vidor Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Gjør det motsatt, så isteden for å overklokke/overvolte så undervolter jeg og ser hvor effektivt jeg kan få det med samme eller bedre ytelse på mindre strøm og lavere temperatur og med mindre støy. Den ekstra ytelsen du får når du vrir andre veien er veldig dyr i forhold til hvor lite ytelse du vanligvis får igjen for den via økt slitasje, vesentlig høyere strømbrukog mer støy. Skal det ha noe hensikt bør utgangspunktet være underklokking fra produsent på hardware som ikke er pushet til en optimistisk sweetspot i utgangspunktet fra produsent. Produsentene er rimelig smare på hvor de vanligvis legger sweetspot mellom ytelse vs kost. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Slitasje r bra, penger tilbake etter 2-3 år. Free nytt yoppkort. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Slitasje r bra, penger tilbake etter 2-3 år. Free nytt yoppkort. Jepp. Du har knekt koden Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Gjør det motsatt, så isteden for å overklokke/overvolte så undervolter jeg og ser hvor effektivt jeg kan få det med samme eller bedre ytelse på mindre strøm og lavere temperatur og med mindre støy. Den ekstra ytelsen du får når du vrir andre veien er veldig dyr i forhold til hvor lite ytelse du vanligvis får igjen for den via økt slitasje, vesentlig høyere strømbrukog mer støy. Skal det ha noe hensikt bør utgangspunktet være underklokking fra produsent på hardware som ikke er pushet til en optimistisk sweetspot i utgangspunktet fra produsent. Produsentene er rimelig smare på hvor de vanligvis legger sweetspot mellom ytelse vs kost. Herregud Hvorfor i alle dager skulle jeg bry meg om varme eller økt strømforbruk/slitasje? Jeg vil jo ha høyest mulig score når jeg bencher OG spiller, ikke ett kort som er "effektivt" 2 Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Ser det er snakk om BIOS/UEFI på hovedkortet. Jeg får bare sjekke om det er aktivert på mitt Jupp, det er en BIOS/UEFI-innstilling for hovedminnet, ikke skjermkortminnet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Herregud Hvorfor i alle dager skulle jeg bry meg om varme eller økt strømforbruk/slitasje? Jeg vil jo ha høyest mulig score når jeg bencher OG spiller, ikke ett kort som er "effektivt" Det står deg helt fritt å gjøre det om du vil. Gir bare litt perspektiver på at en kan gjøre ulike ting. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Gjør det motsatt, så isteden for å overklokke/overvolte så undervolter jeg og ser hvor effektivt jeg kan få det med samme eller bedre ytelse på mindre strøm og lavere temperatur og med mindre støy. Den ekstra ytelsen du får når du vrir andre veien er veldig dyr i forhold til hvor lite ytelse du vanligvis får igjen for den via økt slitasje, vesentlig høyere strømbrukog mer støy. Skal det ha noe hensikt bør utgangspunktet være underklokking fra produsent på hardware som ikke er pushet til en optimistisk sweetspot i utgangspunktet fra produsent. Produsentene er rimelig smare på hvor de vanligvis legger sweetspot mellom ytelse vs kost. Ha kortet under vann. Det tar seg av de problemene. Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Etter å prøvd litt benchmarks, fra GB 1070 xtreme til MSI 2080 Gaming X Trio. The Division, 51%, (54 til 83fps)Ghost Recon "very high", 46% (50 til 73fps) Ghost Recon "ultra", 56% (32 til 50fps) World of tank, 54% Final Fantacy XV, 67% Time Spy, 5903 til 8540 Fire Strike, 14407 til 17008Fire Strike Extreme, 7802 til 10941 Bare å oppgradere resten av pcen nå Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Ha kortet under vann. Det tar seg av de problemene. Med å ha en fungerende maskin ? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Med å ha en fungerende maskin ? Lave temp og lite støy Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Lave temp og lite støy Jepp, også trekker det ubetydelig med strøm etterhvert også, så det er jo bare fordeler 1 Lenke til kommentar
probin Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Jupp, det er en BIOS/UEFI-innstilling for hovedminnet, ikke skjermkortminnet. Nå kom jeg på hvorfor jeg hadde skrudd av xmb i bios! PC-en fryser! Merket igår at når jeg spilte COD, stoppet spillet å lyden går i loop/hakker. Det problemet forsvant når jeg skrudde det av. Er det problem med minnet eller hovedkortet? Vanskelig å vite kanskje. Har desverre ikke reservedeler :/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 Nå kom jeg på hvorfor jeg hadde skrudd av xmb i bios! PC-en fryser! Merket igår at når jeg spilte COD, stoppet spillet å lyden går i loop/hakker. Det problemet forsvant når jeg skrudde det av. Er det problem med minnet eller hovedkortet? Vanskelig å vite kanskje. Har desverre ikke reservedeler :/ Sett manuelt: VCCSA = 1.15v VCCIO= 1.15v VDram= 1.4v 3600mhz ram eller hva du har Cl 16-16-16-36-2t 2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Nå kom jeg på hvorfor jeg hadde skrudd av xmb i bios! PC-en fryser! Merket igår at når jeg spilte COD, stoppet spillet å lyden går i loop/hakker. Det problemet forsvant når jeg skrudde det av. Er det problem med minnet eller hovedkortet? Vanskelig å vite kanskje. Har desverre ikke reservedeler :/ oppdater bios, hjelper ofte 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 oppdater bios, hjelper ofte Jepp, det er kanskje det aller viktigste hvis man har noe problemer med minne generelt. 1 Lenke til kommentar
elementsav Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Sett manuelt: VCCSA = 1.15v VCCIO= 1.15v VDram= 1.4v 3600mhz ram eller hva du har Cl 16-16-16-36-2t Har også problem med minne i xmp. Kan jeg sette disse innstillingene på mine ram brikker? Corsair Vengeance LED DDR4 3200Mhz Asus Z170-e 6700k Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 (endret) For de som er nysgjerrig på CPU behov for 2080Ti (sorry, ingen skreven artikkel): Endret 14. oktober 2018 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Har fått litt tips om at noen gode psuer også kan hjelpe med bedre ytelse, så ta gjerne i litt ekstra der med kraftige og stabile Psuer på 1000 til 1200 ( eller langt mer avhengig av SLI ) når dere overklokker. Men de fleste er vel klar over det, Superflower er vist mange som liker. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 For de som er nysgjerrig på CPU behov for 2080Ti (sorry, ingen skreven artikkel): Takker. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 For de som er nysgjerrig på CPU behov for 2080Ti (sorry, ingen skreven artikkel): Godt å se at 1440p begynner å bli den nye 1080p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå