ikke jeg liker spill som kjører det. Endret 24. august 2018 av Slettet-YsznKkZxt0 Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Hvis det er sant at prisene ikke vil gå ned, så sitter vi igjen med rett under 10.000 for kort fra Power med DNB kampanje eller 5-25% avslag på et eller flere av korta på Black Friday. Det er vel mest sannsynelig at det ligger rundt 5-20%. Jeg fikk Asus Rog 1080 inkl Watch Dogs 2 for 5600,- på Black Friday i 2016 som var en råbra pris da. Husker ikke %'n men var vel en god del over 20 % avslag. Sånne tilbud kommer ikke ofte.. Nå er det billigeste kortet 11500,- Vanskelig å velge, man får vel mer for 1080 ti nå enn i Oktober - November også. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) nVidia gjorde jo mye for å framheve og selge RT, men fakta er jo at klassisk bruk har klart å lage temmelig bra teknikker for «realistisk nok» effekter, så mange vil sikkert synes dette er bra. En må jo selv vurdere om det er verdt det. Du finner meg sjelden først i køen ved nyslipp, jeg venter som regel til ting har roet seg ned litt og stabilisert seg. Ofte får du OK priser da og mer moden tech. Rett og slett mer verdi for pengene. Just buy it som første artikkelen skriver virker en smule kjøpt og betalt. Vet veldig lite om Toms Hardware er 100% redelig, men som regel har slike steder et ønske om å ha integritet, i alle fall helt til det begynner å bli tomt for penger og en lemper litt på egenkravet til integritet. Endret 24. august 2018 av vidor Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Hvis dette er BF 5 med RTX i realtime med ett 2080ti, tenk dere med 2 stk 2080ti Bruktprisen på gamle skjermkort gikk akkurat ned enda et hakk Endret 24. august 2018 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Jeg har heller ingen særlige meninger om Tom's, men det som er helt sikkert er at intet nettsted kan si noe pent om hverken rødt eller grønt uten at tusen fanbois skriker "SHILL!!!!" av full hals. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 *snip* Har aldri lagt merke til de problemene de viser til ved ADSing i det klippet. Tror nok heller ikke at jeg er villig til å betale 12-ish K for å ha klare vannpytter i et MP spill. Sitter nok på gjerdet inntil videre å ser på hva disse korta gjør for spill generelt. Slik som det ser ut nå så virker det litt "over hyped" og en kan sikkert vente til neste generasjon om man sitter på 1070 / 1080 / 1080TI 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Ingen med respekt for seg selv rører spill fra det selskapet. DICE CE AB ble bygget på at studenter fra Sverige stjal arbeidet til anerkjente designere og solgte det som sitt eget. Endret 24. august 2018 av BadCat Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 Ingen med respekt for seg selv rører spill fra det selskapet. DICE CE AB ble bygget på at studenter fra Sverige stjal arbeidet til anerkjente designere og solgte det som sitt eget. Da sier jeg takk for deg, fordi jeg ELSKER battlefield. Er vel på grensa til Battlefield fanboy Ellers er jeg ikkje fanboy av noe hardware, men er performancefanboy. Yter det bra, så er det plutselig på vei i posten. 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Hvis dette er BF 5 med RTX i realtime med ett 2080ti, tenk dere med 2 stk 2080ti Bruktprisen på gamle skjermkort gikk akkurat ned enda et hakk Foook, det der så pent ut :O Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Jeg hadde DI-plakat på veggen gjennom mesteparten av 90-tallet til jeg innså at de var skurker. Jeg hadde omtrent det som var av blader som inneholdt intervju med blånissene. Pun intended. Endret 24. august 2018 av BadCat Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Ingen med respekt for seg selv rører spill fra det selskapet. DICE CE AB ble bygget på at studenter fra Sverige stjal arbeidet til anerkjente designere og solgte det som sitt eget. Kilde? EDIT: Nevermind, en eller annen løs historie fra over 20 år siden, og du boikotter det enda? Endret 24. august 2018 av bshagen Lenke til kommentar
oophus Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Med andre ord er det liten sjanse for at Navi vil få hardware akselering av RT. I verste fall kan vi snakke om ~8 år før RT blir en ting i konsoll verden, med mindre Scarlet og/eller PS5 får en veldig custom GPU/SoC. Når det gjelder AMD, så skal en ikke se bort ifra at man ser RT på konsoller før dem faktisk er ute med det selv da. Sikkert kjekt å kunne samarbeide med Sony og Microsoft når nytt hardware skal utvikles. Det er kanskje den dytten de trenger. Har ikke oppdatert meg på ryktebørsen angående neste generasjon konsoller, men det er kanskje rundt 2020/2021 det også? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Lurer på om PCIe 3.0 vil bli en flaskehals med NV-Link? Det begynner jo å nærme seg fryktelig med 1080Ti SLI om man ikke har 16x16x i enkelte titlerNoen som har noen tanker rundt dette? Har ikke satt meg så veldig inn i NV-Link, så tar gjerne imot litt lærdom Endret 24. august 2018 av bshagen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Når det gjelder AMD, så skal en ikke se bort ifra at man ser RT på konsoller før dem faktisk er ute med det selv da. Sikkert kjekt å kunne samarbeide med Sony og Microsoft når nytt hardware skal utvikles. Det er kanskje den dytten de trenger. Har ikke oppdatert meg på ryktebørsen angående neste generasjon konsoller, men det er kanskje rundt 2020/2021 det også? Ryktebørsen sier 2019/2020 og at AMD jobber med Navi for PS5. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Har aldri lagt merke til de problemene de viser til ved ADSing i det klippet. Tror nok heller ikke at jeg er villig til å betale 12-ish K for å ha klare vannpytter i et MP spill. Jeg syns mange er litt låst på Raytracing og DLSS og kun det. Vi må ikke glemme at enkelte ting som idag foregår på CUDA kjernene, at kan bli avlastet enda mer ved å bli puttet på RT kjernene, eventuelt Tensor kjernene. Raycasting er jo det vi bruker hver dag i FPS spill f.eks samt en haug av RTS spill. Det skal nok rimelig lite for å dytte den teknologien over på RT kjernene, så kan man jo forestille seg hvilke spill som ikke nødvendigvis er avhengig av realistiske skygger og lys kan gjøre med kuler. Det blir jo noen kuler og prosjektiler det. ^^ Det samme kan sies om ødeleggelse, partikkel systemer og liquids. Disse burde fint kunne omskrives og legges til Tensor kjernene for dette, så frigjør man enda mer fra CPU/GPU slik at man får mer ytelse kontra hva vi ser nå i starten. Er bare opp til fantasien hos utviklerne for hva de kan finne på. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Hvis dette er BF 5 med RTX i realtime med ett 2080ti, tenk dere med 2 stk 2080ti Bruktprisen på gamle skjermkort gikk akkurat ned enda et hakk Ser ut som det kjører 20 fps. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå