Kyrre S. Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Kanskje msi har falt i unåde hos NVIDIA etter gpp skandalen ? Lenke til kommentar
HansLo Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 I dag dukket det opp en bunch med demo 2080 Ti kort på Komplett. De ble borte ganske fort men fikk nabbet en MSI Gaming Trio (ikke-X) . Siden den er litt overklokket fra produsent regner jeg med at den har A chip? Noen som vet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) I dag dukket det opp en bunch med demo 2080 Ti kort på Komplett. De ble borte ganske fort men fikk nabbet en MSI Gaming Trio (ikke-X) . Siden den er litt overklokket fra produsent regner jeg med at den har A chip? Noen som vet? A chip ja Tror jammen med jeg ikkje har sett et eneste kort som er non A chip enda tilgjengelig... Endret 12. desember 2018 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
HansLo Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) BTW Komplett har 3 * Zotac 2080 Ti Amp! *demo* til 12105,- per stk. https://www.komplett.no/product/1113092/demovarer/datautstyr/demo-skjermkort/zotac-geforce-rtx-2080-ti-amp-edi# A chip ja Tror jammen med jeg ikkje har sett et eneste kort som er non A chip enda tilgjengelig... Takk for svar, da er det bare å glede seg til nytt skjermkort til Jul alikevel! Hvis ikke det er noe gæli med demo-kortet da. Har heller ikke sett noen non-A kort, kanskje noen av Palit'ene? Endret 17. desember 2018 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 ett MSI Ventus 2080ti tilgjengelig: MSI GeForce RTX 2080 Ti VENTUS OCSkjermkort, PCI-Express 3.0, 11GB, GDDR6, 1350/1635MHz,Turing Varenr: 1102370 / Prodnr: GEFORCE RTX 2080 TI VENTUS 11G OC Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 ett MSI Ventus 2080ti tilgjengelig: MSI GeForce RTX 2080 Ti VENTUS OCSkjermkort, PCI-Express 3.0, 11GB, GDDR6, 1350/1635MHz,Turing Varenr: 1102370 / Prodnr: GEFORCE RTX 2080 TI VENTUS 11G OC Rofl : Ventus he he he he he... Ja, man risikerer at det blir litt venting her ja... Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Åpenbart at noe er galt hos MSI når de ikke klarer å levere brukbare kvanta av dette kortet engang. Zotac leverer jo så det holder, og har gjort det hele veien. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Og dette baserer vi på? Har vi noe oversikt over salgsvolumet her? Kan jo være så enkelt at det er bestilt så mange MSI kort at Komplett er utsolgt i all overskuelig fremtid. Det at Zotac til stadighet er å se lagerført sier jo absolutt ingenting om volumet, om det skulle indikere noe så skulle man jo tro det indikerte det motsatte, nemlig at kortene er langt mindre populære og derfor er de såpass ofte å se lagerført hos Komplett. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Og dette baserer vi på? Har vi noe oversikt over salgsvolumet her? Kan jo være så enkelt at det er bestilt så mange MSI kort at Komplett er utsolgt i all overskuelig fremtid. Det at Zotac til stadighet er å se lagerført sier jo absolutt ingenting om volumet, om det skulle indikere noe så skulle man jo tro det indikerte det motsatte, nemlig at kortene er langt mindre populære og derfor er de såpass ofte å se lagerført hos Komplett. True story Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Og dette baserer vi på? Har vi noe oversikt over salgsvolumet her? Kan jo være så enkelt at det er bestilt så mange MSI kort at Komplett er utsolgt i all overskuelig fremtid. Det at Zotac til stadighet er å se lagerført sier jo absolutt ingenting om volumet, om det skulle indikere noe så skulle man jo tro det indikerte det motsatte, nemlig at kortene er langt mindre populære og derfor er de såpass ofte å se lagerført hos Komplett. Hvor mange som sier at de har fått MSI-kort generelt, og hvor mange globalt som bestilte i august og fortsatt ikke har fått kort. Alt tyder på at MSI har levert svært få kort foreløpig, basert på den lille informasjonen enkelte har fått rundt om. Umulig å fastslå noe konkret, men ingenting tyder på at produksjonen er i nærheten av der den burde være. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Noen som har ca. oversikt over hva som er solgt av RTX kort på global basis til nå? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 Noen som har ca. oversikt over hva som er solgt av RTX kort på global basis til nå? Aldri sett noen antall uansett skjermkort.. Har du? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) I går 13. , så kom det en forsending med msi trio x 2080ti fra komplett.no. En kamerat av meg fikk derifra. Kjøpt: 21.08 klokka 1345 Endret 14. desember 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Da tror jeg nok min hyposese om at det ikke har kommet et eneste Trio X-kort til Norge på ca. to måneder kan stemme. Tipper vi som bestilte først i september kan forvente kort i februar-april, litt alt ettersom hvor mange som bestilte i løpet av de første dagene. Ganske absurd, men det er som det er. I andre land er det dog litt annerledes, mener jeg snakka med noen i forrige uke som bestilte først da og fikk etter et par dager. Det virker som om Europa generelt og Norge spesielt nedprioriteres ganske betydelig. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Da tror jeg nok min hyposese om at det ikke har kommet et eneste Trio X-kort til Norge på ca. to måneder kan stemme. Tipper vi som bestilte først i september kan forvente kort i februar-april, litt alt ettersom hvor mange som bestilte i løpet av de første dagene. Ganske absurd, men det er som det er. I andre land er det dog litt annerledes, mener jeg snakka med noen i forrige uke som bestilte først da og fikk etter et par dager. Det virker som om Europa generelt og Norge spesielt nedprioriteres ganske betydelig. Gigabyte, palit, gainward og zotac, har det vært gode leveranser av. Har vært noen tilgjengelige hele perioden siden release. Fra komplett, proshop, dustin, multicom etc... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Har en kamerat som driver en coin farm (så kortene går 24/7), og hans erfaring er at MSI og Asus holder bra, men Gigabyte sliter med at vifter ryker. Dette er generelt ang GPUer, ikke 20x0 spesifikk. Endret 14. desember 2018 av JarleGutt Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Det er min erfaring også når det kommer til folding. Har måtte bytte endel Gigabyte vifter til windforce kort. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Er det noen som vet forskjellen på viftene de da bruker, altså produsent? De er trolig forskjellige, og har store kvalitets forskjeller. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Feil tråd Endret 14. desember 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Hvorfor er dette 2080 så mye rimeligere enn de andre? https://www.komplett.no/product/1112077/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gainward-geforce-rtx-2080-triple-fan# Og hvorfor er det ingen tester av dette? Mistenker at det da er et kort med veldig støyende vifter eller andre ulemper som ikke beskrives. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå