Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (3 minutter siden):

Det kan godt være. Jeg var nærme å kjøpe dette på finn men blir veldig skeptisk når jeg ikke finner noe reviews av kortet og nærmeste jeg finner er et på wish :p

Finner ikke reviews av et kort som bare er å finne i ferdigbygde maskiner. Men jeg ville jo ha bedt om å få se noe serienummer og kanskje noe info fra GPU-Z som et minimum.

Edit: Tror jeg fant annonsen. Ser ut som et custom kort som har sittet i en Lenovo maskin. Sannsynligvis produsert av MSI.

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raul07 skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg står over et sånt kjøp. Prøve å få tak i et 2080/2080 super til en normal pris på finn men er ikke så lett :)

De blowerkjølerene er jo søppel også ;)

Vanskelig å finne et til en fornuftig pris ja... Må nesten bare sende ut meldinger og se om du treffer noen som er oppegående.

Lenke til kommentar
Just now, 6u4rdi4n said:

De blowerkjølerene er jo søppel også ;)

Vanskelig å finne et til en fornuftig pris ja... Må nesten bare sende ut meldinger og se om du treffer noen som er oppegående.

Lurer på om jeg skal prøve å få tak i et 3070 kort istedenfor på release men blir vel like krise som 3080 lanseringen.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (Akkurat nå):

Lurer på om jeg skal prøve å få tak i et 3070 kort istedenfor på release men blir vel like krise som 3080 lanseringen.

Det sies jo at det ikke skal det, men den som venter får se. Nå er vi jo ikke langt unna, så er jo bare å vente og se :)

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 minutt siden):

Er det noen her som har 2080 super strix oc som kan svare på om det er noe ekstra kabler man trenger for RGB lysene på kortet? Er i diskusjon om å kjøpe et kort for en god pris på finn. 

Trenger ikke ekstra kabler på 2080 ti strix i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Dellers skrev (24 minutter siden):

2080 Ti-kortet mitt funker stadig litt og litt dårligere, så nå må jeg underklokke med -100 for å i det hele tatt kunne spille. Er det god nok grunn for reklamasjon, tro? Ut av boksen kommer man seg ikke inn i menyen på Assassin's Creed Origins engang.

Dette er godt nok grunnlag for reklamasjon ja. Ta kontakt med forhandler. 

Lenke til kommentar
Dellers skrev (4 timer siden):

2080 Ti-kortet mitt funker stadig litt og litt dårligere, så nå må jeg underklokke med -100 for å i det hele tatt kunne spille. Er det god nok grunn for reklamasjon, tro? Ut av boksen kommer man seg ikke inn i menyen på Assassin's Creed Origins engang.

Er det uten noen form for OC, i så fall mulig. Satt alt i default i GPU's tilhørende programvare før du under klokker med -100?

Om ram er fabrikk oc, prøv og sett oe hastighet.

Hvordan klarer kortet seg i benchmarks?

Crasher spillet eller skjermkortet? Crasher spillet vil jeg nok minimum kjørt en reparasjon på spillet (høyre klikk spill symbolet i Origin menyen), eventuelt reinstallert spillet. Eventuelt reinstallert Origin.

Hvilken PSU har du? Kan også være den som har feilet, eller blitt svekket av alder.

Ta kortet ut av maskinen og sett det inn igjen, har du andre kabler fra psu til gpu, test disse. Test gjerne annen pci slot.

Ville prøvd med annen psu og byttet kjøle pasta på gpu før du sender den bort. Om det er en av tingene jeg nevner risikerer du at du blir uten i noen uker før du får den igjen , alt etter hvor den er kjøpt. 

Jo mer du tester selv og dokumenterer det, jo fortere går en eventuell RMA er min opplevelse. Har jeg testet og dokumentert godt nok har jeg noen ofte fått godkjent RMA før jeg sender produktet inn. Noen ganger har jeg sluppet og sende inn produktet. Har også fått godkjent RMA etter sjekk hos lokalt pc verksted, sparte fort et par uker på det, måtte dog betale de 400 kr det kostet selv.

Det nok mange med rest garanti eller rest reklamasjons rest som desperat ønsker og finne feil og få RMA på skjermkort slik de kan få seg et "rimelig" kort i 30xx serien eller 2, antar at de i andre enden er lei av og få inn kort uten feil.

Lenke til kommentar
16 hours ago, Dellers said:

Hvordan er tempen? Mye sag på kortet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, baggiebridges said:

Er det uten noen form for OC, i så fall mulig. Satt alt i default i GPU's tilhørende programvare før du under klokker med -100?

Om ram er fabrikk oc, prøv og sett oe hastighet.

Hvordan klarer kortet seg i benchmarks?

Crasher spillet eller skjermkortet? Crasher spillet vil jeg nok minimum kjørt en reparasjon på spillet (høyre klikk spill symbolet i Origin menyen), eventuelt reinstallert spillet. Eventuelt reinstallert Origin.

Hvilken PSU har du? Kan også være den som har feilet, eller blitt svekket av alder.

Ta kortet ut av maskinen og sett det inn igjen, har du andre kabler fra psu til gpu, test disse. Test gjerne annen pci slot.

Ville prøvd med annen psu og byttet kjøle pasta på gpu før du sender den bort. Om det er en av tingene jeg nevner risikerer du at du blir uten i noen uker før du får den igjen , alt etter hvor den er kjøpt. 

Jo mer du tester selv og dokumenterer det, jo fortere går en eventuell RMA er min opplevelse. Har jeg testet og dokumentert godt nok har jeg noen ofte fått godkjent RMA før jeg sender produktet inn. Noen ganger har jeg sluppet og sende inn produktet. Har også fått godkjent RMA etter sjekk hos lokalt pc verksted, sparte fort et par uker på det, måtte dog betale de 400 kr det kostet selv.

Det nok mange med rest garanti eller rest reklamasjons rest som desperat ønsker og finne feil og få RMA på skjermkort slik de kan få seg et "rimelig" kort i 30xx serien eller 2, antar at de i andre enden er lei av og få inn kort uten feil.

Ingen overklokk fra min side. Riktignok noe overklokk fra fabrikk, men det er jo slik et er kjøpt. Alt er default. Ingen overklokk på RAM i utgangspunktet, men ved en test fungerer det helt fint å overklokke +1000 uten problemer.

Benchmarks funker fint, men FPS er lavere enn tidligere. Alle spill krasjer såfremt skjermkortet ikke er underklokka og GPU load er over 80-90%, men Origins er det som krasjer før man i det hele tatt kan laste inn noe fornuftig.

PSU er en Cooler Master V1000. Har bytta PCIe slot og kabler, men akkurat samme resultat. Overklokk eller ikke på CPU og RAM har ingen betydning.

Har ingen PSU liggende nå, de har blitt ganske dyre i det siste så vidt jeg kan se.

Jeg opplever stort sett bare merkbare CPU bottlenecks i 1440p, så akkurat 3000-serien har jeg ikke tenkt så mye på. Ser dog at det ikke finnes hverken 2080 Ti eller de nye på lager nå, så da er jeg nesten nødt til å håpe at kortet holder ok en stund til. Det nytter jo ikke å vente et halvt år på noe annet mens høstlanseringene er rett rundt hjørnet.

2 hours ago, Deimos_Anomaly said:

Hvordan er tempen? Mye sag på kortet?

Ingen synlig sag, temperaturene er som da kortet var nytt. 71-72 grader ved 100% last.

Lenke til kommentar

Da ville jeg ha forhørt meg med forhandler hva de mener.

Har du eller noen du kjenner en annen pc og prøve kortet i? Bare for og være noenlunde sikker på at du ikke sender kortet forgjeves i retur.

Har du handlet hos komplett ville jeg spurt om ok at du tar ny psu på betalingsutsettelse og tester med den om de mener at det er mulig psu feil, om så har du fort spart 2-3 uker.

Om de ikke har et tilsvarende kort og gi deg får du pengene igjen, nå får du 2080Ti til halv pris på finn.no, sånn sett er det ikke en dårlig deal. Var det et av de mer kostbare 2080 Ti du har, er summen du får i retur fort omtrent nok til både et brukt 2080 Ti og nytt 3080🤑

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Du har selvfølgelig reinstallert driver og dobbelt sjekket at du har brukt den riktige.... 😎

Jeg hadde et EVGA  FTW3 1080Ti med liknende symptomer ut av boksen, i tillegg til vanlig oc på FTW3 var minnet fabrikk oc til 12000MHz. Kunne ikke belaste kortet det minste uten Crash om jeg ikke satte ned minnet med ca 2-300 Mhz

Gpu Mhz var som normalt FTW3 også boost't over oppgitt, men ytet under det EVGA mente en klart kunne forvente av FTW3 samme mitt oppsett ellers.

EVGA mente både ytelse og at ram ikke klarte avertert hastighet  hver for seg en fullverdig RMA grunn. Hadde det ikke vært for ram hastighet feil så hadde nok ikke forhandler godtatt RMA, som de begrunnet med at kortet boost't som det skulle og at et sted mellom 1000 til 2000 poeng mindre i Firestrike enn forventet var absolutt ingen grunn til RMA.

Lenke til kommentar
Dellers skrev (19 timer siden):

Ingen overklokk fra min side. Riktignok noe overklokk fra fabrikk, men det er jo slik et er kjøpt. Alt er default. Ingen overklokk på RAM i utgangspunktet, men ved en test fungerer det helt fint å overklokke +1000 uten problemer.

Benchmarks funker fint, men FPS er lavere enn tidligere. Alle spill krasjer såfremt skjermkortet ikke er underklokka og GPU load er over 80-90%, men Origins er det som krasjer før man i det hele tatt kan laste inn noe fornuftig.

PSU er en Cooler Master V1000. Har bytta PCIe slot og kabler, men akkurat samme resultat. Overklokk eller ikke på CPU og RAM har ingen betydning.

Har ingen PSU liggende nå, de har blitt ganske dyre i det siste så vidt jeg kan se.

Jeg opplever stort sett bare merkbare CPU bottlenecks i 1440p, så akkurat 3000-serien har jeg ikke tenkt så mye på. Ser dog at det ikke finnes hverken 2080 Ti eller de nye på lager nå, så da er jeg nesten nødt til å håpe at kortet holder ok en stund til. Det nytter jo ikke å vente et halvt år på noe annet mens høstlanseringene er rett rundt hjørnet.

Ingen synlig sag, temperaturene er som da kortet var nytt. 71-72 grader ved 100% last.

Går vifta raskere nå enn før? Prøvd å bytte kjølepasta? Prøvd å undervolte med afterburner curveeditor? Sistnevnte gir en STOR gevinst på temp, strømforbruk og ytelse om du tuner rett.

Lenke til kommentar

Ingen forandring på vifte, temperaturene er jo også helt fine. Jeg finner ingen andre feil enn at jeg er nødt til å klokke ned, hvis ikke oppfører maskinen seg som om jeg har overklokka for mye selv om den er i null eller -90. For bare et par uker siden holdt det med -50, så det er tilsynelatende nedadgående.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...