Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler ikke på det du sier, men personlig erfaring er faktisk ganske positiv. Vannkoker som sluttet å fungere ca 6 mnd etter kjøp. Fikk til sendt ny. De er riktignok litt treige. 

Merkeligste RMA historien har jeg med Komplett. Headsettet holdt ikke to uker en gang. Sendte det inn, fikk tilsendt ett nytt et noen dager senere. Og enda et ca 1,5-2 år senere med mail en ekstra mail hvor det sto at de beklaget den lange tiden det har tatt. :p

Jeg kjøpte en harddisk av CDON, sendte den inn, fikk ny. Så gikk det to år og jeg fikk en inkassoregning på 2500 kroner pga manglende tolldokumenter når jeg fikk den nye. Null hjelp i CDON for å løse saken, null respons fra inkassoselskapet.

Tidligere i år så kjøpte jeg en annen vare, venter på den i 4 uker før jeg gikk inn på CDON.no og så de hadde kansellert kjøpet helt i det stille. Dette var en normalpris vare, ikke tilbud eller noe annet.

Og nå dette, de fortjener all den pes de kan få. Jeg satser på å få kjøpt en RTX 2080 Ti et annet sted for så og få refundert mellomlegget.  Så slipper jeg å vente på at de skal løse saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når CDON faktisk vil gi 1000 kr i rabatt på andre kort vil jeg si folk har en sterk sak. Bare å kjøre på til forbrukertilsynet :)

"Rabatten" er jo falsk, de satte opp prisen på alle RTX 2080 Ti kort med 1500 kr. Og rabatten gjelder kun kort som er lagerført, men de har ingen lagerførte RTX 2080 Ti kort tilgjengelig.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøre mer enn to RTX kort?

Du har jo 4 kort Nizzen. Trenger du risere? :)

Ville vært artig om du kunne kjørt 2x2 med hvert sitt sett med NVlink + SLI gjennom HK (TR plattformen din har vel nok PCIe lanes).

Ellers har du vel en waterchiller stående ett eller annet sted eller?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått mitt asus 2080-kort, og syns det er noe merkelig.

sammenlignet med min bror som bruker 1070 TI-kort har vi helt lik ytelse(FPS) i pubg og COD med identisk grafikkinstilling. er 2080-kortet så svakt? jeg forventer IKKE at det ligger på 1080 TI nivå(selvom benchmarks sier det ligger likt... ofte)

nå er kanskje PUBG feil spill å teste sånt i, da dette er dårlig optimalisert, men ligger i alt fra 60 til 144. 70% av tiden rundt 100

kjører spillet ALT på laveste med 1080p 144hz. framerate cappen er til monitor hz-en. forventet egentlig å ligge stabilt på 144 fps egentlig. ihvertfall med alt på laveste

kan dette være CPU bottleneck?

---

bruker 4790K CPU.. usikker på hva broren min bruker, men gjetter på 7700 ett eller annet.

Endret av probin
Lenke til kommentar

sammenlignet med min bror som bruker 1070 TI-kort har vi helt lik ytelse(FPS) i pubg og COD med identisk grafikkinstilling. er 2080-kortet så svakt?

Nei. Ytelsestester utført av kompetente og nøytrale tredjeparter viser at 2080 (non-ti) ligger rundt 1080 Ti sin ytelse og klart bedre enn 1070 Ti. Eksempel: https://www.youtube.com/watch?v=jUM_eINGUl4

kan dette være CPU bottleneck?

Det er den mest opplagte forklaringen (med lav oppløsning og lave kvalitetsinnstillinger), ja. Men teoretisk sett kan det jo være alle mulige andre ting som er "feil" med systemet ditt også (thermal throttling, underklokket minne eller en haug andre sære forklaringer).

Prøv å skru opp til en høyere kvalitet/oppløsning (evt. resolution scaling hvis du ikke har skjerm med mer enn 1920x1080 piksler, jf. https://www.youtube.com/watch?v=SXL_akDorQs), slik at du blir GPU-bound istedenfor CPU-bound og se om det får frem ytelsesforskjellene. ;)

Endret av Martin Lie
Lenke til kommentar

Pubg er VELDIG glad i cpu, og sikkert minnehastighet også, så at 2080 non ti er flaskehals med 4790k er ganske så sikkert  :) Jeg kjørte jo 2800 c12 på den plattformen, med 4790k @ 4800mhz. Ikkje tvil om at det hjalp i Battlefield 3 og 4 mot stock cpu og 1333mhz minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...