Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Det var derfor jeg ikke skjønte helt hva han snakket om, eller hvordan han så for seg oppsettet. Det gir jo mest mening å gi 9700K'en 1080Ti å leke med, og så putte RTX2060 kortet i 6600K maskinen. PUBG har jeg ikke sett benchmarks på siden januar, og da var det ikke mulig å få selv 1080Ti og 8700K sammen til å komme over ~120fps i 1080p.

Det eneste som ga mening for meg med 6600K/1080Ti kombo, hvis han skal ha 9700K/RTX2060 til 1440p. Var hvis han bruker 6600K/1080Ti maskinen til enda høyere oppløsning, som UW1440p, eller 4K...

Jepp, enig :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/amd/sapphire-nitro-rx-580-4gb/1004887.11110/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse&dclid=CjkKEQiAmafhBRCYie6YktqThcYBEiQAYQecABktpPGswSSJNhpFnphSxpSOXM26YRUOfs0lhA9LpWHw_wcB Ytelsesmessig skiller det lite mell8m 4 og 8gb, vil kanskje si dette er det kortet som gir mest for pengene pr nå fabrikk-klokka til 1411MHz. Har det selv i nr.2-maskina. Med f.eks Samsung S24f352 freesync pls som ofte er på tilbud til 1k så vil man slite m3d å få mer bang for bucks ;)
Lenke til kommentar

CPU har desvärre blivit den stora flaskhalsen i PUBG sedan ett år tillbaka. 6 kärnor Ryzen är nog det minsta man bör ha för att få ut 130-140 fps av majoriteten av tiden i PUBG. Men det räcker med ett vanligt 1080 (har inte testat med "sämre"). Samtidigt bör man ha runt 3200 på ram (i 1080p är ram mindre än 2666 en seriös flaskhals i PUBG).

Tips: Ryzen 2600 plus 3200 ram eller 9600k plus 3200 ram och ett 2070 i 1080p. 1440p=2080/1080/1080Ti

Endret av mackanz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ble et Asus 2080 Dual.

Har ikke plass til større skjermkort enn det. Samt at den kjøleren så mye tykkere ut enn på msi sitt ventus kort.

Jeg hadde tenkt å kjøpe samme kort som du har gått for, men den kjøleren får en del kritikk rundt om på diverse forum, da kortet visstnok blir en del varmere enn andre customkjølte kort. Goggle litt hvis du har mulighet å ombestemme deg. Jeg droppet det etter å ha lest en del erfaringer :( Endret av Teodor1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å kjøpe samme kort som du har gått for, men den kjøleren får en del kritikk rundt om på diverse forum, da kortet visstnok blir en del varmere enn andre customkjølte kort. Goggle litt hvis du har mulighet å ombestemme deg. Jeg droppet det etter å ha lest en del erfaringer :(

Leste på reddit om dette problemet nå.

Da kansellerer eg bestillingen.

Men hvilket kort skal eg gå for da?

Absolutt maksimal lengde eg kan ha er ca 30cm...

Så alle kort med 3 vifter på er utelukket.

Vil unngå å måtte kjøpe nytt kabinett bare for et skjermkort...

EDIT: Ble et EVGA RTX 2080 XC

Endret av Netrum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste på reddit om dette problemet nå.

Da kansellerer eg bestillingen.

Men hvilket kort skal eg gå for da?

Absolutt maksimal lengde eg kan ha er ca 30cm...

Så alle kort med 3 vifter på er utelukket.

Vil unngå å måtte kjøpe nytt kabinett bare for et skjermkort...

Hva med dette? https://www.proshop.no/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-2080-GAMING-OC-White-8GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2683267?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

EDIT: Ble et EVGA RTX 2080 XC

Ok :) Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar

Tida flyr. 2018 ble brått 2019, men fortsatt ikke noe kort i sikte. Smått utrolig med uviss leveringstid på de fleste kort enda mtp. at release var i september i fjor. Det er lenge siden. Teknologi er ferskvare, og slike leveringstider er kun ok om man skal ha noe som varer lenge (f.eks. en gitar). Veldig uprofesjonell lansering dette :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tida flyr. 2018 ble brått 2019, men fortsatt ikke noe kort i sikte. Smått utrolig med uviss leveringstid på de fleste kort enda mtp. at release var i september i fjor. Det er lenge siden. Teknologi er ferskvare, og slike leveringstider er kun ok om man skal ha noe som varer lenge (f.eks. en gitar). Veldig uprofesjonell lansering dette :)

Men om man ikkje har vært kresen, så har det vært 2080ti kort tilgjengelig nesten hver uke :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker en sånn på 2080 Ti. Enkel kabel fra PSU, splittet ved GPU, funker fint så langt.
Kjører en del lengre cuda-jobber med høy belastning, ingen ustabilitet eller problemer så langt.
PSU er en Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker en sånn på 2080 Ti. Enkel kabel fra PSU, splittet ved GPU, funker fint så langt.

Kjører en del lengre cuda-jobber med høy belastning, ingen ustabilitet eller problemer så langt.

PSU er en Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD.

Den PSU'en er så bra at du nesten ikke har lov å uttale deg om stabilitet :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbanna driver problemer med 2080 kortet..

Måtte gå ned til 416.34 för begge skjermene mine ville fungere..

Merkelig. Har fungert knirkefritt med alle releases siden 2080 kom, og jeg har en 2560x1440@144Hz, en 1920x1080@60Hz pluss en TV også med 1920x1080@60Hz.

Hva slags problemer møter du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...