Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er VR veldig gpu avhengig eller gjøres mesteparten av jobben i brillene?

Det finnes VR sett med det som essensielt er en mobiltelefon innebygd, der alt gjøres i brillen. Men resultatet blir jo tilsvarende hva en mobiltelefon klarer. For "ordentlig" VR, gjøres alt i datamaskinen det er tilkoplet, og GPU er svært viktig for å få et godt resultat. For VR med HTC Vive Pro, som har litt høyere oppløsning enn Oculus Rift, så vil ikke RTX2080Ti være overkill en gang. Bare enda mer supersampling. ;)

Lenke til kommentar

På jobben var det noe planer om og få inn VR på noe av det disse tekniske tegnerene lager, men der brukes jo bare sånne thinkpad greier man putter i en dokkingstasjon, ser aldri for meg at det er dimensjonert for VR?

Det høres ikke helt optimalt ut for slikt som Rift og Vive nei. Vi har en VR tråd på forumet med folk som er mer inni VR enn meg, om du vil vite mer. :)

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Har en 750w PSU, sammen med en I7 6700k. Er det i grunn nok til å drifte et RTX 2080 TI Zotac Ampere? Vurderer sterkt å oppgradere fra 1080en jeg har

Uten å ta pris med i beregningen så kommer det an på oppløsningen. I 1080p vil jeg si nei uansett, og i 1440p vil du også oppleve å miste en del frames i en del titler som følge av for treg CPU. For 4K vil du stort sett få det meste ut av et 2080Ti, et par titler vil skille seg ut, men fremdeles være mer enn spillbare med 6700K.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne nevne at MSI 2080 Ti Ventus OC bakplata passer sammen med EK Vannblokka.

Brukte bare skruene som var på original vifta, de passet perfekt til EK blokka :)

Vet ikke om noen bryr seg, men koster vel 400-500kr for EK bakplate.

post-149834-0-86481700-1539707520_thumb.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...