Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke annet så er Intel "under angrep" fra alle vinkler for tiden. AMD begynner å virkelig spise seg litt innpå hva gjelder ytelse på grunn av måten de klarer å pøse ut flere kjerner med kostnadseffektivt. Problemet med spill er jo at spill stortsett foretrekke klokkefrekvens og IPC fremfor enorme mengde med kjerner så det blir jo viktig for AMD å øke effektivteten og klokkefrekvensen sånn at IPC kommer nærmere Intel.

På en annen side så begynner de å få reell konkurranse fra ARM. Microsoft inviterer ARM inn i varmen og forsøker å legge opp til at Windows og Windows Server kan kjøre på ARM itillegg til X86. Det ser også ut til å bare være et tidsspørsmål før Apple dukker opp med desktop maskinvare som kjører på ARM.

Intel er pent nødt til å ta seg litt sammen her. De har stått på stedet hvil litt for lenge nå. Forbedringene fra generasjon til generasjon er ikke store nok, de klarer ikke å få store nok forbedringer på strømeffektiviteten og de klarer ikke å få store nok hopp i ytelse på produktene hvor strømeffektivitet ikke står i høysete. Det går for sakte på egentlig alle fronter.

Det har egentlig hatt liten betydning til nå på grunn av manglende konkurranse, men nå begynner AMD for alvor å kunne melde seg på i workstation/server klassen og ARM melder seg for alvor på i klassen hvor strømeffektivtet er viktig. Om Intel ikke foretar seg noe så risikerer de å miste mye av det enorme forspranget de har kunne hvile på i en årrekke nå.

Mange gode poenger her. Tror nok Intel er klar over at de blir pustet i nakken og kommer til å følge trender selv om de neppe gjør enorme endringer. De har jo allerede en ganske stor mengde SKU som dekker et rimelig stort spekter av behov.

Det var jo AMD som fikk Intel over på x64 og fikk dem til å implementere videoaksellerasjon.

En del av energi-gevinsten en kan hente er på lavere klokkefrekvenser med flere kjerner, og som du sier står dette i kontrast til hva som fungerer best i praksis. Den som klarer å lage en "logisk prosessor" av mange kjerner slik at en ikke trenger å stykke opp ting i threads har en vinner, men jeg holder ikke pusten for dette. x64 er ikke noe 4004 kompleksitetsmessig.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det hadde vært en så mye bedre video om han hadde tatt med flere kort i testen. RTX kort kan være et godt kjøp om de yter bra i forhold til 10x0 serien.

Absolutt alle kort lugger og lagger i DX12. Når jeg fulgte med på CPU usage så gikk den ned til 0% når det lagget som værst. 

Lenke til kommentar

Denne ble postet i BF V tråden, kan jo være relevant her også.

https://www.youtube.com/watch?v=G57pfGTMpak

Hvorfor mener han at RTX vil bli en katastrofe?

Det som er feil med denne testen er at han bruker det svakeste kortet for RTX, 2070, med alle settings på ultra og 1440p oppløsning, og forventer at det skal yte som RTX 2080 ti.

Denne heng-up’en hadde han trolig ikke fått om han satt ned innstillingene til high med RTX på. Syns det er idiotisk at noen tror at 2070 skal kunne maxe ut BF V med RTX on, det er bare latterlig. Da hadde det jo ikke vært noe poeng

Med 2080 og 2080 ti.

Fortsatt, at 2070 klarer å ligge på 80-90fps, med RTX på og alt på ultra i 1440p oppløsning er imponerende spør du meg, tatt i betraktning at 2070 er det svakeste kortet med RTX støtte. Hvordan klarer noen å vri dette til å være en katastrofe?

Tyder jo egentlig bare på at RTX vil fungere utmerket for de som har investert i et 2080 ti kort. Og vil vel egentlig fungere gått på 2070 og 2080 om man ikke setter alt på max ?

Å forvente max grafikk på et midrange RTX kort, er bare helt feil grunnlag for å kalle RTX en katastrofe.

Lenke til kommentar

Det som er feil med denne testen er at han bruker det svakeste kortet for RTX, 2070, med alle settings på ultra og 1440p oppløsning, og forventer at det skal yte som RTX 2080 ti.

Denne heng-up’en hadde han trolig ikke fått om han satt ned innstillingene til high med RTX på. Syns det er idiotisk at noen tror at 2070 skal kunne maxe ut BF V med RTX on, det er bare latterlig. Da hadde det jo ikke vært noe poeng

Med 2080 og 2080 ti.

