Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Njaa, ikke akkurat litt over 3K. Den billigste så langt jeg kan se er 3790,- (MSI Ventus), mer nærmere til 4K. Og det er ikke inkludert BF5.

 

Jo, du kan faktisk velge mellom BF5 eller Anthem når du kjøper RTX2060.

 

2060 er jo et flott kort mtp at du får BF5 som er verdt 500kr. Så et kort for litt over 3k.

Vel, selv om vi sier 3300 for billigste, så er vi fremdeles nesten 50% dyrere enn GTX1060 (som også gir ~200Kr i V-Bucks, plus "bling" til Fortnite), og så vidt litt over 50% raskere.

 

Eller litt over GTX1070 ytelse, for litt mindre enn GTX1070 pris.

 

Så nei, det er ikke et "flott kort". Det er nesten akkurat like hjernedødt som de andre RTX kortene...

Endret av Gabri3L
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Techspot/hardware unboxed har testet 2060 (6GB) på 36 spill.
 
Følgende kort ble den testet mot:
RX Vega 64 LC
RX Vega 64
RTX 2070
GTX 1080
RX Vega 56
GTX 1070ti
GTX 1070
RX 590 (8GB)
RX 580 (8GB)
RX 570 (4GB)
GTX 1060 (3 og 6 GB)
GTX 1050ti (4GB)
 
Her er konklusjonen hans:

Given what we saw from the RTX 2080 and 2070. I was expecting the eventual RTX 2060 to be less desirable than what we received. The reality is we’re getting performance that’s typical between the GTX 1070 Ti and 1080 with pricing that’s slightly better than that of the GTX 1070’s MSRP. For an RTX graphics card this is a massive win.
It also makes the RTX 2060 the best value mid-range offering, beating out Vega 56 and all the Pascal cards priced over $300. That won't make it an instant upgrade if you already own a fast enough graphics card. Say for example, the old GTX 980 Ti flagship was a $650 graphics card, so the fact that the RTX 2060 is faster should be impressive enough for us to take on this generation.

 

 
https://www.techspot.com/review/1781-geforce-rtx-2060-mega-benchmark/
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo, du kan faktisk velge mellom BF5 eller Anthem når du kjøper RTX2060.

 

Vel, selv om vi sier 3300 for billigste, så er vi fremdeles nesten 50% dyrere enn GTX1060 (som også gir ~200Kr i V-Bucks, plus "bling" til Fortnite), og så vidt litt over 50% raskere.

 

Eller litt over GTX1070 ytelse, for litt mindre enn GTX1070 pris.

 

Så nei, det er ikke et "flott kort". Det er nesten akkurat like hjernedødt som de andre RTX kortene...

Har du tatt høyde for DLSS med 2060?`Da yter det som 1080.-

Lenke til kommentar

Har du tatt høyde for DLSS med 2060?`Da yter det som 1080.-

 

Det eneste spillet med DLSS støtte som er på markedet, fikk kansellert resten av sine annonserte DLC'er fordi "ingen" spiller det, og ingen kjøpte heller DLC'ene som har kommet. I tillegg viste bildekvaliteten med DLSS seg å være dårligere enn å bare rendre i 1800p, som altså ga like mange fps som med DLSS. Verdien kan også stilles spørsmålstegn ved, fordi selv om man aksepterte Nvidia's PR bullshit om at bildekvaliteten tilsvarer vanlig TAA kvalitet. Så vil akselerasjonen kun gi mening for 4K spilling, der 2060 selv med DLSS ikke kan sies å gi tilfredsstillende fps.

 

Så nei, jeg har ikke "tatt høyde for DLSS med 2060". Og det burde selvsagt ingen andre heller...

 

Har du tatt høyde for hvor mye ekstra du må betale for RT og Tensor kjerner som du svært sjeldent kommer til å bruke? Hvilke spill med DLSS og/eller RT er det du skal spille i år? Og ikke minst; tror du kommer til å mene at RT og Tensor kjernene gjorde det verdt det? Folk sliter jo med å se forskjell på RT on/off i BF5. Da snakker vi ikke akkurat om revolusjonerende ny grafikk kvalitet.

 

Jeg så frem til "Atomic Heart", og fikk for en måneds tid tilbake tilbud om å forhånds kjøpe det til halv pris! Da med løfte om adgang til en beta senest i desember 2019!... OK, hva med ProjectDH? Nå avslørt som "Dragon Hound", et Monster Hunter liknende MMO. Ser tøft ut synes nå jeg, kanskje verdt en titt. Etter litt googling er den nyeste informasjonen jeg har klart å finne om det, at det kanskje kommer til "vesten" og at fremdeles ingen vet når release dato er...

 

Så prøv å putt dette i perspektiv: La oss si Sony slipper en "revolusjonerende" ny "Playstation 5" konsoll, med støtte for Ray Tracing. Konsollen koster ved lansering 8000 Kr i stedet for de "vanlige" 5000 Kr, fordi du vet: "Ray Tracing". Men ved lasering finnes det ikke et eneste RT spill, faktisk må du vente 3 måneder etter lansering før det første kommer, og det suger balle; eneste forskjellen du ser er at det hakker verre enn noe annet spill du har. Så slipper Sony "Playstation 5 mini", en svakere konsoll, men fremdeles visstnok med RT støtte. Om jeg da hadde sagt; ingen burde kjøpe denne konsollen før det er noen spill til den, ville du spurt meg om jeg har tatt med i vurderingen at den har RT? ;)

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok hverken RT eller DLSS med i beregningen da jeg kjøpte mitt kort. Jeg betalte irriterende mye for ren ytelse, men sånn har ting blitt. 

 

Håper absolutt at RT blir noe av på sikt, og at kort fremover vil fortsette å ha funksjonene, og legge til flere, men pr nå er det bare en potensiell bonus, men ganske liten sjanse for at man får noe ut av den bonusen i kortets levetid. Kjøper man først et kort i den pris/ytelsesklassen så har man det neppe så lenge heller fordi noe kjappere kommer hvert år. 

Lenke til kommentar

Skal etter planen oppgradere og føler med på finn.no. Men med bruktpriser på 2500-3000ish på ett 1070, er det ikke like greit og legge til litt og gå for 2060?

 

2060 ser ut til å ligge rundt 17% raskere enn 1070. Billigste 2060 ligger på ~3800 Kr, mens det burde overhodet ikke være noe problem å få tak i et 1070 på finn.no til ~2500Kr. Så 2060 blir i dette eksempelet 52% dyrere. Eller sagt på en annen måte; for at du skal få samme ytelse per krone, så skulle ikke 2060 vært mer enn 17% dyrere enn 1070. Altså 2925 Kr. I stedet må du ut med nesten en tusenlapp ekstra. Som nok også kanskje blir en litt mer "korrekt" forskjell om vi hadde tatt overklokking med i bildet, da 1070 ser ut til å være litt bedre å overklokke enn 2060. Sammenliknbare data er dessverre ikke så lett å finne, da TPU nettopp endret programvare de tester ytelses økningen med. De benyttet BF3 når de fikk 13,4% bedre ytelse ut av 1070 FE, men Heaven Unigine når de overklokket 2060 FE for 9,5% mer ytelse.

 

Personlig kunne jeg godt forstått å betale en 1000 lapp ekstra for RT og DLSS på RTX 2080 og 2080Ti kortene. Men testene som Hardware Unboxed har utført til nå, viser at både RT og DLSS foreløpig er helt verdiløst på RTX2070. Så at det skal ha noe for seg på et enda svakere skjermkort har jeg veldig vanskelig for å se for meg.

 

På den ene siden føles det kanskje som at man får noe for den tusenlappen ekstra. Men personlig ser jeg overhodet ingen verdi i RT og DLSS for et såpass "svakt" skjermkort som 2060. Så om du har en tusenlapp ekstra som brenner hull i lommen din, ville jeg nok heller sett på finn.no hva du kan få ekstra for den der? Kanskje kan du komme opp i et GTX1080? Da er vi jo så vidt over RTX2060 ytelse, men har fremdeles 8GB med VRAM, som kan gi 1080 lenger levetid enn 2060...

Lenke til kommentar

Disse har vært tilgjengelig nesten hele tiden. Har hatt 2 av disse selv. Ytelsen var topp, men kjølesystemet bråkte håpløst mye vs msi trio x 2080ti. På stock, var de ubrukelige, sa de støyet for mye.

 

Msi trio er overlegne støymessige. Kanskje ikkje så rart, da msi tri x veier minst 500gram mere

Funderer på å bestille(igjen), men blir uansett vannblokk. Enten det eller ett 2080 til, bare siden det er så lenge siden sist jeg hadde multi-gpu :)

Lenke til kommentar

 

Er det noen spesiell grunn til at du tipser om Zotac kortet og ikke Gainward kortet som de også har 50+ av på lager?

 

Ellers for de som ikke har giddet sjekke, så er det nå 54 forskjellige modeller i Prisjakts database. Og om man innskrenker søket til å kun gjelde modeller på lager, så sitter man igjen med hele 28 forskjellige modeller.

 

2080Ti "tørken" må vel med det nesten kunne sies å offisielt være over?

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at du tipser om Zotac kortet og ikke Gainward kortet som de også har 50+ av på lager?

 

Ellers for de som ikke har giddet sjekke, så er det nå 54 forskjellige modeller i Prisjakts database. Og om man innskrenker søket til å kun gjelde modeller på lager, så sitter man igjen med hele 28 forskjellige modeller.

 

2080Ti "tørken" må vel med det nesten kunne sies å offisielt være over?

De 2 desidert mest populære msi trio x og asus strix er ikkje nok av på lager, så nei.

 

Ikkje nr 3, Evga heller...

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De 2 desidert mest populære msi trio x og asus strix er ikkje nok av på lager, så nei.

 

Ikkje nr 3, Evga heller...

 

Proshop har en Strix modell på lager. Poenget er vel uansett helst at produksjonsfeilen på de første kortene gjorde at de har hatt en "recall" som gjorde at markedet var helt støvsugd. Så vi har gått fra å ikke kunne kjøpe en eneste modell med noen som helst ide om når tid man faktisk ville få dem levert, til å nå kunne velge å vrake mellom 28 forskjellige modeller som er på lager. Det må kunne sies å være en ganske vesentlig forskjell. Og dermed god grunn til å tørre å stole litt mer på "forventet" inn dato dersom man absolutt skal ha en av modellene som ikke er lagerført akkurat nå. Og hva folk på død og liv skal med Trio X til 13K, når man får Sea Hawk X for 14K... Det er nok ikke for meg å forstå...

 

Edit: Proshop har til og med COD of looty edition Strix kortet på lager..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...