Netrum Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Får no signal error på enten Asus VG248QE eller DELL U2414H eller begge... Dette skjedde først en stund etter eg installerte 417.35 og når eg prøvde å fikse det med å instalere 417.58 så fikk eg no signal error på begge skjermene under installasjonen... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Får no signal error på enten Asus VG248QE eller DELL U2414H eller begge... Dette skjedde først en stund etter eg installerte 417.35 og når eg prøvde å fikse det med å instalere 417.58 så fikk eg no signal error på begge skjermene under installasjonen... Har du prøvd å bruke DDU og så installere nyeste driver? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 husk å alltid ta en clean install av driver Lenke til kommentar
uggy Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Har en mye igjen for å overklokke minne på 2080ti? Har nå +600, så den ligger på 7600 MHz nå. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Har en mye igjen for å overklokke minne på 2080ti? Har nå +600, så den ligger på 7600 MHz nå. Bare noen få prosent. Generelt både på gpu og minne. Med 2 stk i sli, så er det ikkje vits å kjøre annet enn stock. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Har du prøvd å bruke DDU og så installere nyeste driver? Ja det var akkurat det jeg gjorde. Men nå er problemet løst og eg har 417.58 installert. Det jeg gjorde er som følger: Oppdaterte til siste bios for mitt hovedkort (MSI X99 Tomahawk) Kjørte på med 42 multiplier på prosessoren og endret på diverse instillinger. Instalerte så 416.34 oppgraderte til 416.94 med å bruke "express install". Så oppgraderte eg til 417.58 med å bruke "express install". Så nå fungerer alt som det skal. Kan det være at clean install er greia? At windows ikke klarer å konfigurere skjermene av en eller annen grunn? Endret 5. januar 2019 av Netrum Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Ja det var akkurat det jeg gjorde. Men nå er problemet løst og eg har 417.58 installert. Det jeg gjorde er som følger: Oppdaterte til siste bios for mitt hovedkort (MSI X99 Tomahawk) Kjørte på med 42 multiplier på prosessoren og endret på diverse instillinger. Instalerte så 416.34 oppgraderte til 416.94 med å bruke "express install". Så oppgraderte eg til 417.58 med å bruke "express install". Så nå fungerer alt som det skal. Kan det være at clean install er greia? At windows ikke klarer å konfigurere skjermene av en eller annen grunn? Jeg fikk også "no signal" på skjerm nr 2 med forige driver 417.35 føkka opp skjerm nr 2 for meg. Funker fint med .58 Så var nok selve driveren ja. Alltid kjekt å få oppdatert bios også da Endret 5. januar 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
uggy Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Bare noen få prosent. Generelt både på gpu og minne. Med 2 stk i sli, så er det ikkje vits å kjøre annet enn stock. Den er grei. Har nå +135 på Core (2085 MHz) og som sagt +600 på minne. På begge kortene mine. Så da bare lar jeg det være slik Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 RTX 2060 lansert; Litt over GTX 1070Ti ytelse, 349USD bundled med enten BF5 eller Anthem. Og tilsynelatende ble det nettopp annonsert DLSS for BF5, slik at ytelsestapet med RT forsvinner, til en viss grad. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Javel? Så hvor kan jeg kjøpe ett for 3200 kroner da? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Tilgjengelig 15. januar tror jeg det var. Edit: Eller vent, mulig det var Freesync støtte som skulle komme i driverne 15. januar? Edit 2: Live stream på Twitch as we speak. Edit 3: RTX laptopper kommer 29. Januar. Endret 7. januar 2019 av Gabri3L Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 NVIDIA støtter freesync er sweet. Får vi vice verca også da? MSRP er forøvrig ikke så spennende. Får se hva reell pris blir når alt er sagt og gjort. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Jensen er nå bra full av bullshit også da. Hevdet at det var Nvidia som hadde utviklet adaptive sync sammen med VESA. Og så måtte han skite litt på Freesync først ved å vise til dets "svakheter" med "blanking", og "pulsing", og hevdet at slikt aldri skjedde med G-Sync. Men de av oss som har G-Sync vet jo at det er alt annet enn sant. Så sa han at de hadde kikket på 550+ adaptive sync modeller (han kan jo ikke en gang si ordet "Freesync"), og hadde kun funnet 12 modeller som hadde passert deres kvalitetskontroll. Ikke en av dem er en Samsung! Men det sies jo at man ikke skal se en "gavehest" i munnen. RTX 2060 kommer til å bli en storselger, og nå kan man altså få 144Hz "G-Sync" til den for 1800Kr!! Så Nvidia fjernet nettopp mer eller mindre siste rest av grunner til å velge AMD skjermkort, utenom helt i "bunnen". RTX 2060 ser ut som et bedre kjøp til 349USD, enn Vega 56 er til 399USD... Og adaptive sync med AMD skjermkort på G-Sync skjermer? Yeah right! Det blir nok den dagen alle potetene på Hadeland er like store! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Javel? Så hvor kan jeg kjøpe ett for 3200 kroner da? Blir vel mere 3850kr, om vi ganger med 11, som viser seg å være mere riktig Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Og adaptive sync med AMD skjermkort på G-Sync skjermer? Yeah right! Det blir nok den dagen alle potetene på Hadeland er like store! Kan være de blir tvunget til det. Standarder har en måte å komme seg frem på - bare se på mobilladere f.eks. Håper iallfall det, blir for teit hvis nvidia skal kapitalisere på at AMD har laget en open source, uten at de selv er villig til å spille ball tilbake. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Kan være de blir tvunget til det. Standarder har en måte å komme seg frem på - bare se på mobilladere f.eks. Håper iallfall det, blir for teit hvis nvidia skal kapitalisere på at AMD har laget en open source, uten at de selv er villig til å spille ball tilbake. Kanskje om Nvidia tar livet av G-Sync modulen sin. Ellers vil G-Sync skjermene bli utkonkurrert på pris. Og det vil ta seg veldig dårlig ut for Nvidia om skjermprodusentene slutter å bygge G-Sync skjermer, fordi de ikke klarer tjene penger på dem. Så lenge G-Sync skjermer krever en proprietær scaler som ikke produseres i volumer i nærheten av hyllevare scalern'e som kommer med VESA Adaptive Sync nå, så blir det umulig. Det måtte vært om Nvidia subsidierte dem i stedet for å kreve lisenser og salg. Og det hadde jo ikke vært særlig god butikk for Nvidia igjen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Freesync støtte alså? Det er jo bare helt herlig Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Kanskje om Nvidia tar livet av G-Sync modulen sin. Ellers vil G-Sync skjermene bli utkonkurrert på pris. Og det vil ta seg veldig dårlig ut for Nvidia om skjermprodusentene slutter å bygge G-Sync skjermer, fordi de ikke klarer tjene penger på dem. Så lenge G-Sync skjermer krever en proprietær scaler som ikke produseres i volumer i nærheten av hyllevare scalern'e som kommer med VESA Adaptive Sync nå, så blir det umulig. Det måtte vært om Nvidia subsidierte dem i stedet for å kreve lisenser og salg. Og det hadde jo ikke vært særlig god butikk for Nvidia igjen. Det er vel noen features som funker bedre med g-sync enn freesync enda, så vi er vel ikkje kvitt dritten helt enda ......however, will only work on selected monitors. Ville da tro at de billigste ikkje vil funke ? Endret 7. januar 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Virker som om 144Hz er et av de absolutte kravene for "freesync-støtte". Interessant at man nå kan få en helt grei apative-sync-skjerm til nvidia for under 2k AMD har fremdeles et stort ess i ermet for de som ikke må ha 144Hz+. Finnes mange gode freesync-skjermer med lavere refresh for de med mer budsjettprega kort som RX 570, 560 etc Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Virker som om 144Hz er et av de absolutte kravene for "freesync-støtte". Interessant at man nå kan få en helt grei apative-sync-skjerm til nvidia for under 2k Det er et krav for at Nvidia skal kunne sertifisere den som "G-Sync Compatible", du kan aktivere VESA Adaptive Sync i driveren selv om skjermen ikke er sertifisert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå