Betroz Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Steve fra Hardware Unboxed spekulerer om at 2080Ti er bare 10-20% raskere i dagens spill over 1080Ti. Om det viser seg å være noe som helst sannhet i det, så står jeg glatt over disse korta og venter heller på 7nm utgavene som garantert kommer neste år! 3 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Så det du sier er at det aldri har vert refleksjoner før nå? =p RT minner om PhysX hypen Det jeg sier er at refleksjonene er bedre. Langt bedre.Men det er ikke det avgjørende for min del. Å få rett under 1800 flere cuda cores og mer ram over min 1080 idag er gull verdt for meg. Jeg blir overrasket og svært skuffet om det ikke gir en grei boost så jeg får solide 100 fps på uw-skjermen min. Men da kan man i verste fall returnere. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Er det satt noen dato for når testene slippes? Det sto på Komplett at de ville få inn de første kortene rundt 02.09., jeg gjetter på at dette også vil samsvare med når testere får sine kort. Var det kort på lager hos komplett igår eller er alle preorder? Alt er preorder, lanseringsdato er 20. september, så ingen forhandlere får sende ut før dette. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Blir nok å sitte på gjerdet å følge med til neste iterasjon av disse kortene. Det å få ned litografien vil hjelpe godt på i tillegg til et mer modent marked. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Take me back... hd4870x2.PNG Jeg har et sånt liggende. 4195? Solgt! Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Det bringer jo også frem spørsmålet hvor godt implementert Ray-Tracing er i de forskjellige spillene og hvor bra effektene fungerer på de forskjellige kortene og hvor mye ressurser det viser seg å kreve osv.. Det er neppe sånn at alle spillene som Nizzen lister tidligere i tråden har blitt designet med og rundt Ray-Tracing i tankene. Det virker litt for kostbart og litt for sært når det tross alt støttes av så få kort som ikke engang er på markedet per nå. Dette blir nok litt som spillene som kastet på DirectX11 og DirectX12 i forbindelsene med at det kom nye skjermkort som støttet dette mer som markedsføring enn så veldig mye annet. Men dette vil jo kun tiden vise. Så det blir jo selvsagt ren synsing, men NVIDIA gjorde en generelt dårlig jobb med å forklare forskjellen på Ray-Tracing med de forskjellige skjermkortene. De gav oss null og niks i forhold til hva man skal forvente av ytelsestap osv med Ray-Tracing på kontra av osv osv.. Så vi sitter jo da med tre nye skjermkort, masse lovord og lite fakta og tall. Spill kommer jo naturligvis til å måtte satse på tradisjonell lyssetting og skyggelegging i all overskuelig fremtid. Det er få for kort, og disse kortene er såpass kostbare at de vil jo tilhøre minoriteten i lang tid fremover. Hvis dette fortsetter som en NVIDIA proprietær løsning så minsker jo det nedslagsfeltet ytterligere, men ettersom det rulles inn som endel av DirectX så er det vel kanskje håp om det alt ligger til rette for både Intel og AMD så de også kan kaste seg på ballen. Ikke vær så skeptisk, så du ikke presentasjonen. You just turn it on, and it just works. Everything just works! Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Steve fra Hardware Unboxed spekulerer om at 2080Ti er bare 10-20% raskere i dagens spill over 1080Ti. Om det viser seg å være noe som helst sannhet i det, så står jeg glatt over disse korta og venter heller på 7nm utgavene som garantert kommer neste år! Stemmer det er det nok mange som avbestiller. Hvis ytelseshoppet er så lite så er de prisene der helt hull i hodet. 4 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Det virker som at mange her har inntrykk av at "alle" har 1080 Ti. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Det virker som at mange her har inntrykk av at "alle" har 1080 Ti. Skulle ønske det.. 1 Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Jeg har Gigabyte GTX 670 Windforce. Derfor jeg hadde tenkt til å kjøpe et brukt 1080 Ti, men da jeg så at RTX var på vei, satt jeg innkjøpet på vent. Byttet ut min 10 år gamle skjerm med Acer Predator xb271hu skjerm for litt over en uke siden. Må bli klar for Battlefield V (får bare håpe at jeg får tid til å spille litt). 1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Skulle ønske det.. gtx 980 Ti her. Har to stk så sli er mulighet men for det meste går et til folding 24/7 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Steve fra Hardware Unboxed spekulerer om at 2080Ti er bare 10-20% raskere i dagens spill over 1080Ti. Jeg mener å huske det var en eller annen som sa akkurat det samme i går kveld, men han hører vi jo ikke på! Ellers litt morsomt å se de siste 1080Ti kortene som er lagt ut på finn.no. Hadde 2070 ytt over 1080Ti, som 1070 gjorde over 980Ti, så skulle disse siste 1080Ti kortene blitt lagt ut rett rundt 4K, I stedet prøver folk seg på 6-7K fremdeles! Man kan si mye stygt om finn.no markedet, og hvor ute av takt med virkeligheten enkelte selgere er. Men de som har 1080Ti ser ut som de skjønner bittelitt mer... Spørs om de som skal kjøpe 1080Ti på finn.no er enige. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Steve fra Hardware Unboxed spekulerer om at 2080Ti er bare 10-20% raskere i dagens spill over 1080Ti. Om det viser seg å være noe som helst sannhet i det, så står jeg glatt over disse korta og venter heller på 7nm utgavene som garantert kommer neste år! Da er vi to Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Så denne nye arkitekturen er bare minimalt raskere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Så denne nye arkitekturen er bare minimalt raskere? Ingen tester har kommet ut, så umulig å si. 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Det virker som at mange her har inntrykk av at "alle" har 1080 Ti. *Gråter i GTX 770* 3 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Har hørt dette også. ~50% raskere i ray tracing (Nvidia sine ord?), kanskje ~20% raskere i annet. Spørsmålet er vel hvor lang tid tar det før vi får se noe ray tracing? Imponerende hvordan Invidia har økt "premium" kostnadene siden 2010 (500$ GTX580 som siste high end kortet til den prisen) til 1000$ på det vi ser i dag.Tipper årsaken til den høye prisen på den kommende generasjonen er fordi Nvidia sitter på et lass med 10 serien chipper de vil ha bort. Ikke minst, mangelen på konkurranse. De har overgått seg selv i grådighet.Vi får vel ikke noe nevneverdig prisnedgang på 10 serien pga prisene til 20 serien. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Jeg mener å huske det var en eller annen som sa akkurat det samme i går kveld, men han hører vi jo ikke på! Ellers litt morsomt å se de siste 1080Ti kortene som er lagt ut på finn.no. Hadde 2070 ytt over 1080Ti, som 1070 gjorde over 980Ti, så skulle disse siste 1080Ti kortene blitt lagt ut rett rundt 4K, I stedet prøver folk seg på 6-7K fremdeles! Man kan si mye stygt om finn.no markedet, og hvor ute av takt med virkeligheten enkelte selgere er. Men de som har 1080Ti ser ut som de skjønner bittelitt mer... Spørs om de som skal kjøpe 1080Ti på finn.no er enige. Har du sett noen benchmarks vi andre ikke har sett? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Kjøp aksjer og kjøp kort. Den første betaler for den andre Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 Har hørt dette også. ~50% raskere i ray tracing (Nvidia sine ord?), kanskje ~20% raskere i annet. Spørsmålet er vel hvor lang tid tar det før vi får se noe ray tracing? Imponerende hvordan Invidia har økt "premium" kostnadene siden 2010 (500$ GTX580 som siste high end kortet til den prisen) til 1000$ på det vi ser i dag. Tipper årsaken til den høye prisen på den kommende generasjonen er fordi Nvidia sitter på et lass med 10 serien chipper de vil ha bort. Ikke minst, mangelen på konkurranse. De har overgått seg selv i grådighet. Vi får vel ikke noe nevneverdig prisnedgang på 10 serien pga prisene til 20 serien. The slide shown shows 21 titles with Shadow of the Tomb Raider and Battlefield V having support at launch from what we heard. Ark: Survival Evolved Assetto Corsa Competizione Atomic Heart (2019) Battlefield V Control Dauntless In Death Enlisted Final Fantasy XV The Forge Arena Fractured Lands Hitman 2 Justice JX3 Mechwarrior V: Mercenaries Metro Exodus PlayerUnknown’s BattleGrounds Remnant from the Ashes (2019) Serious Sam 4: Planet Badass Shadow of the Tomb Raider We Happy Few Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå