Evil-Duck Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 For at kortet skal funke må du minimum ha 2x8-pin connectorer koblet i, mulig du slipper unna å ha 6 pinsen koblet til noe da 2x8pin skal levere nok strøm. Sikker på at det ikke er 2x 6+2 pins connectorer du har? Det er vertfall det vanligeste som en har ut fra de fleste PSUer jeg har vært borti for GPU. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) 5 hours ago, Evil-Duck said: mulig du slipper unna å ha 6 pinsen koblet til noe da 2x8pin skal levere nok strøm Ja, det skulle man tro, men det fungerer faktisk ikke på MSIs Gaming (X) Trio kort, jf: Endret 3. januar 2020 av Martin Lie Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) Du trenger nok mer juice enn PSUen din er designet for. Det tryggeste er å ikke prøve og tvinge kortet til måtte bruke en for liten PSU, men du kan jo vurdere å bruke 2 PSUer samtidig eller underklokke kortet med f.eks MSI Afterburner til du ikke får powerlimit og bruke en splitterkabel til dobbel 8-pins power hvis begge må ha spenning. Endret 7. januar 2020 av vidor Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Martin Lie skrev (13 timer siden): Ja, det skulle man tro, men det fungerer faktisk ikke på MSIs Gaming (X) Trio kort, jf: Følger det ikke med en adapter for å splitte en 8-pin til 8+6 pin eller 2x molex til 6-pin en gang? Lenke til kommentar
tjrb Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 Evil-Duck skrev (23 timer siden): For at kortet skal funke må du minimum ha 2x8-pin connectorer koblet i, mulig du slipper unna å ha 6 pinsen koblet til noe da 2x8pin skal levere nok strøm. Sikker på at det ikke er 2x 6+2 pins connectorer du har? Det er vertfall det vanligeste som en har ut fra de fleste PSUer jeg har vært borti for GPU. Blir litt vanskleig å forklare. Legger ved bilder så kanskje det blir litt lettere å forstå. Den utgangen som skal gå til GPU fra PSU er denne (se bildet). Hva er det egentlig jeg må gjøre for å få en slik kabel som kobles direkte på GPU? Den nye PSU som dette grafikkortet egentlig skal stå i er en Corsair HX850i, men slik jeg ser det kommer jeg til å støte på samme problemet der da de eneste strømkable er de samme som på bildet jeg har lagt ved. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 For HX850i sin del ser det ikke ut som du vil ha noen problem. Denne skal du ha "6x 6+2-pin PCIe" utganger så du kan i teorien kjøre 2 slike kort uten å gå tom for plugger. 1 Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 16 hours ago, N o r e n g said: Følger det ikke med en adapter for å splitte en 8-pin til 8+6 pin eller 2x molex til 6-pin en gang? Det følger med én 6-til-8-pin-kabel (6-pin fra PSU blir til 8-pin på GPU-siden). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2020 ASUS ROG Swift 360Hz G-SYNC kommer snart Enda smudere musbevegelse på desktoppen er jo alltid å foretrekke bare synn at kanskje pixelrespinstiden er noe "treig" enda. Blir spennende å se! Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 9 minutes ago, Nizzen said: ASUS ROG Swift 360Hz G-SYNC kommer snart Enda smudere musbevegelse på desktoppen er jo alltid å foretrekke bare synn at kanskje pixelrespinstiden er noe "treig" enda. Blir spennende å se! Får klare med 240hz@1440p ei liten stund til? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 (endret) Nizzen skrev (7 timer siden): ASUS ROG Swift 360Hz G-SYNC kommer snart Skal vi tippe 2000 dollar? Det jeg ønsker meg er en 32" 4K skjerm i 16:9 format med 144+ Hz, et 1ms IPS panel, full HDR support, 100% RGB++. Bare synd en slik skjerm vil nok aldri komme. Edit : I spoke too soon! : ASUS ROG SWIFT PG32UQX Goes for DisplayHDR 1400 and 1152-zone Mini LED backlight. ~4000 dollar etter ryktet. Så NEI TAKK, men kanskje om 3-4 år når prisen synker Endret 6. januar 2020 av Betroz Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 13 hours ago, Betroz said: Skal vi tippe 2000 dollar? Det jeg ønsker meg er en 32" 4K skjerm i 16:9 format med 144+ Hz, et 1ms IPS panel, full HDR support, 100% RGB++. Bare synd en slik skjerm vil nok aldri komme. Edit : I spoke too soon! : ASUS ROG SWIFT PG32UQX Goes for DisplayHDR 1400 and 1152-zone Mini LED backlight. ~4000 dollar etter ryktet. Så NEI TAKK, men kanskje om 3-4 år når prisen synker 55" gaming monitor ? 120 Hz OLED https://wccftech.com/viewsonic-showcases-an-array-of-their-new-products-at-ces-including-a-55-inch-monitor/ Endret 7. januar 2020 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) Han her forsøker å kikke på hvilke kort som selger best, AMD vs. Nvidia: Endret 7. januar 2020 av G Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 3 hours ago, G said: 55" gaming monitor ? 120 Hz OLED https://wccftech.com/viewsonic-showcases-an-array-of-their-new-products-at-ces-including-a-55-inch-monitor/ For meg er en 42" curved ultrawide det optimale ift. sitteavstand osv. Ønskeliste: LG 42" OLED Curved Ultrawide, 3840x1600 120-144Hz, G-Sync, Dolby Vision, HDR1000, >5ms etc. Sammen med 3080Ti med 50% ytelsesøkning fra 2080Ti til 900USD. Evt. Navi21-23. Endret 7. januar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Theo343 skrev (2 timer siden): Sammen med 3080Ti med 50% ytelsesøkning fra 2080Ti til 900USD Neste Nvidia korta skal visst komme til høsten. Du beholder ditt 1080Ti frem til da regner jeg med? Hvor blir det av bilder av innmaten på nye maskina di da? Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Virker som at betalingsviljen fra entusiaster er ganske høy nå, dersom de kunne fått noe av det råeste uten å måtte vente de ekstra mnd. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 11 hours ago, Theo343 said: For meg er en 42" curved ultrawide det optimale ift. sitteavstand osv. Ønskeliste: LG 42" OLED Curved Ultrawide, 3840x1600 120-144Hz, G-Sync, Dolby Vision, HDR1000, >5ms etc. Sammen med 3080Ti med 50% ytelsesøkning fra 2080Ti til 900USD. Evt. Navi21-23. Synes curved er litt gimmick enda. Har hatt et AOC VA-panel på åpent kjøp for å forsøke å erfare det gratis. Tok litt tilvenning, også ble jeg komfortabel med det. Når jeg så leverte det tilbake, så tok det litt tilvenning til flatpanelet mitt på 32" 60 Hz, men den tilvenningen gikk mye raskere (IPS-panel). Ønsker IPS eller OLED om jeg kan få uten å bli ruinert. Endret 7. januar 2020 av G Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 G skrev (1 time siden): Synes curved er litt gimmick enda. Har hatt et AOC VA-panel på åpent kjøp for å forsøke å erfare det gratis. Tok litt tilvenning, også ble jeg komfortabel med det. Når jeg så leverte det tilbake, så tok det litt tilvenning til flatpanelet mitt på 32" 60 Hz, men den tilvenningen gikk mye raskere (IPS-panel). Ønsker IPS eller OLED om jeg kan få uten å bli ruinert. Ville aldri hatt Ultrawide som ikke er curved, med et 16:9 panel er det motsatt. Det var tilvenning å gå fra 24" 16:9 til 35" 21:9, men jeg tror det var mest pga størrelsen. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) Tror det var 32" 16:9 jeg testet. Jeg har mer lyst på et par skjermer enn et ultrawide, pga. flerskjermsbehov. Kunne alltids delt opp en ultrawide virtuellt. Men, det hadde kostet litt på høyden. 16:9 gir bedre høyde (kortsiden) innbiller jeg meg. Vil heller ha et stort 16:9-panel (til gaming og hovedbruk) med plass til minimum en skjerm til stående på høykant, eller eksperimentere med 2 skjermer på høykant i tillegg til hovedskjerm. Kommer an på hvilken balanse jeg ender på med storskjermen i hovedfokus, hva som gjenstår av pultareal. Endret 7. januar 2020 av G Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 12 hours ago, Betroz said: Neste Nvidia korta skal visst komme til høsten. Du beholder ditt 1080Ti frem til da regner jeg med? Hvor blir det av bilder av innmaten på nye maskina di da? Jepp. its comin, busy week Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 4 hours ago, G said: Synes curved er litt gimmick enda. Har hatt et AOC VA-panel på åpent kjøp for å forsøke å erfare det gratis. Tok litt tilvenning, også ble jeg komfortabel med det. Når jeg så leverte det tilbake, så tok det litt tilvenning til flatpanelet mitt på 32" 60 Hz, men den tilvenningen gikk mye raskere (IPS-panel). Ønsker IPS eller OLED om jeg kan få uten å bli ruinert. For TV vil jeg si at Curved er en gimmick samt muligens hvis monitoren din ikke er stor nok. Når monitoren er stor nok (38+) og du har en sitteavstand på opptil 80cm så får curved en effekt jeg ikke har lyst til å gå tilbake fra. Curved på så smått som 32" ville jeg ikke vurdert, ei heller på TV hvor man sitter langt fra skjermen. Når det er sagt hadde jeg nok blitt like glad i en non-curved ultrawide 42" også hvis den hadde specsa jeg var ute etter. Ift. flerskjerm eller ikke så foretrekker jeg flerskjerm på jobb men stor ultrawide hjemme. Hadde jeg jobbet med videoredigering og fotoredigering hadde jeg kanskje foretrukket en stor 5K non-curved skjerm i stedet. Endret 7. januar 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå