001271289 Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg kunne trengt litt hjelp nå da jeg sliter med å få SLI til å virke. Dette er setupet mitt https://i.imgur.com/Uiv8PxE.png som det står så er SLI disabled. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Har du prøvd ulike sli bruer? Har du forsøkt å avinstallere drivere vba DDU og reinstallere? Har du aktivert sli i NVIDIA kontrollpanel? Har du sjekka at begge kortene fungerer separat? Støtter HK Sli egentlig? B360 .. Lenke til kommentar
001271289 Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Har du prøvd ulike sli bruer? Har du forsøkt å avinstallere drivere vba DDU og reinstallere? Har du aktivert sli i NVIDIA kontrollpanel? Har du sjekka at begge kortene fungerer separat? Støtter HK Sli egentlig? B360 .. Ja har prøvd ulike bruer. Ja har installert nye drivere. SLI Vises ikke i NVIDIA kontrollpanelet. (Se selv https://i.imgur.com/NImBQgD.png) Ja begge kortene fungerer separat. Usikker angående HK. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Ja har prøvd ulike bruer. Ja har installert nye drivere. SLI Vises ikke i NVIDIA kontrollpanelet. (Se selv https://i.imgur.com/NImBQgD.png) Ja begge kortene fungerer separat. Usikker angående HK. B360 støtter ikke splitting av PCIe-sig slet fra CPU til GPU til x8/x8, følgelig er det ingen hovedkort med det brikkesettet som støtter SLI. Du må opp på Z370 eller Z390 for det Lenke til kommentar
001271289 Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 B360 støtter ikke splitting av PCIe-sig slet fra CPU til GPU til x8/x8, følgelig er det ingen hovedkort med det brikkesettet som støtter SLI. Du må opp på Z370 eller Z390 for det Så hva bør jeg gjøre her, nytt mobo eller selge begge skjermkortene og kjøpe et enkelt nytt? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg hadde prøvd å kvitte meg med skjermkorta og kjøpt et nytt. Lenke til kommentar
001271289 Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg hadde prøvd å kvitte meg med skjermkorta og kjøpt et nytt. Okei, forslag til skjermkort som går best med CPUen min? (i5-8500) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Du er jo i rtx 20xx tråden så her må man vel da si 2070 super? ? Lenke til kommentar
001271289 Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Du er jo i rtx 20xx tråden så her må man vel da si 2070 super? da blir det den da takk Lenke til kommentar
G Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Pokker, klarer ikke å bestemme meg for ny grafikk enda. Begge leire både AMD og nVidia er trege med å gi ut enkelte tredjepartskjølede bygg av grafikkort. Et av merkene jeg har hatt et øye for i fra Nvidia-leiren kommer med notoriske utsettelser på leveringstider, hvem nå i kjeden av mange ledd dette måtte skyldes. Oppdatering 22. august 2019: Blir faen meg bare verre og verre med det ene merket jeg har et øye åpent for. 6 ytterligere dager smørt på nå i dag hos en av webshop'ene. Endret 22. august 2019 av G Lenke til kommentar
BartSimpson Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Hei, jeg har et rtx 2070 og Asus PG279Q, blir litt forvirret av alle settings ang g-sync. Jeg har g-sync på på fullscreen mode, satt v-sync til på men skal jeg ha på variable refresh rate i windows grafikk instillinger? https://i.imgur.com/7pxVaLv.png Lenke til kommentar
fyrtikkeske Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) hvis en skal kjøpe ett grafikk kort holder det med eldre driver eller må en ha ting på cd , det gjelder også spørsmål til hovedkort cpu chip må en ha driver cd ? har bare satt i drift laptop men noen leveres uten noe fremtids driver https://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/18036/ Endret 21. august 2019 av fyrtikkeske Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Drivere laster du ned fra nett. 3 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Leveres uten fremtidsdrivere ... Hehe, dagens. Hvis det eksisterer og kan leveres, er det da fremtiden? ? Lenke til kommentar
fyrtikkeske Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Leveres uten fremtidsdrivere ... Hehe, dagens. Hvis det eksisterer og kan leveres, er det da fremtiden? min vinkel perspektiv , kjøpte en laptop på internett i norge , den ble levert uten driver cder kun en lomme internt på hardisken med backup , det er litt håpløst når en er nerd med totalcommander nykker. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 En CD har ingen verdi lenger. For det første er CD Rommen død. For det andre kommer det nye drivere ofte, spesielt på skjermkort f.eks. drivere lastes ned online, og der har vi gjort lenge nå. Hvis alt skulle blitt levert sammen med maskinen, hvorfor følger ikke da oppdateringene til Windows med også? Og hvis det allerede finnes nye drivere og oppdateringer, hvorfor følger de bare med og er ikke bare installert? Det du spør etter er ikke logisk. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Men, han hadde et lite poeng denne fyrstikkeske, da han påpeker at hardware kan bli så gammel at det ikke kommer oppdatert driver til det lengre. F.eks. med nevnte nVidia-driver så kan eldre grafikkort bli tatt vekk fra støtten i de nyeste driverpakkene. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 (endret) Jepp. Man skal ikke alltid ha siste versjon,men man får tak i det meste uansett. Har agp skjermkort fra nittitallet i drift og fant win98se drivere hos NVIDIA. Og det er mulig jeg misforstår fyrstikkeske. Det er ikke fremtidige drivere han mener, det er lokale kopier av drivere. Det kan man jo bare lage selv, og hvis man ønsker å brenne det ut så gjør det også. Grunnen til at det følger med mindre og mindre ved kjøp av hardware er vel så enkelt som at det skal kuttes kostnader på bunnlinja. Endret 22. august 2019 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
fyrtikkeske Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 når en formaterer en pc så må en legge inn grafikk , sound blaster, wifi drivere noe finns på dell og noe finn på symatic . Det er jo mye fint på finn.no men orginal embalasje er borte. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 når en formaterer en pc så må en legge inn grafikk , sound blaster, wifi drivere Det vet alle her inne I disse tider så laster folk ned alt fra nettet. Selv husker jeg tilbake til tiden man kjøpte PC blader som hadde med disketter der det lå drivere og andre oppdateringer på. Så kom CD'er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå