Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med det blir maaaange bestillinger nå. Nå venter jeg i spenning på hva alle skeptikere her inne har og si...

Morsomt og se all den kranglingen og nå som vi vet benchmark blir det vel "oh" og litt som rød i tryne og "jeg tok feil" lol

Endret av Straffa
Lenke til kommentar

Regner med det blir maaaange bestillinger nå. Nå venter jeg i spenning på hva alle skeptikere her inne har og si...

Morsomt og se all den kranglingen og nå som vi vet benchmark blir det vel "oh" og litt som rød i tryne og "jeg tok feil" lol

Vi veit da ingenting. Nvidia har delt et bilde. 

Benchmarks har vi ikke fått enda. 

• Liker 8
Lenke til kommentar

Nå kan alle som sa "20x serien er ikke noe særlig bedre enn 10x serien bla bla" ta seg en bolle

Regner med de som satt på gjerdet ikke trenger vente lenger. Regner med forhåndsbestillinger går i været nå

Tja. Anbefalingen er vel fortsatt at det alltid er best å vente på uavhengige tester når det kommer nye kort før man bestiller. Spesielt hvis man synes at prisene er så høye at man ønsker å være sikker på at det er verdt prisøkningen. Endret av mer-hw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt ordet "dum", men uvitende. Ganske stor forskjell mellom betydningen her.

På et forum som dette betyr det selvsagt akkurat det samme når det brukes i den konteksten du har vist deg å være så glad i. Men du er kanskje for uvitende til å forstå det?

Uvitende er alle innenfor en haug av "topics" på en eller annen måte. Det vanlige her er å ikke snakke om noe som om man vet hva man snakker om, når det er krystallklart for folk som kan noe om emnet at personen ikke har snøring.

Det er krystallklart for meg at det er flere emner her som du ikke har snøring på, men du er jo ikke redd for å uttale deg likevel...

Du skrev dette: 

Hvordan skal jeg "tolke" dette om du ikke mener at RT er en sak som ikke vil være der om 10 år, slik PhysX falt av?

Det er fristende å anklage deg for sitatfusk her, men så uvitende ville du vel ikke vært?

Det jeg faktisk skrev (uthevet) som du måtte utelate var:"10 år etterpå, støtter alle spill PhysX? Nei, og om 10 år kommer de heller ikke til å støtte RT."

Kommer alle spill til å støtte RT om 10 år?

Jeg mente forøvrig at det måtte være underforstått at jeg snakket om Nvidias RT fra Nvidias "GimpWorks" verktøykasse. Men om du ikke skjønte det, så er i det minste det litt mer forståelig..

Jeg har forklart deg at dette er teknologi som alle PC'er og konsoller i fremtiden vil ha.

Det som er greia er at du ikke har forklart meg en dritt som jeg ikke visste fra før. Alt jeg har fått med meg fra deg er en besserwisser attitude som overhodet ikke ser ut til å stå i forhold til hva ditt faktiske kunnskapsnivå sannsynligvis er.

Du snakker  som om tiden står stille og ikke går fremover.

Nei, jeg snakker som om tiden beveger seg i et kjent tempo. Det er du som snakker så det ser ut du tror at vi kommer til å våkne i morgen, også har det gått 10 år.

Spillutviklere vil selvsagt utvikle spill som de har gjort tidligere, men de vil også la deler av spillet bli avlastet til Tensor kjernene f.eks i nVidia GPU'er, frem til AMD også støtter dette, noe de er tvunget til å gjøre. RT er noe som man ikke trenger å bruke tid for å utvikle for. Det er noe som rett og slett bare fungerer. Det er her det virker som om du ikke helt forstår hva teknologien er for noe.

Se det, der var den igjen. Dersom noen ikke deler din entusiasme, da forstår de ikke. Det må være en flott verden å leve i, den appellen forstår jeg i det minste.

Alle spill blir utviklet med lys. RT bruker lys. Hvor ligger den ekstra utviklingstiden du snakker om her?

Den ligger blant annet i tiden det tar å omskolere folk til å jobbe på nye måter. Og uansett hvordan du snur og vender på det, så må spillene designes på gamle måten i lang tid fremover. RT kan være et nyttig verktøy. Men det kan selvfølgelig også komme i veien. Som fra keynote'en når de snakket om å umiddelbart kunne se om de kunne gjemme et monster i skyggene. Hva om spill regissøren har bestemt seg for å putte et monster i skyggene i på kjøkkenet. Også, når de så rendrer med RT, så er det ikke noen føkkings skygger der? Da er det jo plutselig en fordel å styre lyset selv. I stedet så må de bruke tid på å bestemme seg for om de skal droppe monsteret, lukke et vindu, eller flytte det for eksempel. Eller bare drite i hele RT'en og gjøre det på gamle måten hvor de har full kontroll, og masse erfaring...

Men hey, hva vet jeg? Jeg har jo bare eksamen i driftsfag for IKT. Det får man jo i posten uten å kunne en dritt om datamaskiner og komponentene i dem...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja,  2080 ca. 8-10% raskere enn 1080ti men som er dyrere enn Ti ;) Tar du vekk HDR spillene som 10xx serien ikke er noe serlig bra til uansett https://www.guru3d.com/news-story/hdr-benchmarks-perf-impact-on-amd-(-2)-vs-nvidia-(-10)-12-games-at-4k-hdr.html, så sitter du ikke igjen med så mye. La oss vente på reviews ;) For ikke å snakke om hvilken settings dette er på. 

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. Anbefalingen er vel fortsatt at det alltid er best å vente på uavhengige tester når det kommer nye kort før man bestiller. Spesielt hvis man synes at prisene er så høye at man ønsker å være sikker på at det er verdt prisøkningen.

Man kan alltids avbestille. Om disse viser seg å bli populære i mining sammenheng, så er det greit å ha satt seg på "venteliste" allerede. De benchmarkene vil også dukke opp, som vil avgjøre i stor grad hvor mange av dem som vil være tilgjengelig. 

Lenke til kommentar

To 1080 kostet 15,5k i 2016. Man får to 2080 for rundt 16,5k på Komplett nå. Ikke gæli det. Men. I 2016 kjøpte jeg 1080 Asus Strix til ca 7,5k pr.stk. I år koster 2080 Strix-kortene 10,5k pr.stk. Så på to år har prisen på Strix gått opp en del. Andre produsenter er heldigvis billigere. 

12k+ for 2080ti er dyrt. Ingen tvivel. Men du vet hva man sier; LEEEEEEROY JENNNNKINNNNNS 

• Liker 1
Lenke til kommentar

To 1080 kostet 15,5k i 2016. Man får to 2080 for rundt 16,5k på Komplett nå. Ikke gæli det. Men. I 2016 kjøpte jeg 1080 Asus Strix til ca 7,5k pr.stk. I år koster 2080 Strix-kortene 10,5k pr.stk. Så på to år har prisen på Strix gått opp en del. Andre produsenter er heldigvis billigere. 

12k+ for 2080ti er dyrt. Ingen tvivel. Men du vet hva man sier; LEEEEEEROY JENNNNKINNNNNS 

Regner med når du går på Aker Brygge og ser han i Armani dress med Ferrarien parkert på Vip plassen du kommer med samme argumenter :)

Lenke til kommentar

Synes det er rart om det er omtrent lik ytelse i 1080p men over 2x ytelse i 4k

Det er fordi Turing kan oppskalere til 4K gjennom AI magi. Det er der den henter inn den ekstra lengden i hoppet -  ved å ikke nødvendigvis rendre spillet i 4K tradisjonelt sett. Gjenstår å se hvordan det fungerer i praksis - selv om det virker som Nvidia gjerne vil at man ikke skal kunne se forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fordi Turing kan oppskalere til 4K gjennom AI magi. Det er der den henter inn den ekstra lengden i hoppet -  ved å ikke nødvendigvis rendre spillet i 4K tradisjonelt sett. Gjenstår å se hvordan det fungerer i praksis - selv om det virker som Nvidia gjerne vil at man ikke skal kunne se forskjell.

OK. Regner det er bra for meg med 3440x1440 skjerm :)

De fleste gamer vel i 1440p eller høyere

Lenke til kommentar

Det er snakk om antialiasing. Jo mindre antall pixler man skal igjennom, jo kortere tid tar det. 

Det jeg tror, er at det er INGEN som har dette kortet enda.. kun pr. greier, jeg tar alt det informasjonen du posta med med roo.. tror ikke på.

De som tester kortene og osv får nok ikke det rett før kortene sendes ut.

People mad about Nvidia RTX

Som han sier, det er INGEN som har kortene enda og de kommer en gang tid rett før lanseringen.

Og en annen ting er at de er 2 så vidt forskjellige kort 1080ti vs 20 serien, er ikke sammenlignbar.

Så alt du leser og hører er ALT SPEKULASJONER... !!!! ikke noe annet inntil noen faktisk har testet det.

Endret av funkweb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...