Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

snip

 

Vet du for a fact at komplett sitt system fungerer slik? for jeg er helt enig at det er logisk å tro det. 

 

Når jeg kikket tidligere i uken sto det som nevnt 50+ på flere kort med dato 27.09. Hvor på om jeg skjønner forklaringen din riktig at disse skal være tilgjengelige for bestilling med forventet(ikke bekreftet) levering. Så om jeg hadde bestilt på tirsdag så burde jeg fått av kortene som var forventet 27. om disse kom til forventet dato. Enig?  

 

For å fortsette og følge eksempelet ditt. Om de når jeg kikket tidligere i uken enda ikke har fått de første 75. eller neste 75. så er det i det minste kritikkverdig at de ikke har endret forventet dato på de 3. 75 vekk fra 27.09. :) 

 

Jeg syns det var litt snodig at såpass mange kort sto med dato så nært. mtp at ingen andre klarer levere eller sette datoer så nære. Og spurte kundeservice om et av kortene og fikk da beskjed om at de 46(på det aktuelle kortet) allerede var solgt selv om statusen fortsatt sa 46. Han var enig om at dette kunne forbedres. 

 

Når de gjelder andre butikker så er det vel de færreste som har skrevet noe om antall. kun venter inn på dato til litt forskjellige tider. Etter min mening tryggere og ikke misvisende :) 

 

 

Bare som en tydelig disclaimer så synes jeg generelt at komplett er en topp butikk. har brukt de mange ganger og aldri hatt problemer. Det at jeg kritiserer dette med antall endrer ikke det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om nVidia tar seg godt betalt for å lage en DLSS-profil for spillene (som bruker DGX-maskiner og mye tid for å generere en DLSS profil på noen hundre megabyte slik jeg forstår det), eller om kravene de stiller fra utviklerene ang kildemateriell  eller kanskje andre årsaker er det som gjør at så mange utviklere ikke går får DLSS-støtte. Det er vel kanskje også en del sitte på gjerdet å følge med holdninger også.

 

DLSS er vel uansett ny teknologi som garantert bli finpusset og forbedret over tid så lenge det er lønnsomt.

 

Virker som det tar tid for alle involverte å brette hodet rundt de nye teknologiene, men nVidia er en såpass stor aktør at dette neppe flopper.

 

FF-demoen setter DLSS i et mye bedre lys i forhold til det som er vist fra Infiltrator.

Lenke til kommentar

Like sleipt å utsette levering 3 ganger.

 

Når man forhåndsbestiller 20 August, og levering blir utsatt fra 20. September til 19. Oktober så er det en ren vits.

 

Når man først skal kreve så mye penger burde det være et minimum at de faktisk leverer til release, eller gir litt informasjon om hvorfor de bare utsetter og utsetter. Uproft og amatørmessig.

 

Innlegget ditt har riktig kritikk mot Nvidia, men kanskje ikke mot komplett. De kunne kanskje informert enda bedre. Men pris og utsettelser går jo kun på Nvidia. 

Lenke til kommentar

Vet du for a fact at komplett sitt system fungerer slik? for jeg er helt enig at det er logisk å tro det.

 

Jeg har ved flere anledninger ringt Komplett for å bekrefte leverings dato for meg etter at de har endret dato på web siden. Og som en nevnte her, så skal det stå en annen dato på ens egen bestillings side. De jeg har pratet med har bekreftet at det fungerer slik. Så han du har pratet med kan kanskje være ny, og ikke visst bedre, eller kanskje det er blitt kluss i systemet deres akkurat nå, slik at det denne gangen er blitt slik. Komplett var mye bedre på lagers status i "gamle dager", før det nye lager systemet, men det har kanskje med volum å gjøre?

 

Når jeg kikket tidligere i uken sto det som nevnt 50+ på flere kort med dato 27.09. Hvor på om jeg skjønner forklaringen din riktig at disse skal være tilgjengelige for bestilling med forventet(ikke bekreftet) levering. Så om jeg hadde bestilt på tirsdag så burde jeg fått av kortene som var forventet 27. om disse kom til forventet dato. Enig?

Jepp.

 

For å fortsette og følge eksempelet ditt. Om de når jeg kikket tidligere i uken enda ikke har fått de første 75. eller neste 75. så er det i det minste kritikkverdig at de ikke har endret forventet dato på de 3. 75 vekk fra 27.09. :)

Kritikk verdig er det jo uansett når de ikke leverer på tiden. Men hvem som er den skyldige er jo ikke godt å si...

 

Jeg syns det var litt snodig at såpass mange kort sto med dato så nært. mtp at ingen andre klarer levere eller sette datoer så nære. Og spurte kundeservice om et av kortene og fikk da beskjed om at de 46(på det aktuelle kortet) allerede var solgt selv om statusen fortsatt sa 46. Han var enig om at dette kunne forbedres.

 

Ja, da skjønner jeg hvorfor du trodde det er slik det fungerer. Som sagt; Han kan ha vært ny, eller dette kan være en unik situasjon, eller de jeg har pratet med har bullshittet meg. :p.

 

Når de gjelder andre butikker så er det vel de færreste som har skrevet noe om antall. kun venter inn på dato til litt forskjellige tider. Etter min mening tryggere og ikke misvisende :)

 

 

Bare som en tydelig disclaimer så synes jeg generelt at komplett er en topp butikk. har brukt de mange ganger og aldri hatt problemer. Det at jeg kritiserer dette med antall endrer ikke det :p

Jeg kritiserer Komplett for et par ting. Med det volumet de fører mener jeg prisene demmes er litt i stiveste laget. Og jeg synes at PC "byggeren" deres likner på svindel av og til. Men takket være det jeg har opplevd som landets beste kundeservice, som jeg mener er verdt noen kroner, så holder jeg meg til dem om jeg ikke skal ha produkter de ikke fører. Og jeg føler meg rimelig trygg på at de vil levere varene akkurat så fort som de hadde evnet uansett. Så sidevis med klaging på leveringstider kan jeg ikke skjønne er så mye mer givende enn de sidene der det ble diskutert pris... :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på om nVidia tar seg godt betalt for å lage en DLSS-profil for spillene[?]

There will be no fee for developers for this and if a patch comes out that requires changes, NVIDIA will need to re-learn the title and that could take anywhere from a number of days to a week or so.

 

 

eller om kravene de stiller fra utviklerene ang kildemateriell  eller kanskje andre årsaker er det som gjør at så mange utviklere ikke går får DLSS-støtte.

Ikke bare er det visst ikke en direkte enkel sak å implementere, men som du også sier; utviklere liker nok ikke å dele "innmaten" på spillene sine med noen.

 

Det er vel kanskje også en del sitte på gjerdet å følge med holdninger også.

Jeg tror nok mange i bransjen er bekymret for den makten Nvidia forsøker å grabbe til seg. Men også det å love bort ekstra ytelse til kunder, som de så ikke selv er ansvarlig for å levere...

 

DLSS er vel uansett ny teknologi som garantert bli finpusset og forbedret over tid så lenge det er lønnsomt.

Helt ærlig; Ingen vet hvor bra dette kan bli. Jeg nevnte at om de klarer å gjøre et 4K bilde til 8K på en god måte, så er jeg ombord. Men det nivået vi ser til nå er altså ikke mer imponerende enn at det kan matches med allerede eksisterende metoder.

 

Virker som det tar tid for alle involverte å brette hodet rundt de nye teknologiene, men nVidia er en såpass stor aktør at dette neppe flopper.

Du mener slik som SLI? ;)

 

FF-demoen setter DLSS i et mye bedre lys i forhold til det som er vist fra Infiltrator.

Mnja, den setter vel mer TAA implementasjonen i FFXV i et dårlig lys, enn seg selv i et bra lys. Infiltrator demoen viser at TAA kan implementers på en god måte.

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei.

Så på ordren min, hva betyr det?

Når jeg bestilte var det 50+ forventet 12 okt ubekreftet.

 

Haha usikker på om du kødder nå.

Ubekreftet betyr jo nettop dette, de forventer å få inn kortet den 12. okt men dette er ikke sikkert.

 

Ordlyden er jo her ettertrykkelig.

 

-Leveringen er åpen, dvs du får kortet så fort de får kortet

-Du har bestilt kortet.

-Komplett FORVENTER kortet inn på sine lager den 19 oktober.

Forvente er det samme som og regne med, altså de kan ikke si det sikkert at kortet kommer inn.

Endret av SKAÐI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du maser på komplett værre enn meg ✌

 

Hehe har vel bare mast 2 ganger denne uka :p

Men er litt oppgitt over at de har null informasjon, de kan heller ikke svare på om det er mange som har bestilt det kortet jeg har bestilt, hvor langt en står i kø osv.

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Haha usikker på om du kødder nå.

Ubekreftet betyr jo nettop dette, de forventer å få inn kortet den 12. okt men dette er ikke sikkert.

 

Ordlyden er jo her ettertrykkelig.

 

-Leveringen er åpen, dvs du får kortet så fort de får kortet

-Du har bestilt kortet.

-Komplett FORVENTER kortet inn på sine lager den 19 oktober.

Forvente er det samme som og regne med, altså de kan ikke si det sikkert at kortet kommer inn.

Takk for svar. Men det står 1 kort forventet inn 19 oktober. 1 kort... Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hehe har vel bare mast 2 ganger denne uka :p

Men er litt oppgitt over at de har null informasjon, de kan heller ikke svare på om det er mange som har bestilt det kortet jeg har bestilt, hvor langt en står i kø osv.

Såvidt jeg husker har Komplett ett helautomatisk system for plukking/pakking/forsendelse.

Hva som er "manuell" del er usikkert, og Komplett kan?/vil ikke? svare ser det ut til.

Det som helt sikkert skjer er at de får inn en leveranse fra f.eks. MSI, Asus, Gigabyte... så skal denne legges på rett sted der "roboten" skal plukke fra.

Så må vi anta at det er noe logistikk utifra hvem som har bestilt hva og når.

Men Komplett bør jo kunne svare (for spesielt interessert).

 

BTW:

Forventet leveringsdato er jo ofte korrekt, om det er fra Komplett eller AMGShop (hehe).

Men når det som her svikter fra leverandør så blir jo forventet=ubekreftet=avbestilling (for meg ihvertfall):

Lenke til kommentar

//Vel, det er vel ikke mange andre enn meg som hadde turt å poste den til dette hylekoret nå uansett, siden den ikke akkurat er et knefall for Nvidia. Så jeg får vel ta det "ansvaret". :p//

 

Hehe bare for gudsskyld ikke nevn noe om pris!

 

Vi får se hvordan dlss blir men tviler på at det blir så fantastisk som så mange her vil ha det til. Men tøft med nye ting da

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som har bestilt Gigabyte 2080 Ti Windforce OC inkl meg selv, ser ut som kortet har Power Limit på 109%.

Virker ikke som Gigabyte har tenkt og legge ut noe ny bios til dette kortet.

 

Men de har gjort det til Gigabyte 2080 Ti Gaming OC som økes til Power Limit 122%

 

Vurderer faktisk og avbestille kortet pga dette.

 

 

http://forum.gigabyte.us/thread/5197/2080-gaming-higher-power-limit

NEW 2080/Ti Gaming OC BIOS - Higher Power Limit Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...