Fortsatt, at 2070 klarer å ligge på 80-90fps, med RTX på og alt på ultra i 1440p oppløsning er imponerende spør du meg, tatt i betraktning at 2070 er det svakeste kortet med RTX støtte. Hvordan klarer noen å vri dette til å være en katastrofe?

Tyder jo egentlig bare på at RTX vil fungere utmerket for de som har investert i et 2080 ti kort. Og vil vel egentlig fungere gått på 2070 og 2080 om man ikke setter alt på max

Å forvente max grafikk på et midrange RTX kort, er bare helt feil grunnlag for å kalle RTX en katastrofe.

RTX på ja, men ikke i spillet, så ingen dregradering i ytelse sånn sett. Hvis du sjekker litt nærmere på videoen

ser du at spillet ikke har implementert RTX-støtte, foreløpig. Ingenting feil med RTX-kortene, flotte prestasjoner.

Men, RTX basert på DX12 er ikke så sykt poppis, mange enn bare han her som påpeker ulempene ved dette.

Og den frame-dropen, den er nokså likedan på 2080 Ti også. Kommer ikke an på hvor godt kortet presterer, i prinsippet

er dette en drop som er gjennomgående i DX12 på Frostbite 3, ofte da uavhengig av kort. Kanskje litt mer merkbart på kort som

yter lavere fps, men mener folk at dette er irritasjonsmoment på 80-90 fps+ så kan jeg ikke se for meg at det ikke

merkes på 2080, 2080 Ti. Men ikke vet jeg, kjører Bf V på low settings 1080p med et 770..  :wee:

Lenke til kommentar

Emile, for det første er ikke RTX på i det spillet han tester. Det er ikke noe "RTX" feature i spillet. Om det kommer den 20. november gjenstår å se. Og merk deg, så fort du skrur på RTX, forvent lavere FPS. !!!!!

Jepp, RTX kommer til å koste noen bilder /s.Mulig ytelsen nærmer seg 1080 Ti, med RTX=on? Ikke godt å si..  :nei:

Lenke til kommentar

DX12 er et fundamentalt hakk i plata. Kortet er raskt, men det var vel heller ikke helt poenget her. Har du Bf V, nizzen?

Spent på hvordan hele RTX-opplevelsen blir i dette spillet. Føler at folk flest skuer mer på fps enn raytracing når de skal ha seg nytt kort.

Har spillet ja. Spiller for det meste Battlefieldspilla om jeg spiller :)

Lenke til kommentar

Har spillet ja. Spiller for det meste Battlefieldspilla om jeg spiller :)

Jeg og. Dessverre opplever jeg DX11 error (geforce) stort sett hver gang jeg spiller. Spillet stopper opp i menyen som oftest.

770 though.. kan vel skylde på det! (Bf V)

Lenke til kommentar

Jeg og. Dessverre opplever jeg DX11 error (geforce) stort sett hver gang jeg spiller. Spillet stopper opp i menyen som oftest.

770 though.. kan vel skylde på det! (Bf V)

Er snart level 50, og spillet har ikkje klikka èn gang i DX 11. Kjører tilogmed med SLI (nvlink) :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med 2080 og 2080 ti.

Tyder jo egentlig bare på at RTX vil fungere utmerket for de som har investert i et 2080 ti kort. Og vil vel egentlig fungere gått på 2070 og 2080 om man ikke setter alt på max

Problemet er ikke at det er 2070. Problemet er at DX12 ikke fungerer som det skal uavhengig av grafikkinnstilliger. Det lugger og lagger like jævlig med alt på low. Skal du bruke Ray Tracing når det kommer til BFV så må du bruke DX12.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at det er 2070. Problemet er at DX12 ikke fungerer som det skal uavhengig av grafikkinnstilliger. Det lugger og lagger like jævlig med alt på low. Skal du bruke Ray Tracing når det kommer til BFV så må du bruke DX12.

Det er alltid best å ta sorgene på forskudd :D

...not

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakket med Multicom per telefon i dag. Det kommer inn et parti MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio omtrent 13/11 til leverandøren. Det er akkurat nå 10 stk som har bestilt og står i kø på leveranse der, så om noen legger inn en bestilling nå så blir det nr. 11 i køen. (Jeg er nr. 10)

Det vil gi en ganske så grei kjangs på å få et eksemplar av det "beste" RTX 2080 Ti kortet på markedet om et par uker.

Ser ut som de utsetter forventet levering med ca. 6 dager pr. uke. Så da blir vel levering i slutten av desember, elns. Har du snakket med dem om det? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...