vidor Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Det er jo ganske variabelt med RTX i forhold til lys-estetikken i spillet. Noen ganger foretrekker jeg bildet med og noen ganger uten. Utviklere som er vant med prebaked lightning har nok hatt en utfordring med å blande realistisk autogenerert RTX-lys og prebaked sånn at det skal se bra ut enten det er av eller på alle steder. En kan kanskje mappe ut en hotkey for å slå av og på for å optimalisere. Imponerende ytelse med RTX på 4K med grei maskin. Hadde ikke forventet det. Blir nok en temmelig lang overgangsperiode før enten RT tar over helt eller kombo-utgaver som denne blir mer tilpasset begge scenarioer. Nvidia må nok belage seg på å sponse mye for å få utviklere til å lage RTX-titler eller å paradoksalt nok gi mer kreativ kontroll på RTX-funksjonalitet. Ny teknologi som er så banebrytene er en ganske stor shakeup i markedet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Og hva så? Det at han opplyser brukere om dette er jo bare bra, ikke alle er klar over techpowerup sin artikkel. I utgangspunktet er Youtube en dårlig plattform for formidling. Det finnes noen unntak som for eksempel Khan Academy, men primært er Youtube designet og målrettet for underholdning (selv kanaler som 3Blue1Brown, og Mathologer er underholdning). Det er vesentlig raskere å lese en artikkel, og du får i tillegg fordelen av en bedre forståelse enn det lille du gidder å huske fra en video laget av en person som ikke har annet enn bilder å gå etter. Om du er allergisk mot lesing, så vil jeg heller anbefale Gamers Nexus video om RTX-implementeringen i Metro Exodus der har de i det minste fått noe teknisk med seg. Digital Foundry vil nok sannsynligvis også komme med en brukbar video om noen dager. Videre er det svært mange som har testet RTX i Metro Exodus: Guru3D, Overclock3D, Tom's Hardware, PCGamer... Vet dette godt mulig er fåfengt, men jeg må prøve. 6 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2019 Godt skrevet N o r e n g! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 YouTube har alt fra klovn søker scene til hyper-seriøse aktører. En må bare være litt picky. Digital foundry er som regel bunnsolide. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Til og med klovner(f.eks Linus) veksler tull og seriøst innhold. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Klovneri er helt greit som topping så lenge bunnen er solid. Verre når det bare er fjas når du leter etter god info. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2019 Metro exodus i 4k og raytracing = konge! God helg ?? 4 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Metro:Exodus ser jo helt rått ut på en One X, hvordan det ser ut på en PC med RTX på full pupp..må være himmelsk. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Noen som vet om inno3d 2080 ti jet har ref design (passer Ek sin blokk?) Prisen begynner jo å nærme seg noe .. og luftkjølere bryr jeg meg ikke om. Kunne ikke finne noe på ek sine sider Endret 16. februar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Noen som vet om inno3d 2080 ti jet har ref design (passer Ek sin blokk?) Prisen begynner jo å nærme seg noe .. og luftkjølere bryr jeg meg ikke om. Kunne ikke finne noe på ek sine sider Se om de har for Zotac, samme kortet. Dette kommer forøvrig på ~10 700,- om man bestiller det på neste DnB kampanje, som sikkert er rett rundt hjørnet. Gir kanskje litt bedre gjen salgsverdi mtp. bedre original kjøler. men nå tipset jeg jo om (tror det var) Asus blower kortet som var priset så det kom på ~9500,- sist gang, vet ikke om du ikke fikk det med deg? Endret 16. februar 2019 av Gabri3L Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Dette kommer forøvrig på ~10 700,- om man bestiller det på neste DnB kampanje, som sikkert er rett rundt hjørnet. Gir kanskje litt bedre gjen salgsverdi mtp. bedre original kjøler. men nå tipset jeg jo om (tror det var) Asus blower kortet som var priset så det kom på ~9500,- sist gang, vet ikke om du ikke fikk det med deg?Det er avhengig av to ting:1. At du faktisk får kortet. Står "ikke på nettlager" som i Powerland betyr ekstremt usikker levering. 2. At du får en vannblokk til kortet, EK har lansert en ny serie blokker (classic) i USA som passer, men den er ikke tilgjengelig i EU. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Skal aldri ha noe kundeforhold med dnb uansett Zotac Blower er nevnt hos EK ja. Takk for tips. Endret 16. februar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Det er avhengig av to ting: 1. At du faktisk får kortet. Står "ikke på nettlager" som i Powerland betyr ekstremt usikker levering. 2. At du får en vannblokk til kortet, EK har lansert en ny serie blokker (classic) i USA som passer, men den er ikke tilgjengelig i EU. Jau, Power er ganske patetiske på det der. Men de har jo noen på eksemplarer med click-n-collect mulighet dersom man bor i nærheten av riktig butikk. Og det er jo uansett lagerstatus når kampanjer går som er viktig om man ikke vil gamble på at de kan levere på en bestilling. Som sagt tipset jeg om at man kunne kjøpe under forrige kampanje også, og da var en av modellene så "lavt" priset i utgangspunktet at de ville havnet på ~9500,-. Jeg satt og vurderte det, og det var kort både på nettlager og på Power på Sørlands senteret den gang. Men det var blower kort, så jeg endte med å droppe det, orker ikke å begynne på noe custom kjøling nå... Windforce kortet mener jeg å ha sett Bykski blokk til, og de skal visstnok være god kvalitet. Tiden da EK var synonymt med kvalitet er jo for lengst over, så at man ikke får blokk fra dem er kanskje ikke verdens undergang... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Bor du på Sørlandet altså? ? Ja EK er ikke kongen lenger forsåvidt. Alphacool har jeg sansen for også. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Metro exodus i 4k og raytracing = konge! God helg Har inte spelet ännu, men om du får tid nån gång. Kan du se hur höga inställningar du kan få med max 80-85% GPU med RTX och låst i 100 fps? Detsamma gäller försåvitt BFV. Håller på med ett prosjekt. Klart att 100fps är ointressant för dig i längden, men med det jag håller på med kan det absolut vara noe. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 I utgangspunktet er Youtube en dårlig plattform for formidling. Det finnes noen unntak som for eksempel Khan Academy, men primært er Youtube designet og målrettet for underholdning (selv kanaler som 3Blue1Brown, og Mathologer er underholdning). Det er vesentlig raskere å lese en artikkel, og du får i tillegg fordelen av en bedre forståelse enn det lille du gidder å huske fra en video laget av en person som ikke har annet enn bilder å gå etter. Om du er allergisk mot lesing, så vil jeg heller anbefale Gamers Nexus video om RTX-implementeringen i Metro Exodus der har de i det minste fått noe teknisk med seg. Digital Foundry vil nok sannsynligvis også komme med en brukbar video om noen dager. Videre er det svært mange som har testet RTX i Metro Exodus: Guru3D, Overclock3D, Tom's Hardware, PCGamer... Vet dette godt mulig er fåfengt, men jeg må prøve. Jaha? Ikke enig. Men dette er om biler så feil plass: https://www.youtube.com/watch?v=gDMrJhpeYiE Men er ikke poenget, er det du sier at youtube er ikke nyttig info, bare underholding Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Jaha? Ikke enig. Men dette er om biler så feil plass: https://www.youtube.com/watch?v=gDMrJhpeYiE Men er ikke poenget, er det du sier at youtube er ikke nyttig info, bare underholding Dette er fortsatt underholdning.Jeg sier ikke at det er umulig å legge ut video på YouTube som formidler kunnskap, jeg sier YouTube er en dårlig plattform for dette. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Dette er fortsatt underholdning. Jeg sier ikke at det er umulig å legge ut video på YouTube som formidler kunnskap, jeg sier YouTube er en dårlig plattform for dette. Fungerer fint om det er dyktige mennesker bak. Men mye på yt er ikke akkurat top notch. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Fungerer fint om det er dyktige mennesker bak. Men mye på yt er ikke akkurat top notch. Det er en grunn til at flatjordere bruker ut som bevis Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Fungerer fint om det er dyktige mennesker bak. Men mye på yt er ikke akkurat top notch. Slenge ut en younoobvideo her på forumet uten overskrift som forklarer litt hva det dreier seg om, er også ofte elendig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå