Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dette er fortsatt underholdning.

Jeg sier ikke at det er umulig å legge ut video på YouTube som formidler kunnskap, jeg sier YouTube er en dårlig plattform for dette.

Dette er jo bare teit  å si(skrive). Samme med nedsettende kommentar som "YouNoobere".

Sier mest om de som skriver slikt.

Denne gruppa her er som "YT" (hva med å skrive *YouTube*), Stackoverflow..etc... en kanal for informasjon som en med litt intellekt må vite at man må filtrere.

Det er ikke kun skytespill, "singeltrådytelse", Nvida/Intel som er "gull". For å ta denne "infokanal" (jeje).

På YouTube finnes det mange *svært* gode instruksjonvideoer for det det gjelder (rep av biler, sykler..etc) som ikke en side med masse ord kan være i nærheten av å matche..

OK.. dagens rant.. :)

Lenke til kommentar

Dette kommer forøvrig på ~10 700,- om man bestiller det på neste DnB kampanje, som sikkert er rett rundt hjørnet. Gir kanskje litt bedre gjen salgsverdi mtp. bedre original kjøler. men nå tipset jeg jo om (tror det var) Asus blower kortet som var priset så det kom på ~9500,- sist gang, vet ikke om du ikke fikk det med deg?

Power var jo ikke med på denne månedens kampanje .... kanskje de har trekt seg?

Lenke til kommentar

DLSS - it just doesn't work?

Hardware Unboxed viser at bildekvalitet synker drastisk. Lav oppløsning som er oppskalert gir bedre bilde enn DLSS med "native" oppløsning. Link for dem som vil se (og som ikke hater Youtubeklipp)

https://m.youtube.com/watch?v=3DOGA2_GETQ&t=321s

Nei nei, det er AI skjønner du, det kommer til å bli bedre med tiden!  :rofl:

Her er timestamp for konklusjonen for de som ikke har tid ork til å se hele. :p

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Power pleier å kjøre Mastercard-tilbud fra torsdag til lørdag, ikke en hel måned.

Alle supertilbud er torsdag til lørdag ...

Sist gang jeg fikk varsel om DnB kampanje var i slutten av januar, for kampanjen som var i slutten av januar, jeg har ikke fått med meg at det har vært kampanje i februar enda?

Nei var muligens i slutten av januar ja ;)

Lenke til kommentar

DLSS - it just doesn't work?

Hardware Unboxed viser at bildekvalitet synker drastisk. Lav oppløsning som er oppskalert gir bedre bilde enn DLSS med "native" oppløsning. Link for dem som vil se (og som ikke hater Youtubeklipp)

https://m.youtube.com/watch?v=3DOGA2_GETQ&t=321s

Min subjektive oppfatning er at DLSS i Metro er litt mindre skarpt i stillbilder, men har også betraktelig mindre høyfrekvent støy.

I helgen har jeg spilt en del Metro Exodus, og jeg må innrømme at jeg foretrekker DLSS på. Dette i 3440x1440 med et 2080 Ti.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min subjektive oppfatning er at DLSS i Metro er litt mindre skarpt i stillbilder, men har også betraktelig mindre høyfrekvent støy.

I helgen har jeg spilt en del Metro Exodus, og jeg må innrømme at jeg foretrekker DLSS på. Dette i 3440x1440 med et 2080 Ti.

Vel, med DLSS på, får du jo høyere fps. Det er jo ikke rart om man fortrekker det. Problemet med DLSS er ikke at det ikke gir ekstra ytelse målt i fps, men at Nvidia hevdet at dette skulle bli gjort på en slik måte at man ikke merker noen forskjell i utseendet på bildet.

Så hvorvidt du foretrekker DLSS av, eller på, er fullstendig uinteressant. Det interessante er (eller burde for deg være) om du foretrekker DLSS fremfor å bare redusere resolution scale til man får samme ytelse i stedet...

Lenke til kommentar

Vel, med DLSS på, får du jo høyere fps. Det er jo ikke rart om man fortrekker det. Problemet med DLSS er ikke at det ikke gir ekstra ytelse målt i fps, men at Nvidia hevdet at dette skulle bli gjort på en slik måte at man ikke merker noen forskjell i utseendet på bildet.

Så hvorvidt du foretrekker DLSS av, eller på, er fullstendig uinteressant. Det interessante er (eller burde for deg være) om du foretrekker DLSS fremfor å bare redusere resolution scale til man får samme ytelse i stedet...

Har du testet selv enda?

I BF V er det helt forferdelig med DLSS. Blir jo kvalm av hvor defust alt er. Så hos meg forblir dx 11 på med nvlink. 

Lenke til kommentar

Har du testet selv enda?

Nei, FFXV har jeg på XB1X, så kommer ikke til å kjøpe det til PC med det første, og BF5 er dessverre ikke min type spill, så det kommer jeg neppe til å kjøpe med det første. Metro står imidlertid på Wishlist'en, det er bare det at jeg har ingen problemer med å vente med å kjøpe spill til prisen blir lavere. Denne Epic store driten gjør at det ikke er umulig jeg venter helt til det kommer tilbake til Steam. Kommer kanskje litt an på hva som dukker opp av tilbud før den tid...

I BF V er det helt forferdelig med DLSS. Blir jo kvalm av hvor defust alt er. Så hos meg forblir dx 11 på med nvlink.

Godt å høre du ikke har drukket all Kool-Aid 'en enda. ;)

Lenke til kommentar

Jeg testet også med 80% shading quality, og fikk omtrent samme ytelse med flere jaggies og pixel crawl, men det var skarpere når jeg sto i ro.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har til nå gått 6 måneder å ferdigstille et spill som støtter begge teknologien: RTX og DLSS.

Enn så langt er ingen imponert på noe måte, året 2019 blir ikke et bra år for RTX/DLSS teknologien.

2080 Ti koster veldig mye at jeg syns at teknologien ikke er verd en krone. Jada, du får høyere FPS enn 10-serien hehe. Det er ikke hva som er poenget.

Lenke til kommentar

Til å begynne med hadde jeg mest troa på DLSS, nå begynner jeg å bli mer og mer skeptisk til det kjenner jeg. RTX har blitt bedre da ytelsesreduksjonene ikke er så dramatiske som i starten, men totalt sett er jeg mye mer imponert over hva Nvidia fikk til med pascal da det kom enn hva turing så langt. Strømforbruket er omtrent uendra fra pascal når man ser på ytelse pr watt selv om produksjonen er krympa fra 16nm til 12nm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...