vidor Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Sånn teoretisk kan man få til noe som linger Raytracing uten at man mister så mye ytelse, trikset er å ha enkle kalkulasjoner som er i nærområdet til hvor man spiller og derfor det man ser på. RTX fra nVidia er jo juksing på høyt nivå allerede i ekte DX-ånd. Det er jo AI som gjør jobben etter en "relativt sparsom" mengde reverserte lysstråler fra viewpoint. Slår en av AI ser det jo ikke ut. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Sånn teoretisk kan man få til noe som linger Raytracing uten at man mister så mye ytelse, trikset er å ha enkle kalkulasjoner som er i nærområdet til hvor man spiller og derfor det man ser på. Absolutt, disse teknikkene eksisterer og er i bruk i dag: https://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination https://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion https://docs.unrealengine.com/en-us/Engine/Rendering/PostProcessEffects/ScreenSpaceReflection https://en.wikipedia.org/wiki/Reflection_mapping 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Absolutt, disse teknikkene eksisterer og er i bruk i dag: https://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination https://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion https://docs.unrealengine.com/en-us/Engine/Rendering/PostProcessEffects/ScreenSpaceReflection https://en.wikipedia.org/wiki/Reflection_mapping Poenget mitt er vel at man bør greie å få samme eyecandy på konkrete områder ved å bruke andre teknikker, men det finner vi vel ut av i løpet av noen uker / måneder / år / liv Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Poenget mitt er vel at man bør greie å få samme eyecandy på konkrete områder ved å bruke andre teknikker, men det finner vi vel ut av i løpet av noen uker / måneder / år / liv Sjekk refleksjonene i Hitman 2: https://youtu.be/bC5OAWqKF70?t=257 2 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Sjekk refleksjonene i Hitman 2: https://youtu.be/bC5OAWqKF70?t=257 Lekkert Bedre refleksjoner/lys enn med RTX "On" i BFV. Endret 17. november 2018 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Unreal hadde jo og speil https://youtu.be/yDbLm1eByxE?t=313 Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) duke vs trio? Ser ut som Duke er bedre hvis jeg vurderer vannblokk? Endret 17. november 2018 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Unreal hadde jo og speil https://youtu.be/yDbLm1eByxE?t=313 Viser bare at selv dagens spill ikke kan nå helt opp til Unreal. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 duke vs trio? Ser ut som Duke er bedre hvis jeg vurderer vannblokk? Duke kan hvertfall bruke barrow vannblokk og original bakplate.. Med en evga bios så klokker hvertfall mitt bra se bilder i den kalde kaféen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Viser bare at selv dagens spill ikke kan nå helt opp til Unreal. Den effekten har jeg laget i MInecraft, uten mods eller noenting. Så MInecraft når opp til Unreal Det er ganske enkelt at verdenen er speilet opp ned og du går på et gjennomsiktig lag. Easy peasy. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) For min del så er det ikke reduksjonen i ytelse som er det største problemet og den største skuffelsen. For meg er det et mye større problem at DXR/Ray-Tracing, hvertfall i Battlefield V sitt tilfellet gir så minimalt tilbake. Kvalitetsforskjellen er så minimal, selv når du sammenligner frame-by-frame og det blir jo enda vanskeligere å merke forskjellene når du faktisk spiller og du er i bevegelse og må forholde deg til langt mer på en gang. Ser egentlig ingen situasjon hvor jeg noengang ville aktivert DXR når ytelsestapet er såpass drastisk. Det er liksom ingen fornuftig sammenheng mellom den visuelle gevinsten og tapet i ytelse, ingen overhodet. Og det er jo det faktum at vi er såpass milevis unna som skuffer mest. Forskjellene er såpass minimale, mens ytelsestapet er såpass stort at med mindre hele funksjonen er helt horribelt implementert i Battlefield V per dags dato så klarer jeg ikke helt å se for meg at dette vil få noen som helst relevans for denne generasjonen med RTX skjermkort. Nå kjenner jeg ikke til hvordan dette faktisk fungerer i praksis, ikke er jeg noen spillutvikler heller så kan ikke uttale meg der men når kortene ble fremvist så fikk jeg et slags inntrykk av at DXR/Ray-Tracing var mer eller mindre noe som nærmest fikset seg selv? At det krevde relativt lite av spillutviklere for å implementere dette i spillmotoren og at disse refleksjonene hoppet rundt og nærmest fikset selv så det krevde veldig lite av spillutviklerne? Da virker det litt merkelig om det er dårlig implementert i Battlefield V og Frostbite som igjen får meg til å stille spørsmålstegn til hvor banebrytende dette egentlig er? Mulig at teknologien bak er kjempekul, men om resultatene ikke gir større visuelle forskjeller i praksis og det er så til de grader krevende å kjøre at selv RTX 2080 Ti sliter såpass som det gjør, hva er det vitsen? Ytelsen på RTX 2080 Ti er jo egentlig der man forventer at den skulle være. Problemet er jo prishoppet vi har fått og dette prishoppet skal jo på sett og vis forsvares av mulighetene som RTX legger opp til. Men om det vi får servert her er alt vi har å se frem til så kunne NVIDIA med fordel bare latt være, gitt oss GTX 2080 Ti med samme ytelse og bare uten Tensor Cores osv til en mer fornuftig prislapp. Håpet mitt er at DLAA skal vise seg å være verdt det og forsvare prishoppet en smule men så langt så har vi ikke sett allverdens til det så det kan jo være som det er en teknologi som blir forbeholdt bare noen relativt få og spesifikke spill som jo senker verdien av den teknologien også en hel del. Endret 17. november 2018 av RamGuy 7 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Dette er vel et bra tilbud på 2070 strix? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Syns det var bedre da MSI 2070 Gaming Z var til 4995,- ... Mitt kort er omsider innmeldt klar for sending til meg. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Skyter du fra hofta nå bshagen Hvis du noen gang har spillt med eller mot hagen så veit du at han alltid skyter fra hofta kulene flyr overalt xD 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 RTX 2070 bestilt pga tilbud, gleder meg til å pensjonere 780 kortet mitt 4 Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Duke kan hvertfall bruke barrow vannblokk og original bakplate.. Med en evga bios så klokker hvertfall mitt bra se bilder i den kalde kaféen Takk for bildene Leste litt mer og eneste forskjell virker å være 8+8pin på Trio, men så er en eller annen strømutjevner slått av. Tror ikke jeg kommer til det stadiet at jeg trenger den lille ekstra futten det i teorien kan gi. Duke ser i mine øyne mindre glorete ut og virker generelt greiere mtp standard PCB osv, så tror det blir Duke Men hvis noen har en siste liten innvending på hvorfor jeg MÅ gå for trio, si gjerne i fra Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Shit, finnes det ingen fullcover blocker for 2070 rog strix kortet? Edit: Fant kinesisk selskap "Bykski", noen som har erfaringer fra de? Må bare finne ut av hvordan jeg får kjøpt en http://www.bykski.com/page155?product_id=3585&brd=1 Endret 17. november 2018 av VegardBS Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Hvis du noen gang har spillt med eller mot hagen så veit du at han alltid skyter fra hofta kulene flyr overalt xD Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Ild og bevegelse. Det er viktig det, og en god strat. Den fungerer bedre i virkeligheten enn i spill da .. Ingen respawn i RL Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Shit, finnes det ingen fullcover blocker for 2070 rog strix kortet? Edit: Fant kinesisk selskap "Bykski", noen som har erfaringer fra de? Må bare finne ut av hvordan jeg får kjøpt en http://www.bykski.com/page155?product_id=3585&brd=1 Bykski 2070 ROG strix fullcover block er nå tilgjengelig på AliExpress etter en liten mail i tilfelle det er flere som endte opp i samme situasjon som meg https://www.aliexpress.com/item/Bykski-N-AS2070STRIX-X-water-cooling-block-for-ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-O8G-dedicated/32954321636.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.8dd94c4dQRHK48 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå