Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

De hadde ikke trengt å overdrive det til så grader. Man ser flammehav i refleksjonen i øyet til en annen soldat? WTF??

Folk trur at dette er designet. 

Det er det ikke. Dette skjer naturlig gjennom selve RT teknologien. Det er absolutt null utviklingstid sett fra spillutviklerne ståpunkt for at øynene reflekterer eksplosjonen. Det er rett og slett slik RT fungerer. 

Det eneste Dice har gjort her, er å skru av en HAUG av dummy-lys for så å skru på lys som bruker RT teknologien istedet. Eneste RT teknologien trenger for å fungere, er gode 3D-modeller. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Online MP aktivitet går hovedsaklig på racing og simracing. Og jeg fikk litt grøsninger når en "FPS nisse" omtalte FH4 online MP som PVP på Gamescom. Joda det er teknisk "player vs player", men ikke bruk den sjargongen der.

Jeg virkelig håper at noen tar tak i RT teknologien og lager sitt lydbilde med utgangspunkt derifra i en skikkelig racing simulator. 

Rett og slett lyd som har sitt utgangspunkt, hvor det så spretter her og der før man treffer avataren til oss, spilleren. Det å kjøre inn i tuneller etc hadde gitt meg hakeslepp med noe slikt.  :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo som det alltid har vært forskjellige ønsker av hva techen skal levere.

Denne gangen ble det eyecandy over FPS i form av RT og en "klassisk" forbedring mange mener er rundt 15%.

nVidia har jo mye fokus på realisme, og det er jo der de har forsøkt å lage, hype, selge og levere.

Dette er jo et paradigmeskifte, mens mange forventet en lineær evolusjon slik som før, selv om denne modellen beholdes i bunnen.

Regner med RT blir justerbart slik at en ikke må ofre FPS hvis en skrur ned presisjonsnivået på RT.

Det vi fikk se var sikkert RT på max, men det gir nok også OK resultater med mindre presisjon. Fokuset ditt er tross alt ikke på et stillbilde når du har høy FPS.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg virkelig håper at noen tar tak i RT teknologien og lager sitt lydbilde med utgangspunkt derifra i en skikkelig racing simulator. 

Rett og slett lyd som har sitt utgangspunkt, hvor det så spretter her og der før man treffer avataren til oss, spilleren. Det å kjøre inn i tuneller etc hadde gitt meg hakeslepp med noe slikt.  :)

Jeg er veldig spent på ACC i den sammenhengen :D

Lenke til kommentar

Fascinerende å se hvor lite detaljfokuserte folk som følger med på lanseringer av nye toppmodeller er..

Klage over at ting går fremover og blir mer realistiske fordi det tar ressurser. lol

Skaff dere en Switch i stedet.

Det er fordi folk heller vil bruke penger på røyk, snus og cola, istedenfor skjermkort. De bruker unskyldninger. Helt vanlig når folk ikkje vil ta seg råd til en ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på ACC i den sammenhengen :D

Hadde de brukt lyd innenfor denne sammenhengen, så hadde de garantert latt oss vite om det. Så det blir nok bare lys i første omgang. 

Men AC har jo vært mod-vennlige de, så skal ikke se bort ifra at moddere vil bli først på banen for å gi oss en smakebit på det.  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel å bra med RT, AMD vil nok bare støtte dette med software til det kommer et nytt kort fra de. Det er litt sånn som det var med async compute. Der hadde AMD hardware støtte og Nvidia kjørte det igjennom software. Det samme kommer til å skje nå også, bare nå er det andre veien. Dette er noe som er komt i DX12 så er ikke noe Nvidia har noe ene rett på ;) 

https://www.anandtech.com/show/12547/expanding-directx-12-microsoft-announces-directx-raytracing

Lenke til kommentar

Fascinerende å se hvor lite detaljfokuserte folk som følger med på lanseringer av nye toppmodeller er..

Klage over at ting går fremover og blir mer realistiske fordi det tar ressurser. lol

Skaff dere en Switch i stedet.

Slutt å dum deg. Det handler selvfølgelig om prisen. Ikke at "ting går fremover". Om 2080Ti hadde kommet til samme lanserings pris som 1080Ti så hadde ikke jeg sagt noe på det. Men nå må man altså ut med minst 12000 Kr for et RTX2080Ti, mens billigste 1080Ti får du for nesten halvparten. I tillegg, så er det per i dag bare annonsert 11 kommende spill som støtter RT, så ja, 12000Kr for å spille 11 spill. Får håper du liker alle 11 da... Om man ikke synes det er verdt 12000 Kr, da høre man hjemme i Switch land?.. Jeezuuzz...  :hrm:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er vel å bra med RT, AMD vil nok bare støtte dette med software til det kommer et nytt kort fra de. Det er litt sånn som det var med async compute. Der hadde AMD hardware støtte og Nvidia kjørte det igjennom software. Det samme kommer til å skje nå også, bare nå er det andre veien. Dette er noe som er komt i DX12 så er ikke noe Nvidia har noe ene rett på ;) 

https://www.anandtech.com/show/12547/expanding-directx-12-microsoft-announces-directx-raytracing

Neida, men de har enerett på RT cores, Tensor cores, og "Gimpworks"...

Lenke til kommentar

Slutt å dum deg. Det handler selvfølgelig om prisen. Ikke at "ting går fremover". Om 2080Ti hadde kommet til samme lanserings pris som 1080Ti så hadde ikke jeg sagt noe på det. Men nå må man altså ut med minst 12000 Kr for et RTX2080Ti, mens billigste 1080Ti får du for nesten halvparten. I tillegg, så er det per i dag bare annonsert 11 kommende spill som støtter RT, så ja, 12000Kr for å spille 11 spill. Får håper du liker alle 11 da... Om man ikke synes det er verdt 12000 Kr, da høre man hjemme i Switch land?.. Jeezuuzz...  :hrm:

Syns det er rart at prisen er såpass liten jeg, basert på teknologien som ligger bak her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er rart at prisen er såpass liten jeg, basert på teknologien som ligger bak her. 

Vel, du kan sy et Fabergé egg inn i setet på en Lada så den blir verdt 20 millioner, den kommer fremdeles sist i mål. som racerbil vil den fremdeles være verdiløs...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, du kan sy et Fabergé egg inn i setet på en Lada så den blir verdt 20 millioner, den kommer fremdeles sist i mål. som racerbil vil den fremdeles være verdiløs...

Hva er teknologiske fremskritt? Og hva har vi mest bruk for? Biler som kjører fortere og fortere opp til 100 km/t? Eller biler som kan kjøre oss mens vi ser en film i baksetet? 

Hva ønsker vi først og fremst? Biler som kjører fort har vi nok av, så trenger vi virkelig en bil som kan kjøre 0,01 sekunder raskere? Eller ønsker vi en bil som kan lese av omverdenen og justere deretter? 

Deep learning i spill vil være revolusjonerende. Du er uvitende om du mener noe annet. 

Det samme gjelder Ray Casting. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...