Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Gjør det motsatt, så isteden for å overklokke/overvolte så undervolter jeg og ser hvor effektivt jeg kan få det med samme eller bedre ytelse på mindre strøm og lavere temperatur og med mindre støy.

Den ekstra ytelsen du får når du vrir andre veien er veldig dyr i forhold til hvor lite ytelse du vanligvis får igjen for den via økt slitasje, vesentlig høyere strømbrukog mer støy. Skal det ha noe hensikt bør utgangspunktet være underklokking fra produsent på hardware som ikke er pushet til en optimistisk sweetspot i utgangspunktet fra produsent. Produsentene er rimelig smare på hvor de vanligvis legger sweetspot mellom ytelse vs kost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det motsatt, så isteden for å overklokke/overvolte så undervolter jeg og ser hvor effektivt jeg kan få det med samme eller bedre ytelse på mindre strøm og lavere temperatur og med mindre støy.

Den ekstra ytelsen du får når du vrir andre veien er veldig dyr i forhold til hvor lite ytelse du vanligvis får igjen for den via økt slitasje, vesentlig høyere strømbrukog mer støy. Skal det ha noe hensikt bør utgangspunktet være underklokking fra produsent på hardware som ikke er pushet til en optimistisk sweetspot i utgangspunktet fra produsent. Produsentene er rimelig smare på hvor de vanligvis legger sweetspot mellom ytelse vs kost.

Herregud  :grin2:

Hvorfor i alle dager skulle jeg bry meg om varme eller økt strømforbruk/slitasje?

Jeg vil jo ha høyest mulig score når jeg bencher OG spiller, ikke ett kort som er "effektivt" :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud  :grin2:

Hvorfor i alle dager skulle jeg bry meg om varme eller økt strømforbruk/slitasje?

Jeg vil jo ha høyest mulig score når jeg bencher OG spiller, ikke ett kort som er "effektivt" :p

Det står deg helt fritt å gjøre det om du vil. Gir bare litt perspektiver på at en kan gjøre ulike ting.

Lenke til kommentar

Ha kortet under vann. Det tar seg av de problemene. 

Lenke til kommentar

Etter å prøvd litt benchmarks, fra GB 1070 xtreme til MSI 2080 Gaming X Trio.  

The Division, 51%,  (54 til 83fps)
Ghost Recon "very high", 46% (50 til 73fps)

Ghost Recon "ultra", 56% (32 til 50fps)

World of tank, 54%

Final Fantacy XV, 67%

Time Spy, 5903 til 8540

Fire Strike,  14407 til 17008
Fire Strike Extreme, 7802 til 10941

Bare å oppgradere resten av pcen nå    :rofl:  :rofl:

Lenke til kommentar

Jupp, det er en BIOS/UEFI-innstilling for hovedminnet, ikke skjermkortminnet. ;)

Nå kom jeg på hvorfor jeg hadde skrudd av xmb i bios!

PC-en fryser! Merket igår at når jeg spilte COD, stoppet spillet å lyden går i loop/hakker. Det problemet forsvant når jeg skrudde det av. Er det problem med minnet eller hovedkortet? Vanskelig å vite kanskje. Har desverre ikke reservedeler :/

Lenke til kommentar

PC-en fryser! Merket igår at når jeg spilte COD, stoppet spillet å lyden går i loop/hakker. Det problemet forsvant når jeg skrudde det av. Er det problem med minnet eller hovedkortet? Vanskelig å vite kanskje. Har desverre ikke reservedeler :/

Sett manuelt:

VCCSA = 1.15v

VCCIO= 1.15v

VDram= 1.4v

3600mhz ram eller hva du har

Cl 16-16-16-36-2t

• Liker 2
Lenke til kommentar

oppdater bios, hjelper ofte :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har fått litt tips om at noen gode psuer også kan hjelpe med bedre ytelse, så ta gjerne i litt ekstra der med kraftige og stabile Psuer på 1000 til 1200 ( eller langt mer avhengig av SLI ) når dere overklokker.

Men de fleste er vel klar over det, Superflower er vist mange som liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...