Mumriken Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 2080 Super yter jo konge med en litt oc 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Jeg har lyst til å se et 2080 Super klare 6500 poeng i Time Spy Extreme uten ekstremkjøling, det er 16% mindre enn et 2080 Ti med en 3900X: https://www.3dmark.com/spy/7761373 Så når noen påpeker at man bare får 4% høyere fps i ARMA med 2080Ti enn med 1080Ti, så skal man bare fyre opp Time Spy og vise dem hva som virkelig er viktig? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Det er et konge kort. Men hadde kombinert den med en bedre CPU for spilling hvis det er det den skal brukes til. Tja, spilling, videorendering og bildebehandling, for det meste. Ryzen 3950X bør være et bra kompromiss da. I tillegg ønsker jeg heller å støtte AMD enn Intel, selv om jeg kun har hatt Intel-CPUer de siste 12-15 årene eller så. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Så når noen påpeker at man bare får 4% høyere fps i ARMA med 2080Ti enn med 1080Ti, så skal man bare fyre opp Time Spy og vise dem hva som virkelig er viktig? 4% høyere i et CPU-begrenset spill høres i det hele tatt veldig imponerende ut. Sist jeg sjekket var tipset for bedre ytelse i ARMA en nyest mulig Intel med høyest mulig klokkefrekvens og raskest mulig RAM, selv ikke den nye Ryzen 3000-serien ser ut til å kunne konkurrere mot annet enn Haswell i ARMA 3. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Jeg er helt enig. Når det gjelder pris/ytelse så er jeg langt i fra imponert over denne generasjonen med skjermkort. Likevel så er det liten vits i å kjøpe en Ryzen 3900X hvis jeg ikke samtidig kjøper et skjermkort som klarer å sparke litt fra. Alternativet blir jo å vente med oppgradering til neste generasjon skjermkort kommer ut, men akkurat det alternativet frister veldig lite. Et kort som yter relativt godt om du hopper over "Ytelsedreperen" er 2070 Super til kroner 5590 med stock kjøler til Nvidia. Et billigere alternativ som yter bedre enn standard 2070 men under super er Amd sitt 4390 Kroners kort 5700 RX Det største problemet er at selv med en 3900X så får man ikke utnyttet maksimalt (enda ) ytelsen man kan få på lavere oppløsninger med dagens amd cpu'er, i mer krevende flerspiller spill der man også tar opp og chatter faller ikke ytelsen like drastisk som den kan på maskiner med feks 4 og 8 kjerner med og uten flertråding, det er derfor jeg personlig vil påpeke at om man velger en 3800 / 3900 så er trolig 2070 / Super eller et Amd kort en grei investering med mindre man skal kjøre på med bedre skjerm , oppløsning osv. Personlig tror jeg at jeg kan vente til neste generasjon med skjermkort fra Nvidia som tross alt vil gå ned noen nm, noe som gjør at det blir både mer lønnsomt for selskapet og gir rom for mange forbedringer innenfor ytelse og arkitektur, noe som igjen vil forhåpentligvis gi oss forbrukere bare fordeler... 2 Lenke til kommentar
Ajoh Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Hadde bare ikke AMD vært så jævlige med den ulekjøleren sin, så hadde jeg kanskje vært på et av de to nye kortene derfra. Men nå lokkes jeg heller til å strekke strikken litt i lommeboken på et av superkortene. Men ser at Asrock har vært fornuftige: https://www.asrock.com/Graphics-Card/AMD/Radeon%20RX%205700%20XT%20Challenger%20D%208G%20OC/index.us.asp Uuuh Sosegjengen som har valgt stock-kjøler fra AMD, hva er det de har tenkt med? Nå er jo ikke dette en AMD-tråd. Men siden en sitter her på gjerdet i sammen en stor gjeng av oss så hvorfor ikke lufte tankene litt i sommerbrisen. Stock kjøleren på de nye AMD kortene er faktisk ikke så verst. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Stock kjøleren på de nye AMD kortene er faktisk ikke så verst. Du må gjerne si det så mange ganger du vil. Men, jeg velger å stole på enkeltes uttalelser på nettet om akkurat hvor bra det produktet er eller ikke er: Sadly, this card isn’t perfect. The noise is definitely more than we’d like, and the absence of a backplate is a shame too. Overclocking also remains untrodden ground for now. As such, while the value proposition in RX 5700’s case is disruptive enough to earn it a Recommended award in spite of these flaws, our primary advice is to hold out for custom-cooled cards, during which time we’ll get a better sense of Navi’s overclocking potential, and possibly even witness further price drops as the market settles and responds to a very busy week. Kilde: https://bit-tech.net/reviews/tech/graphics/amd-radeon-rx-5700-review/14/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Du må gjerne si det så mange ganger du vil. Men, jeg velger å stole på enkeltes uttalelser på nettet om akkurat hvor bra det produktet er eller ikke er: Kilde: https://bit-tech.net/reviews/tech/graphics/amd-radeon-rx-5700-review/14/ En ting er sikkert og det er at lydnivået er forbedret i forhold til tidligere Amd produkter AMD does appear to have put serious effort into quieting its reference cooler down. Whereas the first Radeon RX Vega cards we reviewed were offensively loud, these are much more refined. That’s good news for us. We have a special affinity for coolers that exhaust their waste heat and can consequently be used in small form factor cases. Fra Tomshardware Personlig så tror jeg nok at tredjeparts kjølere er veien å gå uansett om du går for Nvidia eller Amd, ofte er de både mindre støyende og kjøler bedre, noe som igjen gir deg mer å gå på når man OC eller koser seg med konkrete spilltitler. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Er ikke bevandret i det eldre AMD grafikkortene av nyere dato jeg Så jeg har kanskje glemt det om jeg leste noe om det en gang i forhistorien. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende; flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Du må gjerne si det så mange ganger du vil. Men, jeg velger å stole på enkeltes uttalelser på nettet om akkurat hvor bra det produktet er eller ikke er: Kilde: https://bit-tech.net/reviews/tech/graphics/amd-radeon-rx-5700-review/14/ Dessverre er det faktisk en jungel det der også. Ikke alle review sider er hva de gir seg ut for. Jeg vet ikke i farten hvordan bit-tech er, men jeg vil råde deg til å sjekke flere kilder, så du får et litt mer balansert inntrykk. Bare ikke Tweak-Town, de er omtrent det verste du finner, utenom kanskje Tech of Tomorrow YT kanalen. Tweak Town gir aldri Nvidia produkter dårlig karakter, til og med GTX1650 fikk 89%!! Er du interessert i lydnivået tenker jeg kanskje Hardware Canucks, eller Bitwit Kyle pleier lage videoer med ordentlig mikrofon inntil, slik at man får et inntrykk, ikke bare av lyd styrke, men også typen lyd. Ellers kan det virke som kvalitets kontrollen har vært noe varierende i monterings prosessen. GN Steve klagde på lyden, men lagde senere en video der de hadde "fikset" kjøleren med bare å bruke "washers" til å øke monterings trykket. Steve fra HW Unboxed hadde ikke noe negativt å si om kjølerne. Annet enn at de er blower style, han mente de var "akseptable", som strengt tatt er ganske godt gjort for en blower kjøler. Ellers er linken din litt ut-datert allerede. Om overklokking er noe som er av interesse for deg, så er det mer enn på plass nå. Faktisk er 5700XT oppe på RTX2080 nivå med en god OC. Ikke at jeg ville gjort det med en blower kjøler riktignok... Lenke til kommentar
G Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) Det holdt vel når man for mange innlegg siden, eller i AMD-tråden eller hvor det var, at noen la ut video av lyden for min del på de nye AMD-grafikkortene. Jeg syntes de støyet via video. Skulle sikkert hatt noen Nvidia tredjepartkorts godlyd å sammenlikne det med for at det skulle være rettferdig. Men.. Har ikke bestemt meg. Men akkurat i øyeblikket, etter at du delte denne nyttige video. Har sett den før, men en god påminner den der. Pris betyr faktisk litt: .. da føler jeg for AMD tredjepartskjølt 5700 XT eller nVidia Super 2700 Super. nVidia er naturligvis dyrest, og disse kortene er jo ikke så ulike i ytelse egentlig. Jeg tror begge kortene gir en en fantastisk spillopplevelse til mye av spillene som finnes, en stund.. Men det går treigt med den tredjepartskjøleren fra AMD synes jeg. Forstår ikke AMD hvilket feilgrep det var å launch'e en så dum kjøler, slik at folk kan tenkes å fristes av nVidia sine nye kort? Jeg begynner å lure på om noen innad AMD har gjort dette med vilje. Men det må da være skadelig for selskapet? De har garantert råd til å ansette en tredjepart til å utvikle den mest fantastiske kjøleren om de bare hadde ønsket det. Den kunne de jo så solgt så dyrt at folk kanskje velger å kjøpe tredjeparts kort, så hadde de jo latt litt smuler ligge igjen å kunne tjenes av disse tredjepartsselskapene. Hvorfor får nVidia stockkjøler dette til, og tredjepartsselskapene har vel ingen valg enn å godta at nVidia vil ha en grei kjøler på sitt referansekort de også. Endret 23. juli 2019 av G Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Et kort som yter relativt godt om du hopper over "Ytelsedreperen" er 2070 Super til kroner 5590 med stock kjøler til Nvidia. Et billigere alternativ som yter bedre enn standard 2070 men under super er Amd sitt 4390 Kroners kort 5700 RX Det største problemet er at selv med en 3900X så får man ikke utnyttet maksimalt (enda ) ytelsen man kan få på lavere oppløsninger med dagens amd cpu'er, i mer krevende flerspiller spill der man også tar opp og chatter faller ikke ytelsen like drastisk som den kan på maskiner med feks 4 og 8 kjerner med og uten flertråding, det er derfor jeg personlig vil påpeke at om man velger en 3800 / 3900 så er trolig 2070 / Super eller et Amd kort en grei investering med mindre man skal kjøre på med bedre skjerm , oppløsning osv. Personlig tror jeg at jeg kan vente til neste generasjon med skjermkort fra Nvidia som tross alt vil gå ned noen nm, noe som gjør at det blir både mer lønnsomt for selskapet og gir rom for mange forbedringer innenfor ytelse og arkitektur, noe som igjen vil forhåpentligvis gi oss forbrukere bare fordeler... Å vente er helt klart det smarteste i dagens situasjon, men Ryzen 3900X frister voldsomt. Dessuten begynner mitt gamle GTX 980 å slite en god del hvis jeg ønsker å sette opp grafikken litt. Trodde 2080 Super ville bli et greit valg, men med priser fra 8-9k er det helt uaktuelt. Da er bare spørsmålet hvor mye en må punge ut med for å få en god oppgradering fra GTX 980 uten å måtte selge skjorta? Lenke til kommentar
Ajoh Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Du må gjerne si det så mange ganger du vil. Men, jeg velger å stole på enkeltes uttalelser på nettet om akkurat hvor bra det produktet er eller ikke er: Kilde: https://bit-tech.net/reviews/tech/graphics/amd-radeon-rx-5700-review/14/ Klart det er et kort som støyer mer enn f.eks nvidia kort eller andre AMD kort med "open-air cooler". Men sammenlignet med tidligere kort eller din egen påstand om "jævlig ulekjøler" - så er det ikke så verst. Hvis du ikke aksepterer noe lyd, uavhengig av akustikk, så er det nok bedre å vente på tredjepartkortene ja. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) Å vente er helt klart det smarteste i dagens situasjon, men Ryzen 3900X frister voldsomt. Dessuten begynner mitt gamle GTX 980 å slite en god del hvis jeg ønsker å sette opp grafikken litt. Trodde 2080 Super ville bli et greit valg, men med priser fra 8-9k er det helt uaktuelt. Da er bare spørsmålet hvor mye en må punge ut med for å få en god oppgradering fra GTX 980 uten å måtte selge skjorta? Både 2070 Super og 5700 XT vil gi et bra løft i grafikken. 2070 S yter overall litt bedre enn 5700 XT, men koster igjen også en høvding mere. Vil tro når 3 parts 5700 XT kommer, så bør man kunne overklokke den til å både nå 2070 S i ytelse, og kanskje også slå den i enkelte titler. Endret 23. juli 2019 av TheKims Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) *Dobbelpost Endret 23. juli 2019 av TheKims Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 ser på youtube at nye grafikk kort ligger på 2ooo mhz det er samme som cpu på sitt topp punkt . nå ligger vell nye cpu og gpu på 3ooo mhz snart og fps ligger over grensen en ikke ser forskjell 1oo-144 så en kan fortsatt kjøpe ett eldre grafikk kort som er bra . som Kims nevner nå er det kansje sånn at spill lagere har overdrivilitt med grafiikk forbruk, en ser ikke forskjell på ny og gammel verson av realflight men ny verson gir latenzy på en dårlig pc Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Både 2070 Super og 5700 XT vil gi et bra løft i grafikken. 2070 S yter overall litt bedre enn 5700 XT, men koster igjen også en høvding mere. Vil tro når 3 parts 5700 XT kommer, så bør man kunne overklokke den til å både nå 2070 S i ytelse, og kanskje også slå den i enkelte titler. Den slår 2070S i enkelte titler allerede. I Forza Horizon 4 er den faktisk nesten på nivå med 2080Ti i 1440p! (5GHz 9900K er CPU bottleneck) I BFV er det 2080 som må passe seg. Men den har dårlige titler også, der 2070S slår 5700XT med tilsvarende marginer. Så foreløpig ligger 2070S ~2% foran 5700XT. En tredjepartskjøler vil la 5700XT booste vesentlig høyere, lenger. Og da vil selv en referanse klokket 5700XT mest sannsynlig passere 2070S. Spørsmålet er om AIB partnerne legger på 1000 Kr for den bedre kjøleren slik at ytelse per krone blir nærmest identisk. Eller om de heller velger å overklokke kortene litt fra fabrikk slik at de får et bitte lite overtak igjen. La oss si i størrelses ordenen ~5% raskere enn 2070S "FE" ut av boksen... Jeg har sett en artikkel der det hevdes at launch driveren som 5700XT fremdeles er på, er ~10% "tregere" enn driveren før den, og at det har fått enkelte optimister til å tro at nye drivere vil hente inn ihvertfall det. På den annen side kan det tenkes at det er en grunn til at driveren er "tregere", for folk begynner også å rapportere om merkelig oppførsel fra 5700XT's 1% low frametimes ved overklokking. Men, det er nå uansett helt ny driver nå, og om ytelsen skulle bli dårligere med tiden, så ville det i så fall bli første gang siden... Kepler? Neida, men altså, de neste driverne på en ny arkitektur pleier å medbringe høyere ytelse enn ved lansering. Og det er litt av greia; 5700XT er ny arkitektur, 2070S er det ikke... 1 Lenke til kommentar
Handlepose Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Hvis du syns RTX-premium var for mye i fjor høst, hva har da endret seg slik at det nå er aktuelt? Å kjøpe 2080 Ti i dag, for 11-12K, når du kunne hatt samme ytelsen i nesten et år for 1000 kr ekstra, ser jeg ikke som et fornuftig kjøp. Ikke mye som har endret seg siden RTX-premium i fjor, men føler når jeg leser litt om bench her og der så ligger 2080ti ganske høyt oppe på lista, selv om jeg burde ta det med en klype salt. Vet at det er som å rane seg selv med å kjøpe kortet, men er liit fristende og pensjonere 1080 ti føler jeg. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Hvor hemmet er du av for svak ytelse i dag? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå