Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hørt noe snakk om en standard versjon av 2080Ti denne gangen, kun standard spesifikasjonen. Før har jo FE vært standard versjonen i henhold til standard spesifikasjonen. Men i år er visst det 2 forskjellige ting. Som sagt tviler jeg sterkt på at Nvidia har tenkt å selge skjermkort med standard spesifikasjonen. Så det hadde vært greit med en håndfast kilde, om dette er noe du har lest en plass. :)

Mener jeg leste det i en artikkel om hvordan nVidia undergraver sin egen MSRP ved å sette prisen på Founders Edition til 1199 i stedet for 999. Men har ikke artikkelen for hånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg så videoen for RTX 2080 Ti i går så trodde jeg non-RTX Videoen var den samme. Men resultatet for RTX 2080 Ti er veldig likt, 1575 MHZ til 1755 MHZ gir noen ganger 0 FPS forskjell og noen ganger 3-4 FPS forskjell.

Forøvrig slettet jeg innlegget mitt før ditt ble lagt ut pga feil video.

Takk for video. Palit er dårligst, men hvis feks den går igjenom til 9490,- på CDON er det et veldig bra kjøp kontra andre kort, iallefall for 4K.

Lenke til kommentar

Takk for video. Palit er dårligst, men hvis feks den går igjenom til 9490,- på CDON er det et veldig bra kjøp kontra andre kort, iallefall for 4K.

Ja, jeg går for RTX 2080 Ti for å få 100 FPS på 3440x1440 oppløsning og da er Palit et kjempevalg. Såfremt den litt lavere FPSen ikke er pga feks dårlig VRM kjøing.

Lenke til kommentar

Palit er dårligst, men hvis feks den går igjenom til 9490,- på CDON er det et veldig bra kjøp kontra andre kort, iallefall for 4K.

Til den prisen kan du kjøpe ei EK vannblokk og en EK MLC core module, så har du kanonkjøling til en hyggelig pris  :yes: MLC'n kan du jo ta med deg videre også ..

Lenke til kommentar

Høres bra ut selv om jeg er helt ny til slike ting :p

Nå har de lagt det ut igjen til 4000,- mer..

Vet ikke om noen har postet det de siste to sidene, men samme kortet som lå ute til 9490 ligger nå her til 13499  :rofl:

https://cdon.no/elektronikk/palit-rtx2080-ti-11-gb-gaming-pro-p45233725

Det er ikke samme kortet. Dette til 13499,- har boost clock til 1710MHz, altså en versjon med 300A chip..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Det er ikke samme kortet. Dette til 13499,- har boost clock til 1710MHz, altså en versjon med 300A chip..

Hmm, står samme navn i kvitteringen min som i sistnevnte link. Får se hva som evt. dukker opp :)

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Ser det nå, det er CDon som roter som en kasse med kaniner. "2080Ti" til 13499,- står listet med partnummer som samsvarer med et 2080-nonTi. Så på det står det 2080Ti i tittel, men specs og part nummer er det til et 2080 kort.

2080Ti kortet kommer i 2 versjoner; en OC med boost til 1650MHz, og et uten OC med boost til 1575MHz i henhold til Palits side. Akkurat det siste må vi imidlertid anta er en ørliten skrivefeil, da standard boost frekvens skal være 1545MHz..

Lenke til kommentar

Ja, jeg så videoen for RTX 2080 Ti i går så trodde jeg non-RTX Videoen var den samme. Men resultatet for RTX 2080 Ti er veldig likt, 1575 MHZ til 1755 MHZ gir noen ganger 0 FPS forskjell og noen ganger 3-4 FPS forskjell.

Forøvrig slettet jeg innlegget mitt før ditt ble lagt ut pga feil video.

Jeg er faktisk i tvil om at den "younooberen" der har testet alle selv. Ikkje noe bilder av korta, bare tall som han kunne ha plottet inn i excel selv?

Er det bare meg som tenker dette, når ingen andre i hele verden har alle disse samtidig inne til test?

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det nå, det er CDon som roter som en kasse med kaniner. "2080Ti" til 13499,- står listet med partnummer som samsvarer med et 2080-nonTi. Så på det står det 2080Ti i tittel, men specs og part nummer er det til et 2080 kort.

2080Ti kortet kommer i 2 versjoner; en OC med boost til 1650MHz, og et uten OC med boost til 1575MHz i henhold til Palits side. Akkurat det siste må vi imidlertid anta er en ørliten skrivefeil, da standard boost frekvens skal være 1545MHz..

cdon.no er vel ikkje første plassen man handler hardware akkurat :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk i tvil om at den "younooberen" der har testet alle selv. Ikkje noe bilder av korta, bare tall som han kunne ha plottet inn i excel selv?

Er det bare meg som tenker dette, når ingen andre i hele verden har alle disse samtidig inne til test?

Nei, jeg var inne på samme tanken. Det er en litt merkelig kanal det der. Bare 11K subs, og "websiden" demmes er en facebook side om bl.a. crypto currency. Men det er jo klart, om noen har gode kontakter i grafikkort markedet, så er det nok stor minere, og det kan det jo være de er. Men som du sier; jeg også lener meg mer mot at de enten stjeler andres benchmarks, eller tester ett kort, og så gjetter seg frem til resten basert på specs...

Edit: Slutt å være så negativ! Mente jeg. ;)

Endret av Gabri3L
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Liten oppdatering på CDON bestillingen. Den første delen, Låt vara offline (LÅT VARA OFFLINE) PALIT RTX2080 11GB Gaming Pro.

De har fjernet "Ti" også

Intressant, de har altså forandret produktet i handlekurven min til et annet produkt enn det jeg kjøpte. Men kvitteringen min som jeg fikk på epost oppgir fremdeles riktig produkt, så jeg kommer til å forholde meg til den.

Endret av Black-March
Lenke til kommentar

Denne videoen tester 2080 Non ti

Stock boost på mine Zotac 2080ti er 1900-1950. Dette er helt stock. Max oc på luft er ca 2100mhz LOL

Litt artig at jeg er cpubound i BF 1 4k ultrasettings. Vi trenger BF V nå !

Du får kjøre resolution scale opp til 200% ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...