Kyrre S. Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Nei begge kortene er 2 slot. Ca 42 mm tykk Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Fikk tilbud om å få kjøpe dette kortet fra CDON til 9490,- https://cdon.no/preview/elektronikk/gainward-rtx-2080-ti-11gb-phoenix-p45233773 Eller evt. få tilbakebetalt mellomlegget om jeg handler dette kortet rimeligst mulig https://m.prisjakt.no/product/4912098 Hvor mye går ett brukt 1080TI kort for i dag mon tro ? Dette er ett resultat fra den feiliprisingen for sistnevnte kort som CDON hadde her i fjor om noen lurte. Hadde egentlig skubbet fra meg hele greiene da jeg oppgraderinger til maskina ikke er en pri om dagen Endret 19. mars 2019 av Mala Lenke til kommentar
MisterXS Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Nei begge kortene er 2 slot. Ca 42 mm tykk Ifølge komplett sine sider, er kortet 5,8 cm bredde/tykkelse. https://www.komplett.no/product/1102916/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2080-ti-dual-advanced# Lenke til kommentar
MisterXS Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Jeg skrev Asus turbo Min misforståelse, beklager det. Ja, det er en hårreisende prisforskjell på de to kortene du nevnte. Jeg ville heller lagt i litt ekstra for god luftkjøler. Men for vannkjøling ville jeg selvsagt valgt Inno3D kortet. Endret 19. mars 2019 av MisterXS Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hvis bare Asus turbo kortet hadde inno3d prisen i utgangspunktet og så 15% rabatten .. da nærmer vi oss litt hva kortet faktisk er verd ? Ja, er til vannkjøling. Kjøper ikke dyre luftkjølere for å få nok en brevpresse Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Ser ikkje forskjell på DLSS ON/OFF i Shadow of the Tomb Raider. Klart eit kremeksempel på kor bra DLSS kan være 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Herre min hatt! Det var på tide med RTX i Tombraider! Shadow of the Tomb Raider: RTX and DLSS Update - DirectX 12 (DXR) - RTX and DLSS Update https://www.guru3d.com/articles-pages/shadow-of-the-tomb-raider-pc-graphics-performance-benchmark-review,8.html Mgpu i DX 12 med raytracing funker i Tombraider Skal si mine 2stk 2080ti får kjørt seg i det spillet når jeg kjører uten DLSS! 99-100% gpuload på begge korta hele tiden Endelig et spill som kan kjøres med RTX på ultra, og at det går smud God natt Endret 19. mars 2019 av Nizzen 3 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Om detaljreduksjonen man ser på teksturene på ryggsekken er representative for DLSS så er jeg ikke imponert. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Om detaljreduksjonen man ser på teksturene på ryggsekken er representative for DLSS så er jeg ikke imponert. Jeg er imponert om du ser mye forskjell på annet enn stillbilder 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg er imponert om du ser mye forskjell på annet enn stillbilder Tomb-raider-spillene er tidvis ganske slow pace, så er den teksturblurringa noe som jevnt over skjer vil jeg legge merke til forskjellen ja. Det er omtrent som å skru ned teksturdetaljene fra ultra til medium. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Et halvt år etter lanseringer er det vel i praksis egentlig bare Metro Exodus som er noe å skrive hjem om ang. RTX-spill og selv dem har downgraded for payment for å vise RTX i et bedre lys, selv om RTX helhetlig kler spillet godt og er bra gjennomført. Mesteparten av verdien ligger fremdeles mest i deep learning, oppskalering og raskere konvensjonell raster-rendering. Pipeline som Nvidia brukte aktivt til å selge RTX virka mye mer nært enn det viste seg å være i praksis. Ikke akkurat uventet fra et selskap som Nvidia. Det å overselge slik skaper bare misnøye da folk fort føler seg snytt. Glad jeg valgte å sitte på gjerdet og la det modne seg. Nvidia står jo bak Jetson Nano med 128-kjerners Maxwell for en 1000-lapp. Ti slike i en privat sky tilkoblet PC'en ? https://www.pcworld.com/article/3368942/nvidia-99-jetson-nano-developer-kit.html Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Herre min hatt! Det var på tide med RTX i Tombraider! Shadow of the Tomb Raider: RTX and DLSS Update - DirectX 12 (DXR) - RTX and DLSS Update https://www.guru3d.com/articles-pages/shadow-of-the-tomb-raider-pc-graphics-performance-benchmark-review,8.html Mgpu i DX 12 med raytracing funker i Tombraider Skal si mine 2stk 2080ti får kjørt seg i det spillet når jeg kjører uten DLSS! 99-100% gpuload på begge korta hele tiden Endelig et spill som kan kjøres med RTX på ultra, og at det går smud God natt Fantastisk Har ventet med å kjøpe dette spillet bare pga Ray Tracing. Spilte gjennom Metro Exodus i helgen med alt på Extreme og RTX på Ultra. Herregud for en herlig opplevelse å ikke se lys i områder der lys fra lyskilder faktisk ikke når frem (ambient light, gudd å jeg hater ambient light). Så nå er Shadow of The Tomb Raider handlet. Kommer til å kjøre samme regla med Anthem, skal ikke spilles før RTX er på plass Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Kommer til å kjøre samme regla med Anthem, skal ikke spilles før RTX er på plass Anthem skal bare få DLSS, og ikke raytracing. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Det var et spill før RTX som hadde en opsjon i spillet som gjorde at lyset bare kom fra faktiske lyskilder og det så virkelig bra ut. Noen som husker hvilket spill dette var? Lurer på om det var The Division som fikk støtte for det en gang etter launch og at det ble kalt "Neutral Lighting". Hva er forskjellen på dette og hvordan RTX gjør det, altså resultatmessig og hvor mye maskinkraft hver av de bruker? EDIT: Jepp fant video som viser det. Endret 20. mars 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg har MSI 2080 og to skjermer. Men jeg irriterer meg veldig over at når jeg ser på youtube eller twitch (i Chrome nettleser) på skjerm nr 2 så småhakker det? Var ikke sånn før når jeg hadde 1080. Hva kan jeg gjøre for å fixe det? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Er vel helst bare å holde seg oppdatert på driverfronten hvis du mener dette er isolert til Nvidia. Husk også at det kan være andre ting som roter til. Har ett eller annet som gir symptomer jeg har merket i YouTube som små delays på rundt et kvart sekund hvor lyden lyden dropper ut og bildet fryser. Dette skjer hvert 2. sekund i serie periodevis uten at jeg foreløpig har klart å identifisere hva det er som gjør det. Maskinen kan fungere greit i timesvis uten at dette oppstår, men så kommer det igjen. Det er en sak som heter TimerResolutionFix.exe ( https://cms.lucashale.com/timer-resolution/ ) som via å bedre interaktivitet via "interaktivitets-timeren" internt i Windows som kan hjelpe, men programmer som WhySoSlow og LatencyMon herfra, https://www.resplendence.com/downloads ,kan ikke si eksakt hva som foregår annet enn noen indikasjoner som ndis.sys, Wdf01000.sys og HDAudBus.sys. Husker jeg hadde en løpsk CPU-prosess-greie i Windows 7 som løste seg med å deaktivere all snacks inne i lydinnstillinger på det integrert RealTek-lydkortet. LatencyMon rapporterer nå at ndis.sys har veldig høy latency så sannsynligvis noe i en nettverksdriver. Har slått av alt av nett som ikke er nødvendig så får se om det hjelper. En må jo som regel bruke nett når en ser på YouTube, men problemet oppstår ikke alltid i sammenheng med YouTube, men virker mer tidsbundet til sen kveld. Kan være verdt å kjøre LatencyMon for å følge litt med. Jeg merker i alle fall stor forskjell på hvor lenge delay oppstår når TimerResolutionFix er satt til maksimum (=mest mulig interaktivt), så mulig du har så små problemer at den vil fungere som en workaround som gir perfekt resultat. Edit: La inn max latency logget på 2 timer på en ca idle maskin. Edit2: Et tips er å fjerne Nvidia Audio over HDMI flere har hatt suksess med. Ellers kan en gå over i Device Manager å slå av en og en driver og følge med på dcplat mens man justerer. Fjern også ting på maskinen som ikke trenger å kjøre, spesielt ting som laster automatisk under oppstart via msconfig Endret 21. mars 2019 av vidor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Jeg mener å huske det problemet fra gammelt av også med Radeon og at det da var en Windows ting. Var noe med at jeg måtte se youtube på hovedskjermen, bruke windows mode eller noe annet rart. Endret 20. mars 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Er det ute noen indikasjoner hvordan Shadow of the tomb raider vil kjøre med 1 stk 2080Ti, ultra setings i 3440x1440 med DLSS aktivert?Samme med Metro Exodus? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Er det ute noen indikasjoner hvordan Shadow of the tomb raider vil kjøre med 1 stk 2080Ti, ultra setings i 3440x1440 med DLSS aktivert? Samme med Metro Exodus? Tok benchmark i går med 2x2080ti i 3440x1440. Kan sjekke med ett i kveld... Endret 20. mars 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå