Stonescar Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Har hatt msi RTX 2070 Armor i hus, nå i noen dager nå.. Klokker fint opp til 200 på kjernen -BF1/furmark-stabilt. Leste at det var bare å laste ned Mystic light fra msi, for å slå av/på den pulserende RGB logoen, men det funker ikke å installere hos meg?. Kortet sagger litt i kassa, men det er vel å forvente av ett tjukkaskort.. Time spy GPU score 9511. BF1 med 1440p - Resolution scale på 150%- no AA er smud. -Noe jeg ikke klarte med 980ti - så der ligger vel litt av oppgraderingen for min del. DLSS er jeg smått spent på etterhvert.. Hadde egentlig tenkt på 1080ti brukt, men siden "alle" snakker ned RTX serien så måtte jeg bare ha:P Ny tek er dyrt uansett. Fin test av kortet på Guru3d. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 https://www.komplett.no/product/1090825/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/palit-geforce-rtx-2080-ti-gamingpro-oc Man må være passe kjørt i hue hvis man er usikker på å få gjort noe for 11 dager siden. 1 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Fikk også mitt fra Multicom idag blir spennende å teste! Såvidt fått det opp og kjøre, men kan bekrefte at Inno3D 2080 Ti X3 har binned chip, altså TU-102-A. Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Jeg hadde tre ulike symptomer: 1) Windows frøs fullstendig etter noen minutter med intens bruk av GPU og krevde reboot. Rett før dette skjedde var det et kjapt glimt av "artifacts" i en linje midt på skjermen. 2) Spill mistet kontakten med skjermkortet etter en stund, trolig fordi Windows også mistet det og "rebootet" kortet i bakgrunnen for å hindre at punkt 1 skulle skje. Den siste dagen jeg hadde kortet skjedde dette umiddelbart ved oppstart av spill basert på Unreal Engine, noe som understreker at problemet ble verre over tid. 3) Plutselig reboot, muligens med blåskjerm først, uten at jeg noen gang så dette selv. Kortet var ganske brukbart de første par dagene men ble kjapt dårligere. Den dagen jeg endelig tok det ut av PCen var kortet blitt helt ubrukelig til annet enn normal bruk av operativsystemet. Noen dager tidligere kunne jeg spille enkelte spill i opptil 30-60 minutter før symptomene meldte seg, men dette skjedde hyppigere og hyppigere. Så kjedelig da. Heldigvis ikke hatt noen problemer med kortet mitt (ennå), og jeg er strålende fornøyd med kortet så langt (Stor oppgradering fra 2x GTX 1080 i SLI i de fleste spill, utenom GTA5 og Crysis 3). Endret 30. oktober 2018 av SAS1984 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 kan bekrefte at Inno3D 2080 Ti X3 har binned chip, altså TU-102-A. Er det stor forskjell på A og ikke A? Finnes det noen god oversikt over hvilke kort som er A og forsåvidt også hvilke kort som har ref design? Lenke til kommentar
niqen Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 2080 eller 1080 Ti? Noen ytelsesforskjell på disse to eller legger de seg nokså back-to-back? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 2080 eller 1080 Ti? Noen ytelsesforskjell på disse to eller legger de seg nokså back-to-back? IMO så er 1080 TI fra bruktmarkedet for rundt 5500 mest bæng. Gir ikke mening å kjøpe noen av disse nye spør du meg. Så 2070 eller 2080 TI nytt .. eller 1080 TI brukt. Føler det er de beste valgene. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Det meldes om uvanlig store problemer med (spesielt) 2080 TI kort som blir ødelagt etter få dager, feks her: https://forums.geforce.com/default/topic/1078162/geforce-rtx-20-series/rtx-2080ti-massively-die-/ Er det noen av dere som har opplevd noe slikt for noen av 20X0 korta? Må si det frister litt med å gå over fra mine 2 stk 970 kort til et 2070 kort... Synes 2080 og 2080 TI er altfor dyre! Ser flere og flere seriøse siden rapporterer om en alarmerende høy andel feil på 2080 Ti. Virker som dette gjelder først og fremst founders edition. Not good Endret 31. oktober 2018 av scuderia 1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Noen som kan ta bilde av et 2080 TI og et 1080 TI ved siden av hverandre?Er det stor forskjell på disse i størrelse? Tenker da hovedsakelig lengdenSikkert noe forskjellig tykkelse på de flere variantene Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Noen som kan ta bilde av et 2080 TI og et 1080 TI ved siden av hverandre? Er det stor forskjell på disse i størrelse? Tenker da hovedsakelig lengden Sikkert noe forskjellig tykkelse på de flere variantene Kommer veldig ann på modell. Altså kjøleren. L-B-H står ofte beskrevet under spesifikasjoner på nettsidene. Mitt gigabyte 1080ti Aorus vs zotac 2080ti Amp! Endret 31. oktober 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Noen som kan ta bilde av et 2080 TI og et 1080 TI ved siden av hverandre? Er det stor forskjell på disse i størrelse? Tenker da hovedsakelig lengden Sikkert noe forskjellig tykkelse på de flere variantene Komplett pleier å ha detaljerte oversikter over lengde, bredde og høyde på disse kortene, så det er fort gjort for deg å sammenligne ditt nåværende kort med et du vurderer å kjøpe, eller lignende. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Blir fort veldig trangt med de nye 2080 ti kortene da i mindre midi tower kabinett Jeg tviler på jeg hadde fått plass i mitt nzxt h440 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Fleipet tidligere med at det var litt drøyt at du bestiller noe 10 min etter at kortet ble lagt ut i August og faktisk ikke få noe på denne siden av årsskifte. Men det ser nå faktisk ut til å bli reelt. Kortet står nå med ubekreftet dato i desember. Er vel neppe Komplett sin skyld, de får vel ikke noe bra antall med kort fra MSI men dette er jo temmelig latterlige greier. Endret 31. oktober 2018 av RamGuy Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 Blir fort veldig trangt med de nye 2080 ti kortene da i mindre midi tower kabinett Jeg tviler på jeg hadde fått plass i mitt nzxt h440 Founders er vesentlig mindre 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Synd foundersprisene er så kjipe, spesielt på 2070, på 10-serien var jo foundersprisene veldig greie, dog for de som kunne leve med støyen til blower-designet. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Fleipet tidligere med at det var litt drøyt at du bestiller noe 10 min etter at kortet ble lagt ut i August og faktisk ikke få noe på denne siden av årsskifte. Men det ser nå faktisk ut til å bli reelt. Kortet står nå med ubekreftet dato i desember. Er vel neppe Komplett sin skyld, de får vel ikke noe bra antall med kort fra MSI men dette er jo temmelig latterlige greier. Null hype igjen hos meg, i hvert fall. Blir pappa rundt nyttår, og det ser jo ikke ut til at jeg får noe kort før dette realistisk sett. Da blir det liggende og støve ned minst et par måneder uansett. Til en pris på ~13k skulle man jo tro de klarte å produsere nok til den relativt lille kundemassen som er villig til å betale såpass for et grafikkort. Så feil kan man ta. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Til en pris på ~13k skulle man jo tro de klarte å produsere nok til den relativt lille kundemassen som er villig til å betale såpass for et grafikkort. Så feil kan man ta. Supply and demand. NVIDIA holder igjen for å kunne holde prisen oppe, mens de blir kvitt 10xx. ? ... Og så er det nok problemer med produsere nok brikker. Lenke til kommentar
niqen Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 IMO så er 1080 TI fra bruktmarkedet for rundt 5500 mest bæng. Gir ikke mening å kjøpe noen av disse nye spør du meg. Så 2070 eller 2080 TI nytt .. eller 1080 TI brukt. Føler det er de beste valgene. Har tilgang på 30% rabatt hos Power, også kommer uansett black week osv, så bruktpris trenger ikke være så avgjørende. 2080 og 1080 Ti ligger et stykke foran 2070 vel? Aldri helt sikret mtp garanti vs bruksstand på noe fra Finn, det burde også ha noe å si. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Har tilgang på 30% rabatt hos Power, også kommer uansett black week osv, så bruktpris trenger ikke være så avgjørende. 2080 og 1080 Ti ligger et stykke foran 2070 vel? Aldri helt sikret mtp garanti vs bruksstand på noe fra Finn, det burde også ha noe å si. 30% rabatt fra power??? Hvordan? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå