Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tilbud om å få kjøpe dette kortet fra CDON til 9490,-

 

https://cdon.no/preview/elektronikk/gainward-rtx-2080-ti-11gb-phoenix-p45233773

 

Eller evt. få tilbakebetalt mellomlegget om jeg handler dette kortet rimeligst mulig

 

https://m.prisjakt.no/product/4912098

 

Hvor mye går ett brukt 1080TI kort for i dag mon tro ? :p

 

Dette er ett resultat fra den feiliprisingen for sistnevnte kort som CDON hadde her i fjor om noen lurte. Hadde egentlig skubbet fra meg hele greiene da jeg oppgraderinger til maskina ikke er en pri om dagen :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg skrev Asus turbo

 Min misforståelse, beklager det.

 

Ja, det er en hårreisende prisforskjell på de to kortene du nevnte. Jeg ville heller lagt i litt ekstra for god luftkjøler. Men for vannkjøling ville jeg selvsagt valgt Inno3D kortet.

Endret av MisterXS
Lenke til kommentar

Herre min hatt! Det var på tide med RTX i Tombraider!

 

Shadow of the Tomb Raider: RTX and DLSS Update - DirectX 12 (DXR) - RTX and DLSS Update

 

https://www.guru3d.com/articles-pages/shadow-of-the-tomb-raider-pc-graphics-performance-benchmark-review,8.html

 

Mgpu i DX 12 med raytracing funker i Tombraider  :dribble:

 

Skal si mine 2stk 2080ti får kjørt seg i det spillet når jeg kjører uten DLSS! 99-100% gpuload på begge korta hele tiden :D

 

Endelig et spill som kan kjøres med RTX på ultra, og at det går smud :p

 

God natt  :xmas:

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et halvt år etter lanseringer er det vel i praksis egentlig bare Metro Exodus som er noe å skrive hjem om ang. RTX-spill og selv dem har downgraded for payment for å vise RTX i et bedre lys, selv om RTX helhetlig kler spillet godt og er bra gjennomført.

Mesteparten av verdien ligger fremdeles mest i deep learning, oppskalering og raskere konvensjonell raster-rendering.

 

Pipeline som Nvidia brukte aktivt til å selge RTX virka mye mer nært enn det viste seg å være i praksis. Ikke akkurat uventet fra et selskap som Nvidia. Det å overselge slik skaper bare misnøye da folk fort føler seg snytt. Glad jeg valgte å sitte på gjerdet og la det modne seg.

 

Nvidia står jo bak Jetson Nano med 128-kjerners Maxwell for en 1000-lapp. Ti slike i en privat sky tilkoblet PC'en ?   :hmm::wee:  

https://www.pcworld.com/article/3368942/nvidia-99-jetson-nano-developer-kit.html

Lenke til kommentar

Herre min hatt! Det var på tide med RTX i Tombraider!

 

Shadow of the Tomb Raider: RTX and DLSS Update - DirectX 12 (DXR) - RTX and DLSS Update

 

https://www.guru3d.com/articles-pages/shadow-of-the-tomb-raider-pc-graphics-performance-benchmark-review,8.html

 

Mgpu i DX 12 med raytracing funker i Tombraider  :dribble:

 

Skal si mine 2stk 2080ti får kjørt seg i det spillet når jeg kjører uten DLSS! 99-100% gpuload på begge korta hele tiden :D

 

Endelig et spill som kan kjøres med RTX på ultra, og at det går smud :p

 

God natt  :xmas:

 

Fantastisk :D

 

Har ventet med å kjøpe dette spillet bare pga Ray Tracing.

Spilte gjennom Metro Exodus i helgen med alt på Extreme og RTX på Ultra. Herregud for en herlig opplevelse å ikke se lys i områder der lys fra lyskilder faktisk ikke når frem (ambient light, gudd å jeg hater ambient light).

 

Så nå er Shadow of The Tomb Raider handlet.

 

Kommer til å kjøre samme regla med Anthem, skal ikke spilles før RTX er på plass :D

Lenke til kommentar

Det var et spill før RTX som hadde en opsjon i spillet som gjorde at lyset bare kom fra faktiske lyskilder og det så virkelig bra ut. Noen som husker hvilket spill dette var?

Lurer på om det var The Division som fikk støtte for det en gang etter launch og at det ble kalt "Neutral Lighting".

 

Hva er forskjellen på dette og hvordan RTX gjør det, altså resultatmessig og hvor mye maskinkraft hver av de bruker?

 

EDIT:

Jepp fant video som viser det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er vel helst bare å holde seg oppdatert på driverfronten hvis du mener dette er isolert til Nvidia. Husk også at det kan være andre ting som roter til. Har ett eller annet som gir symptomer jeg har merket i YouTube som små delays på rundt et kvart sekund hvor lyden lyden dropper ut og bildet fryser. Dette skjer hvert 2. sekund i serie periodevis uten at jeg foreløpig har klart å identifisere hva det er som gjør det. Maskinen kan fungere greit i timesvis uten at dette oppstår, men så kommer det igjen.

 

Det er en sak som heter TimerResolutionFix.exehttps://cms.lucashale.com/timer-resolution/ ) som via å bedre interaktivitet via "interaktivitets-timeren" internt i Windows som kan hjelpe, men programmer som WhySoSlow og LatencyMon herfra, https://www.resplendence.com/downloads ,kan ikke si eksakt hva som foregår annet enn noen indikasjoner som ndis.sys, Wdf01000.sys og HDAudBus.sys. Husker jeg hadde en løpsk CPU-prosess-greie i Windows 7 som løste seg med å deaktivere all snacks inne i lydinnstillinger på det integrert RealTek-lydkortet.

 

LatencyMon rapporterer nå at ndis.sys har veldig høy latency så sannsynligvis noe i en nettverksdriver. Har slått av alt av nett som ikke er nødvendig så får se om det hjelper. En må jo som regel bruke nett når en ser på YouTube, men problemet oppstår ikke alltid i sammenheng med YouTube, men virker mer tidsbundet til sen kveld.

 

Kan være verdt å kjøre LatencyMon for å følge litt med. Jeg merker i alle fall stor forskjell på hvor lenge delay oppstår når TimerResolutionFix er satt til maksimum (=mest mulig interaktivt), så mulig du har så små problemer at den vil fungere som en workaround som gir perfekt resultat.

 

Edit: La inn max latency logget på 2 timer på en ca idle maskin.

 

post-143812-0-73072400-1553095268_thumb.png

 

Edit2: Et tips er å fjerne Nvidia Audio over HDMI flere har hatt suksess med. Ellers kan en gå over i Device Manager å slå av en og en driver og følge med på dcplat mens man justerer.

 

Fjern også ting på maskinen som ikke trenger å kjøre, spesielt ting som laster automatisk under oppstart via msconfig

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Er det ute noen indikasjoner hvordan Shadow of the tomb raider vil kjøre med 1 stk 2080Ti, ultra setings i 3440x1440 med DLSS aktivert?

Samme med Metro Exodus?

Tok benchmark i går med 2x2080ti i 3440x1440. Kan sjekke med ett i kveld... Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...