Gabri3L Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hvorfor har de egnetlig lanseringsdato 20. sep? Trodde de pleide å ha det på lager med en gang. De må selge flest mulig kort til kult medlemmene sine før reviews kommer og ødelegger alt... Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hva er teknologiske fremskritt? Og hva har vi mest bruk for? Biler som kjører fortere og fortere opp til 100 km/t? Eller biler som kan kjøre oss mens vi ser en film i baksetet? Hva ønsker vi først og fremst? Biler som kjører fort har vi nok av, så trenger vi virkelig en bil som kan kjøre 0,001 sekunder raskere? Eller ønsker vi en bil som kan lese av omverdenen og justere deretter? Deep learning i spill vil være revolusjonerende. Du er uvitende om du mener noe annet. Det samme gjelder Ray Casting. Selvkjørende biler i bilspill!!! Hva snakker du om. Jeg vil kjøre selv!!! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hva er teknologiske fremskritt? Og hva har vi mest bruk for? Biler som kjører fortere og fortere opp til 100 km/t? Eller biler som kan kjøre oss mens vi ser en film i baksetet? Hva ønsker vi først og fremst? Biler som kjører fort har vi nok av, så trenger vi virkelig en bil som kan kjøre 0,01 sekunder raskere? Eller ønsker vi en bil som kan lese av omverdenen og justere deretter? Deep learning i spill vil være revolusjonerende. Du er uvitende om du mener noe annet. Det samme gjelder Ray Casting. Argumentet mitt er fremdeles pris... Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Selvkjørende biler i bilspill!!! Hva snakker du om. Jeg vil kjøre selv!!! I de fleste bilspill, så kjører man mot andre biler. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Argumentet mitt er fremdeles pris... Og argumentet mitt er at prisen er lav basert på hva vi får. Problemet her er at folk sammenligner CUDA delen mot 1080 TI som KUN inneholdt CUDA cores. Vi får sinnskyt mye mer enn kun FPS gains her. 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Og argumentet mitt er at prisen er lav basert på hva vi får. Problemet her er at folk sammenligner CUDA delen mot 1080 TI som KUN inneholdt CUDA cores. Vi får sinnskyt mye mer enn kun FPS gains her. I 11 spill... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 I 11 spill...21 som støtter rtx må korta kommer vel. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hva er teknologiske fremskritt? Og hva har vi mest bruk for? Biler som kjører fortere og fortere opp til 100 km/t? Eller biler som kan kjøre oss mens vi ser en film i baksetet? Hva ønsker vi først og fremst? Biler som kjører fort har vi nok av, så trenger vi virkelig en bil som kan kjøre 0,01 sekunder raskere? Eller ønsker vi en bil som kan lese av omverdenen og justere deretter? Deep learning i spill vil være revolusjonerende. Du er uvitende om du mener noe annet. Det samme gjelder Ray Casting. Kan vi gi oss med bil sammenligning? Klart en Lada kan sikkert ta meg fra A til B, men jeg vil ha litt komfor på turen også. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 I 11 spill... Hehe, still not getting the point. De 11 spillene er garantert ikke produsert til å utnytte dette fult ut. Så du kunne like så godt ha sagt 0 spill. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Snakker om hva en betaler for... Vanligvis vil sånne informasjonskapsler være noe man godtar eller ikke... På https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/ må man kjøpe dem? Endret 22. august 2018 av Knutgrus 3 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Det hjelper da faen ikke når tallene som er vist, er så svake. Ja Nvidia har svart at det blir bedre enn 30 FPS i 1080P. Men hva med de som har matchende skjermer med høy oppløsning. De får jo aldri nytte av RT. Veldig spent på å se Tomb Raider i 3440x1440 med RT på. Blir sikkert 30 og mindre enn det. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Kan vi gi oss med bil sammenligning? Klart en Lada kan sikkert ta meg fra A til B, men jeg vil ha litt komfor på turen også. Du begynte. Når vi snakker om komfort. Hva prislegger du mest i spill? Er det FPS, og kun det? Tetris er kongen på haugen liksom, siden du kan sitte der og runke til 12,800 FPS? Bedre lys i spill bidrar til stemning, og troverdighet. Deep learning har uante muligheter, der spill plutselig kan omhandle deg, se hva du gjør og faktisk lage innhold helt av seg selv. Det å lage bildene skarpere, og utfylle pixler som RT teknologien bommer på er ikke kun dens mulige egenskap. Alle har vell spilt World of Warcraft? Hva hvis Ragnaros lærte av hver encounter fra hele verdenen? At hver gang man møtte han, så oppførte han seg annerledes? Dette vil være mulig med Deep Learning. En smart spill-utvikler kan rett og slett sette av 1% av din GPU for å forandre spillet du spiller for hele verdenen samtidig. Jeg ofrer lett litt FPS gains for noe som virkelig er revolusjonerende. Og dette før benchmarks er ute til og med. Hvem vet, kanskje du uansett vil få dine FPS gains etterhvert som utviklerne kan patche inn avlastninger fra CUDA delen til AI/RT delen. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Du begynte. Når vi snakker om komfort. Hva prislegger du mest i spill? Er det FPS, og kun det? Tetris er kongen på haugen liksom, siden du kan sitte der og runke til 12,800 FPS? Bedre lys i spill bidrar til stemning, og troverdighet. Deep learning har uante muligheter, der spill plutselig kan omhandle deg, se hva du gjør og faktisk lage innhold helt av seg selv. Det å lage bildene skarpere, og utfylle pixler som RT teknologien bommer på er ikke kun dens mulige egenskap. Alle har vell spilt World of Warcraft? Hva hvis Ragnaros lærte av hver encounter fra hele verdenen? At hver gang man møtte han, så oppførte han seg annerledes? Dette vil være mulig med Deep Learning. En smart spill-utvikler kan rett og slett sette av 1% av din GPU for å forandre spillet du spiller for hele verdenen samtidig. Jeg ofrer lett litt FPS gains for noe som virkelig er revolusjonerende. Og dette før benchmarks er ute til og med. Hvem vet, kanskje du uansett vil få dine FPS gains etterhvert som utviklerne kan patche inn avlastninger fra CUDA delen til AI/RT delen. Du klarte å få en bil diskusjon til å bli religion. Gratulere Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Du klarte å få en bil diskusjon til å bli religion. Gratulere Ok, jeg har ikke vært her på en stund. Men det begynner å bli klart at jeg snakker med et troll. Så til dere andre som leser, sorry. ^^ Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Du som er trollet som mener 13000 for et skjermkort er for billig. Må være ansatt i Nvidia du. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Ok, jeg har ikke vært her på en stund. Men det begynner å bli klart at jeg snakker med et troll. Så til dere andre som leser, sorry. ^^ Hvis det får deg til å føle deg bedre så greit nok Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Du som er trollet som mener 13000 for et skjermkort er for billig. Må være ansatt i Nvidia du. Jeg som jobber innenfor media og lager 3D animasjoner syns det kortet er billig ja, ettersom jeg kommer til å spare timevis med rendring med det kontra mitt 1080TI. Alt er relativt. Quadro kort koster greit mye mer. De som syns det er dyrt, ser kun 15-20% FPS økningen og syns ikke det gir mening. Men de aner ikke hva mer som kan komme av teknologien bak dette. 10 år med utviklingstid fra nVidia har kostet penger. Jeg som både får utnyttet nyvinningene innenfor jobb, samt gleder meg til å se hva spillutviklere kan gjøre med dette kaster fint ut 13,000 kr for å støtte utviklingen videre. Endret 22. august 2018 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Jeg ofrer lett litt FPS gains for noe som virkelig er revolusjonerende. Og dette før benchmarks er ute til og med. Hvem vet, kanskje du uansett vil få dine FPS gains etterhvert som utviklerne kan patche inn avlastninger fra CUDA delen til AI/RT delen. Det er jo litt rart å si, av tidligere erfaring når alle anbefaler grafikk kort for noen så er FPS alt og si. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Det hjelper da faen ikke når tallene som er vist, er så svake. Ja Nvidia har svart at det blir bedre enn 30 FPS i 1080P. Men hva med de som har matchende skjermer med høy oppløsning. De får jo aldri nytte av RT. Veldig spent på å se Tomb Raider i 3440x1440 med RT på. Blir sikkert 30 og mindre enn det. Så 1080p er fakta? Virket som det var et rykte før i dag? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Jeg som jobber innenfor media og lager 3D animasjoner syns det kortet er billig ja, ettersom jeg kommer til å spare timevis med rendring med det kontra mitt 1080TI. Alt er relativt. Quadro kort koster greit mye mer. De som syns det er dyrt, ser kun 15-20% FPS økningen og syns ikke det gir mening. Men de aner ikke hva mer som kan komme av teknologien bak dette. 10 år med utviklingstid fra nVidia har kostet penger. Jeg som både får utnyttet nyvinningene innenfor jobb, samt gleder meg til å se hva spillutviklere kan gjøre med dette kaster fint ut 13,000 kr for å støtte utviklingen videre. Hadde du jobbet innenfor 3D så hadde du ikke ventet på 20 serien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå