siDDis Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 ASUS GeForce RTX 2080 Turbo installert! Prøvde Subnautica i fem minutt med grafikk på fullt. Funker fint, men tempen fyker rett opp i 83 grader og vifte i F16-modus. Firte grafikken ned til medium/high med samme resultat. Rett opp i 83 grader. Merkelige greier... De av dere som har fått kortene deres, hvilke temperaturer får dere? Går oppi 85 grader her og, men hører knapt viftesuset. Temperaturen er ok, ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Får ganske høye temp selv med mitt 2080ti Sea Hawk fra MSI =/ så må gjøre om litt her ser jeg. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Jeg hadde 140c på mitt 6600gt før det ble en del artifacts, fjerna støvet og alt var like bra. 85C er ikke noe å klage over Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) 1. Ta MSRP og legg på valutakursen 2. Legg på 25% moms 3. Legg på ~5% (merc'en/nettbutikken/butikken skal også leve og har utgifter) Eller x11 som nissen sier. Da havner du i ca. riktig område startområde og du kan også regne med noe dyrere. Norske priser avgjøres mest av kronekursen (og de ting den styres av) som tidligere år har vært veldig gunstig for oss nordmenn og ført til meget billig elektronikk her til lands. Ønsker du direkte overførbare priser får du etablere import. EDIT: Mange vil nok si at det vi ser nå er enn mer "normal" kronekurs etter den store oljefesten i bla. Norge og at vi nå kanskje må vente å ha en jevnt dårligere kronekursenn hva vi var vant med fra ca. 2006 til 2016. (vært ca. tiårs perioder hver 20. år). Ser man på det rent historisk ser vi topp og bunnivåer med ca. 20 års mellomrom. Vi har da nå sett passert toppnivået på NOK PR. 1 USD og er på vei ned igjen. Ift. USD så spiller selvsagt mange andre ting inn. Følger man konjunkturene fra ~1970 skal vi ha 2010 nivået tilbake igjen i ca. 2025-2030. Men iberegner man at oljemarkedet er i stor endring kan det være vi flater ut ett sted på ca. 6,5-7,2 NOK per USD. Den som lever får se, ting er i meget stor endring nå som vi er på full fart vei inn i 4iR. Endret 2. oktober 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Da ble det bekreftet i denne testen at kortet har referanse PCB En annen ting som sto var 300W power limit ut av eska, det kan da ikke stemme? Ser ut som det kan stemme med den nyeste biosen Gigabyte kom ut med til Gaming OC. Fra Gigabyte forumet, New Gaming OC 2080 Ti BIOS is 300W base, 366W max, for around 122% power target. Er forresten kommet en ny bios med enda høyere Watt GALAX Reference PCB (2x8-Pin) RTX 2080 Ti 300W x 126% Power Target BIOS (380W) https://www.overclock.net/forum/69-nvidia/1706276-official-nvidia-rtx-2080-ti-owner-s-club.html Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Elkjop.no MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio grafikkort 11G Bekreftet lagerdato 13.11.2018 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) 13.11 ja, lol. Snakker om paper launch fra MSI. Virker ikke som de har sendt ut et eneste Trio eller Duke-kort til Europa foreløpig. Har notert meg at folk i USA, sørøst-Asia og New Zealand har fått tak i korta allerede. Merkelig at Europa blir såpass nedprioritert da spill-PCer meg bekjent står relativt sterkt her sammenligna med de fleste andre steder. Endret 2. oktober 2018 av Dellers 1 Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Jeg har 10.10.2018 hos Multicom, har dog på følelsen av at det blir nærmere 19.10 som Komplett har. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 13.11 ja, lol. Snakker om paper launch fra MSI. Virker ikke som de har sendt ut et eneste Trio eller Duke-kort til Europa foreløpig. Har notert meg at folk i USA, sørøst-Asia og New Zealand har fått tak i korta allerede. Merkelig at Europa blir såpass nedprioritert da spill-PCer meg bekjent står relativt sterkt her sammenligna med de fleste andre steder. En del i sverige har fått. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Håper alle har sjekket hvor lange kort de har plass til ? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Håper alle har sjekket hvor lange kort de har plass til ?Big tower ftw ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hehe, det Asus 2080 RTX OC kortet var MYKJE større enn eg trudde. Måtte jobbe litt med å få plass til det. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Datoene på Multicom blir også flyttet frem hele tiden. Nå er det plutselig Lagerstatus: Forventet på lager 11.10.2018 Endret 2. oktober 2018 av 0l3M Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Datoene på Multicom blir også flyttet frem hele tiden. Nå er det plutselig Lagerstatus: Forventet på lager 11.10.2018 Jeg pratet med Multicom kundeservice tidligere i dag, de sa at selv de datoene som står der var det bare å drite i. De har bokstavelig talt ikke ide om nårtid noenting eventuelt kommer.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 In other news; Billigste 1080Ti på prisjakt ~7800Kr... Skulle faen meg tro det var lønnsomt å mine crypto coins fremdeles? I mangel av alternativer gjør jo dette 2080 til rundt 8300 Kr til et litt bedre valg... Om man får tak i da... Mining? Tja noen "coins" kan være noe verdt men akkurat nå er det nok bedre å bruke strømutgiften og slitasjen på noe mer givende som folding @ Home eller spilling. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Den siste oppdateringen fra NVIDIA var vel dette NVIDIA RTX 2080 Ti Delivery Delayed Again, to be Sent October 5th-9th Så vi får håpe kortene dukker opp tidligere en det står på noen av nettsidene i Norge da Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Mining? Tja noen "coins" kan være noe verdt men akkurat nå er det nok bedre å bruke strømutgiften og slitasjen på noe mer givende som folding @ Home eller spilling. Det var ikke ment seriøst, men satte et spørsmålstegn bak i tilfelle det er noe jeg ikke har fått med meg. Nå kommer vinteren, og jeg som bor i blokk uten mulighet for varmepumpe kan da mine bittelitt med "profit". Ellers ser jeg i crypto tråden på en discord kanal jeg er med, at de snakker litt "gresk" for meg om at de er på jakt etter "noder" eller noe slikt. Så de miner til de får en full node eller noe. Om det er lønnsomt, eller om de miner for fremtiden aner jeg ikke. Men noe mining foregår ihvertfall fremdeles. Poenget mitt var at man skulle trodd at butikkene var redd for å brenne inne med 1080Ti kortene og solgte dem til en grei pris. I stedet gjør de 2080 til et "godt" kjøp i stedet... Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Jeg pratet med Multicom kundeservice tidligere i dag, de sa at selv de datoene som står der var det bare å drite i. De har bokstavelig talt ikke ide om nårtid noenting eventuelt kommer.. Jeg stusser mest på at de øker lagerstatus med én dag av gangen, men nå er ikke jeg noen ekspert på hvordan systemet dems fungerer. Nå får det bare komme når det kommer Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Mining? Tja noen "coins" kan være noe verdt men akkurat nå er det nok bedre å bruke strømutgiften og slitasjen på noe mer givende som folding @ Home eller spilling. Slitasje? Kanskje på viftene. Har hatt kort gående på full guffe lenge med folding at home. Lever helt fint de kortene. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Börjar undra om dom håller igen Ti för att "bli av" med non Ti. 1080Ti verkar sälja bra oavsett och en prissänkning ser inte ut till att vara närstående i år i alla fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå