Gabri3L Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 21 som støtter rtx må korta kommer vel. Jepp 21 kommende spill med RTX støtte "slapped on". Hvorav bare 11 av spillene med RT, og 16 av dem med "Deep Learning Super-Sampling" Support. Hvorvidt spillene kommer med support på lanserings dagen er jo også en annen ting. Utviklerne av Tomb Raider har sagt at det blir en patch "post launch".. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hehe, still not getting the point. De 11 spillene er garantert ikke produsert til å utnytte dette fult ut. Så du kunne like så godt ha sagt 0 spill. OK, 0 spill.. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Jeg kommer ikke til å kjøpe noe toppkort fra nVidia i denne omgangen. I følge meg blir det for tidlig til at dette blir brukandes med de kommende kortene. Om en generasjon eller to til er det sikkert blitt bra. Ønsker alle dere som har forhåndskjøpt lykke til med det. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Det er jo litt rart å si, av tidligere erfaring når alle anbefaler grafikk kort for noen så er FPS alt og si. Tidligere generasjoner så har eneste fremskritt vært FPS gains. Så da er det jo naturlig at FPS er det eneste kriteriet man bruker når man vurderer et nytt grafikk-kort. Denne gangen så er det annerledes. Jeg kjøper dette kortet fordi jeg kan bruke det med en gang. V-Ray som er den rendermotoren jeg bruker i henhold til jobb, har allerede støtte for kortet i sin beta-ordning. Men som spiller, så er jeg også ekstremt optimist, rett og slett fordi jeg vet hvordan Ray Casting gjorde jobben min mye, mye, mye enklere når det kom for 5-6 år siden til de vanlige i bransjen, og ikke kun var noe som Hollywood gutta brukte. Deep learning denoising er også noe jeg nylig har startet å leke med, og det å få en dedikert prosessor til dette vil være mega-sprang fremover. Og jeg tør ikke engang tenkte på hva spillutviklere kan bruke det til. Det er uante muligheter her. Hadde du jobbet innenfor 3D så hadde du ikke ventet på 20 serien Det der gir null mening. Endret 22. august 2018 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Jeg som jobber innenfor media og lager 3D animasjoner syns det kortet er billig ja, Hvis du bruker kortet i jobb, betaler du ikke 13000. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hvis du bruker kortet i jobb, betaler du ikke 13000. Joda, PC'en på jobben blir jo støttet av jobben. Men ikke PC'en hjemme. For å si det slik, neste generasjon PC på jobb, blir ikke en CPU beist som den jeg har nå. Det blir GPU for alle penga. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Men som spiller, så er jeg også ekstremt optimist, rett og slett fordi jeg vet hvordan Ray Casting gjorde jobben min mye, mye, mye enklere når det kom for 5-6 år siden til de vanlige i bransjen, og ikke kun var noe som Hollywood gutta brukte. Deep learning denoising er også noe jeg nylig har startet å leke med, og det å få en dedikert prosessor til dette vil være mega-sprang fremover. Og jeg tør ikke engang tenkte på hva spillutviklere kan bruke det til. Det er uante muligheter her. For orden skyld, så tror jeg de fleste her ønsker å se ytelse vs de spillene vi bruker NÅÅÅ kontra 1080Ti.. glem nå Raytracing et øyeblikk. Ingen av 1080Ti og tidligere kort støtter Raytracing. Det er HER jeg er mest interessert i. At 20 serien kommer med Raytracing ser jeg kun som et bonus..ikke noe annet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Det hjelper da faen ikke når tallene som er vist, er så svake. Ja Nvidia har svart at det blir bedre enn 30 FPS i 1080P. Men hva med de som har matchende skjermer med høy oppløsning. De får jo aldri nytte av RT. Veldig spent på å se Tomb Raider i 3440x1440 med RT på. Blir sikkert 30 og mindre enn det. Blir ikkje værre enn Amd skjermkort atm. Endret 22. august 2018 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Joda, PC'en på jobben blir jo støttet av jobben. Men ikke PC'en hjemme. For å si det slik, neste generasjon PC på jobb, blir ikke en CPU beist som den jeg har nå. Det blir GPU for alle penga. Alle vet at for å jobbe med 3D så må du minst ha Quadro GV100. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) For orden skyld, så tror jeg de fleste her ønsker å se ytelse vs de spillene vi bruker NÅÅÅ kontra 1080Ti.. glem nå Raytracing et øyeblikk. Ingen av 1080Ti og tidligere kort støtter Raytracing. Det er HER jeg er mest interessert i. At 20 serien kommer med Raytracing ser jeg kun som et bonus..ikke noe annet. Joda, alle GPU'er idag støtter RT. Jeg har brukt GPU'er for RT og rendring lenge jeg. Og man kan fint sette på RT på Battlefield V med et 1080TI kort, men det vil jo ikke ha noe for seg, ettersom kortet på langt nær vil klare å gjøre det i sanntid. Det er kombinasjonen RT og Deep Learning som gjør RT mulig i sanntid, og det er det som er revolusjonerende. For å gjøre dette til en realitet, noe vi viste ville komme før eller senere, så valgte altså nVidia en rimelig genial løsning. De lagde en chip som er spesial-laget for både Deep Learning og RT hver for seg, som kan jobbe kontinuerlig sammen med CUDA delen. Om de ikke gjorde dette, så ville vi ikke sett Raycasting i spill på mange, mange år til. Endret 22. august 2018 av oophus3do Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Alle vet at for å jobbe med 3D så må du minst ha Quadro GV100. Hehe, "ok". Gå inn på Chaos Groups forum, så ser du fort at uttalelsen din er feil. GTX kortene ble alt for effektive for at 3D folkene ikke fikk opp øynene sine for dem til samme jobben som Quadro kortene gjorde. Man kjøpte 2-3 GTX kort istedenfor 1 Quadro kort istedet til samme pris, også får man både i pose og sekk, om man jobber innenfor 3D, men samtidig liker å spille spill. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Blir ikkje værre enn Amd skjermkort atm. Eh jo? V64 yter rett bak et GTX1080 i average fps. Om 2080Ti taper 50% fps på å skru på RT, så er den nede i V64 landskapet.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Jepp 21 kommende spill med RTX støtte "slapped on". Hvorav bare 11 av spillene med RT, og 16 av dem med "Deep Learning Super-Sampling" Support. Hvorvidt spillene kommer med support på lanserings dagen er jo også en annen ting. Utviklerne av Tomb Raider har sagt at det blir en patch "post launch".. Så det betyr at vi kan få et tonn av spill som støtter dette bare med patch? Nice Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Så det betyr at vi kan få et tonn av spill som støtter dette bare med patch? Nice Må ha DX12 eller Vulkan støtte.. Edit: Dessuten bruker ikke spill studioene masse penger på å patche gamle spill de ikke lenger tjener penger på... Endret 22. august 2018 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Må ha DX12 eller Vulkan støtte.. Edit: Dessuten bruker ikke spill studioene masse penger på å patche gamle spill de ikke lenger tjener penger på..A Så det betyr at alle spill som støtter DX12 (eller vulkan) kan få patch for dette? Nice. Hmm husker noen spill fikk DX patcher . Heldigvis er jeg ikke så interessert i å få dette i Farcry 4 eller BF2, men spill av nyere dato People like CDprjoktred, and MAXIs. People who have always gone back, and patched their games because they care about their reputations. I'll be a bit cynical here, and say that their reputations do effect their bottom line, but I still thank them for acting like human beings. (Anyone think that ACIV will get an update?) What people seem to forget about / ignore completely is that DXR is the first thing that really makes DX12 stand in contrast to DX11. Until DXR was released, DX12 had practically no impact at all, and most of the times (and this will continue) it just ran horribly because it was ported DX11 anyway. Now with DXR they have rethought the whole lighting in PC gaming, which opens up more performance because of less work to do. I found it rather impressive to think about even changing the direction in which to calculate, from "source to camera" to "camera to source". Endret 22. august 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hehe, "ok". Gå inn på Chaos Groups forum, så ser du fort at uttalelsen din er feil. GTX kortene ble alt for effektive for at 3D folkene ikke fikk opp øynene sine for dem til samme jobben som Quadro kortene gjorde. Man kjøpte 2-3 GTX kort istedenfor 1 Quadro kort istedet til samme pris, også får man både i pose og sekk, om man jobber innenfor 3D, men samtidig liker å spille spill. Smart som du er så tok du ikke den Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Alle vet at for å jobbe med 3D så må du minst ha Quadro GV100. Du er faktisk så langt ute å kjøre at det er helt komisk. GTX 1080 Ti er brukt i svært mange rendermaskiner, og et utall mennesker samarbeider på tvers av forumer og plattformer for å finne optimale CPU/GPU forhold som gir kortest mulig rendertid pr krone. Og GTX 1080 Ti vinner så til de grader over Quadrokort i svært mange sammenhenger. Det er ingen tvil om at oophus3do vet hva han snakker om, og absolutt ingen tvil om at du ikke aner hva du snakker om. Om du er uenig med hans perspektiv på prisnivået er en ting og det kan jeg forstå siden du ikke jobber med 3D og han gjør det. Men å dikte opp tull og kvakksalveri for å ubetinget overkjøre andre i en diskusjon er tåpelig. Smart som du er så tok du ikke den Vent litt. Det var en vits? Etter en langvarig fiendtlig tone fra deg, så ble du plutselig litt hyggelig og skulle tøyse litt? Den kjøper ingen... Endret 22. august 2018 av IceBlitz 4 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Må ha DX12 eller Vulkan støtte.. Edit: Dessuten bruker ikke spill studioene masse penger på å patche gamle spill de ikke lenger tjener penger på... Gratulerer! Du har vunnet gull i negativitet. 3 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Gratulerer! Du har vunnet gull i negativitet. Er ikke første gangen det skjer Endret 22. august 2018 av IceBlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå