Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flere som har benchmarks av 2080 Ti i TimeSpy?

Mitt resultat med 7980xe ht=off

Timespy

Graphics score 29 405 
Graphics test 1 190.08 FPS Graphics test 2 169.82 FPS

Legge ut full score er lite vits, da f.eks 18core overklokka er OVERLEGEN alt under i cpuscore, som blir lagt sammen med totalscoren...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det er ingen måte å anslå marginen til CDON, men jeg tviler sterkt på at den er over 10% på datakomponenter

Men Nvidia kommer med en ny versjon av RTX 2080 Ti som ikke vil være Founders Edition innen relativt kort tid, som vil selges fra Nvidia.no og sannsynligvis prises til 10500 kr i Norge (999 USD i USA, founders er 1199 i USA og 12700 kr i norge).

Palit RTX 2080 Ti GamingPro vil være en direkte konkurrent til dette kortet ettersom det er en non-OC billigversjon av RTX 2080 Ti, og vi kan derfor gå ut i fra at når det nye Nvidia kortet kommer ut så vil dette kortet gå ned i pris og matche den prisen. Med andre ord er dette er kort som vi kan anta at er ment til å selges for en pris tilsvarende MSRP.

Lenke til kommentar

Men Nvidia kommer med en ny versjon av RTX 2080 Ti som ikke vil være Founders Edition innen relativt kort tid, som vil selges fra Nvidia.no og sannsynligvis prises til 10500 kr i Norge (999 USD i USA, founders er 1199 i USA og 12700 kr i norge).

Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar

Da skulle egentlig vannblokka vært levert idag, men det klarte jo selfølgelig ubrukelige posten ikke og få til. Ser ut som trenden har snudd rundt og at Postnord gjør en bedre jobb. ?

Endret av 0l3M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vel greia er at Founders Edition er Nvidias eget "premium" modell, til mer enn "MSRP" på $999. $999 modellen, altså den chippen som ikke leveres overklokket, kommer senere/etter Founders Edition. 

Vel, AIB partnerne er jo ikke akkurat fornøyde med å måtte konkurrere mot Nvidia på å selge skjermkortene som det er. Før var det jo ikke  ille, FE kortene var jo tregere, med dritt kjølere. Nå er de fabrikk overklokket med en brukbar kjøler løsning. Om Nvidia i tillegg hiver seg inn i konkurransen med non-FE kort, så... La oss bare si det slik; Da bør de være svært trygge på at AMD ikke har en dritt å stille opp med. For AIB partnerne er pissed nok på Nvidia nå, til å droppe dem tvert om AMD hadde hatt noe som solgte som varme hveteboller. Marginene for enkelte av produsentene på enkelte modeller er nede i 3%. Og det er slikt som Nvidia nok ikke gidder å konkurrere om dersom de var ille nok til å gjøre det.

Tenk på det slik; Nvidia betaler kanskje samme stykk pris på alle chip'ene de får fra TSMC. Så selger de 300A chip'ene videre for en pris, og 300 chip'ene til en billigere pris. Om Nvidia betaler det samme for alle chip'ene, men kan sortere seg selv ut bare 300A chip'er som de benytter til FE kortene. Så kan de fint betale for eksempel $799 til Foxconn eller hvem det nå enn er som lager FE kortene, og ~$200 til TSMC (bare for å ta et vilt tall, for en så vilt svær chip). Da sitter de likevel igjen med $200 i "inntekt" på 300A chip'en. Eller en margin på 20% mot andre fabrikanters 3-5%. Det er nok ikke verdt bryet for dem å måtte selge 4 billig kort for å tjene det samme som de tjener på ett FE kort. Pluss de slipper å gjøre AIB partnerne mer pissed enn de allerede er.

Om Nvidia skal begynne å selge non-FE kort, så er det ihvertfall nytt for meg (og ikke så rent lite uforståelig), derfor jeg spurte Black-March hvor han har det i fra. :)

Lenke til kommentar

Hvor har du dette fra?

Nvidia sitt eget svar på hvorfor de viste en MSRP på 999 USD i presentasjonen og en priset founders edition til 1199 USD.

Founders går fra 1199 USD til 12700 kr i Norge.

Da er det veldig naturlig at standardversjonen går fra 999 USD til 10500 kr i Norge.

De nåværende prisene er bare en metode Nvidia bruker for å la partnerene sine cashe ut nå ved lanseringen. Så de "dårligste" RTX 2080 Ti kortene som feks Palit RTX 2080 TI GamingPro vil på sikt matche de offisielle prisene mens de beste vil ligge noe høyere.

Lenke til kommentar

Hva kan man forvente av average fps hopp på feks en Palit 2080 Ti med Boost på 1545 mhz mot et overklokket feks 2000 mhz (?) i 4K AAA titler som AC: Odyssey, Shadow of the Tomb Raider etc. Snakker vi 5-10 fps?

Det er jo bare å teste det :) Jeg har ikkje de spilla enda. Litt waste av penger når jeg bare skal benchmarke spilla uansett :p

Lenke til kommentar

4k på spill som Battlefield 1 så gir founders edition RTX 2080 Ti med 1635 mhz og RTX 2080 Ti Trio helt samme FPS til tross for at RTX 2080 Ti Trio er klokket til 1755 boost. Far Cry Primal gir 3 FPS forskjell fra 1635 til 1755, Rise of the Tomb Raider gir 1 FPS forskjell fra 1635 til 1755.

Med andre ord er overklokking nesten totalt poengløst når det kommer til 4k. Kan godt hende du ender opp med lavere FPS i stedet om du overklokker til 2000 Mhz.

I min erfaring gir høyere klokkehastighet høyere gjennomsnittlig FPS men FPSen blir mer ujevn altså at de sekundene der du har høyest FPS blir høyere og de der du har lavest FPS blir lavere.

Denne videoen tester 2080 Non ti

Stock boost på mine Zotac 2080ti er 1900-1950. Dette er helt stock. Max oc på luft er ca 2100mhz LOL

Litt artig at jeg er cpubound i BF 1 4k ultrasettings. Vi trenger BF V nå !

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nvidia sitt eget svar på hvorfor de viste en MSRP på 999 USD i presentasjonen og en priset founders edition til 1199 USD.

Founders går fra 1199 USD til 12700 kr i Norge.

Da er det veldig naturlig at standardversjonen går fra 999 USD til 10500 kr i Norge.

De nåværende prisene er bare en metode Nvidia bruker for å la partnerene sine cashe ut nå ved lanseringen. Så de "dårligste" RTX 2080 Ti kortene som feks Palit RTX 2080 TI GamingPro vil på sikt matche de offisielle prisene mens de beste vil ligge noe høyere.

Jeg har ikke hørt noe snakk om en standard versjon av 2080Ti denne gangen, kun standard spesifikasjonen. Før har jo FE vært standard versjonen i henhold til standard spesifikasjonen. Men i år er visst det 2 forskjellige ting. Som sagt tviler jeg sterkt på at Nvidia har tenkt å selge skjermkort med standard spesifikasjonen. Så det hadde vært greit med en håndfast kilde, om dette er noe du har lest en plass. :)

Lenke til kommentar

Det er jo bare å teste det :) Jeg har ikkje de spilla enda. Litt waste av penger når jeg bare skal benchmarke spilla uansett :p

:p Har du ingen andre spill i den gata da? Noe som seiler rundt 40-60 fps average. Finner vel noe på nettet hvis jeg leter kanskje.

"I min erfaring gir høyere klokkehastighet høyere gjennomsnittlig FPS men FPSen blir mer ujevn altså at de sekundene der du har høyest FPS blir høyere og de der du har lavest FPS blir lavere."

Interessant.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Denne videoen tester 2080 Non ti

Stock boost på mine Zotac 2080ti er 1900-1950. Dette er helt stock. Max oc på luft er ca 2100mhz LOL

Litt artig at jeg er cpubound i BF 1 4k ultrasettings. Vi trenger BF V nå !

Ja, jeg så videoen for RTX 2080 Ti i går så trodde jeg non-RTX Videoen var den samme. Men resultatet for RTX 2080 Ti er veldig likt, 1575 MHZ til 1755 MHZ gir noen ganger 0 FPS forskjell og noen ganger 3-4 FPS forskjell.

Forøvrig slettet jeg innlegget mitt før ditt ble lagt ut pga feil video.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...