Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Ubekreftet har aldri vært misvisende, det ligger i ordet. Altså norskforståelse.

 

Hvis språket norsk  er noe man ikke forstår så må man sette språket til engelsk?

Jeg har aldri sagt at ubekreftet er misvisende. Til tross for at du fortjener å bli klappa til med en stor ørret så kan jeg lime inn hva jeg svarte Nizzen på forige side.

 

"Kanskje jeg forklarte dårlig. Helt greit at datoen er ubekreftet, men de 50+ som de forventer inn i disse tider er jo allerede solgt. De er ikke tilgjengelig for nye kunder, så det er aboslutt ingen grunn til at disse skal stå i nettbutikken. kundene som har bestilt sjekker jo sine ordre, ikke salgs siden i butikken. 

 

Jeg har ikke bestilt kort enda, om jeg går inn på komplett.no så står det 50+ forventes X dato på samtlige utgaver av 2080 TI, men det er UMULIG for meg å vite om alle 50+ av samtlige kort er reservert bort til kunder eller ikke. Eller hvor lang kø det evt er på hvert kort. 

 

Trur aldri jeg har sett en butikk gjøre det slik før. Om det står et antall til en dato(selv en ubekreftet dato) og det er mulig å putte i handlekurven så er det vel ikke ulogisk å tro at du reserverer en vare av antallet som står oppgitt?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært bedre om det sto "Ubekreftet leveringstid", uten noe dato i det hele tatt?

Skjønner ikke helt problemet folk har med at en ubekreftet dato endrer seg. Det er vel bedre å ha en antatt dato å forholde seg til, enn å ikke vite noen ting?

 

Enig med siDDis.

 

 

 

De har ikke avtalt et leveringstidspunkt. Hadde de gjort det hadde de nok informert om endringen. De har gitt et ubekreftet estimat, og oppdaterer dette så fort de har mer informasjon på ordren din og ellers på produktinformasjonen.

Problemet med å gi datoer er at alle vil forholde seg til disse.

 

Eksempel:

"Vi tror vi kan levere rundt 20. September"

 

Mener du at det er greit å levere en gang i oktober da?

 

Da er det faktisk bedre å si man ikke vet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at ubekreftet er misvisende. Til tross for at du fortjener å bli klappa til med en stor ørret så kan jeg lime inn hva jeg svarte Nizzen på forige side.

 

Jeg snakket om de som har bestilt når lagerstatus stod  med ubkekreftet. 

Det du ellers snakker om er bare generelt vås og slik det alltid har vært. Man vet aldri hvem som får de kortene som står at skal komme inn på lager. Folk avbestiller også i hytt og pine lenge før komplett får det på lager.

 

50+ stk. Ubekreftet 3.okt.2018

 

 

Hvis statuser som ovenfor er vanskelig å tolke så bør du kanskje holde deg til ørretfisket. Du kan jo selvsagt få 2 laks på begge sider tilbake, no pes  ;)

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg snakket om de som har bestilt når lagerstatus stod  med ubkekreftet. Du kan jo selvsagt få 2 laks på begge sider tilbake, no pes  ;)

 

Du siterte meg. så hvorfor prater du om noe annet enn mitt sitat som du siterer? :)

 

Dette bidar selvsagt ikke postivt til tråden på noen som helst måte så du trenger ikke svare.

Lenke til kommentar

Jeg siterte ubekreftet og hvis det er vanskelig å forstå så bør man kanskje avstå fra å kjøpe på nett?

 

Enten så sutrer man fordi det er dyrt eller fordi man ikke stod først i køen eller griner fordi "ubekreftet" kan tolkes av snowflakes til å være "nærmest lovt". Geez denne tråden.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

0l3M:
Hvis de har lovet at noe skal komme 20. og 27. når status faktisk er ubekreftet så burde jo nærmeste sjef ta en liten 1-1 men hvordan man besvarer kundehenvendelser  ;). Alle som er ferske i en jobb kan gjøre feil, om så er tilfelle.

 

Jeg har aldri fått lovnader når noe er ubekreftet men da beskjeder som "vi regner med", "satser på", "antar", "fått beskjed fra leverandør at de mest sannsynlig" osv. som på ingen måte er en lovnad men at hvis kortene kommer så blir de sendt ovenfra og ned i bestillingskøen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Haha, nå er du ivrig. Fatter ikke hva du ikke skjønner her. Forklarte jeg det ikke tydelig nok i innlegget som jeg limte inn til deg over? leste du det ikke?  Problemet med lagerstatuten er at komplett frister med 50 kort som allerede er solgt. bestiller du nå så får du ikke av de kortene. Det kan potensielt være 200 i kø. Dette kunne absolutt vært løst mye bedre.

 

Legger ved mitt originale innlegg under. ordnet ubekreftet står ikke der en gang. Og dette er innlegget du siterte meg på som startet hele surret ditt.

 

 

barezell, den 27 Sept 2018 - 16:41, sa:snapback.png

Problemet med komplett er at det står 50+ kort 27.09 , men de 50+ de evt får inn i dag er allerede reservert bort. Blir veldig misvisende for kunder som vil handle imo.  

Aldri vært misvisende før så hvorfor skulle det plutselig bli det nå."

 

 

edit: altså for å gjøre det veldig tydelig. Datoen er ikke problemet. problemet er at disse 50+ kortene ikke er tilgjengelig for nye kunder og det er derfor ingen grunn til at de skal ligge for salg i butikken. da burde heller status vært X tilgjengelig til en mye senere dato(evt ukjent leveringstid) hvor man antar at kunder som bestiller nå får kortene sine.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Fryktelig elendig lansering det her. Skyhøye priser og nærmest null tilgjengelighet, og ingen har noen informasjon om hvorfor tilgjengeligheten er som den er. Ser det er snakk om at en del kort kanskje ikke dukker opp før ut i november også, men slikt burde opplyses om. Hvem som har skyld i det er irrelevant, men at ingen tar tak i det og informerer er dårlige greier. Om noe lanseres først om noen uker eller måneder er det tøvete at det finnes null offisiell info om det.

 

Og ja, ubekreftede datoer er negativt. Har man overhodet ikke peiling legger man ikke ut noen dato i det hele tatt, det er den ærlige måten å drive business på. Det er åpenbart at Komplett og de fleste andre har null kontroll på denne lanseringa, og det burde de være mer ærlige på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet med lagerstatuten er at komplett frister med 50 kort som allerede er solgt. bestiller du nå så får du ikke av de kortene. Det kan potensielt være 200 i kø. Dette kunne absolutt vært løst mye bedre.

 

 

Det er ikke slik det fungerer. Komplett bestiller for eksempel 500 eksemplarer av ett skjermkort, og får beskjed om at de kan få 75 med en gang, 75 til en uke senere, 75 til en uke etter det osv.

 

Så setter Komplett produktet ut for salg med en ubekreftet dato (inntil deres spedisjons partner har fått varene inn på sitt lager) på 50+ den 20. 50+ til den 27. 50+ til uken etter der, osv. Umiddelbart er det bare den første datoen som er synlig, og om alt går greit med transport, og du bestiller det første kortet, så vil du få kortet tilsendt på den datoen. Men når så 74 til har bestilt med den datoen, så går Komplett over på neste batch de har blitt lovet med levering en uke senere. Så når de første 75 kortene er solgt, så endres dato til 27. Og beholdningen settes til 50+ igjen. Så selv om kortene som selges etter de første 75 har en annen dato, så skal de første 75 bestillingene bli sendt den datoen som stod når man bestilte.

 

Vel, slik fungerer det når det ikke oppstår andre problemer. For alt vi vet er det en fraktbåt fra Kina som har blitt overtatt av pirater, eller en produkt tilbakekallelse, innbrudd i lager, toll problemer etc. Som er grunn til forsinkelsene.

 

At forsinkelsene ikke blir kommunisert bedre av komplett er jo dumt, men for at det skal være "for dårlig", så må i det minste noen andre være bedre. Og det kjenner jeg ikke til at andre enn de små butikkene klarer å være. Men det er klart, det er jo litt lettere å holde styr på 3 bestillinger om dagen enn 500... ;)

Lenke til kommentar

En video med DLSS sammenlikning blir kanskje litt OT i det som nå er blitt: "Den store "Hvor er mitt skjermkort"" tråden? :p

 

Vel, det er vel ikke mange andre enn meg som hadde turt å poste den til dette hylekoret nå uansett, siden den ikke akkurat er et knefall for Nvidia. Så jeg får vel ta det "ansvaret". :p

 

TLDR: 1800p + TAA ~ DLSS 4K i både bildekvalitet og fps. Altså ingen gains med 2080 over 1080Ti foreløpig.

 

Litt mer detalj: DLSS er bedre enn søppel TAA ved bevegelser i FFXV demoen, men ikke på texturer. Mens man i Infiltrator demoen oppnår nær identisk bildekvalitet og fps med et 1080Ti vs RTX2080 når man rendrer i 1800p + TAA (som er bedre implementert i Infiltrator enn i FFXV).

 

Man skulle tro jeg ble lei av å ha rett snart, men merkelig nok smaker det bare bedre og bedre! :p

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja det synes eg, du utnytter ein god ordning hos Komplett. Den type service koster og blir bakt inn i prisene.

Like sleipt å utsette levering 3 ganger.

 

Når man forhåndsbestiller 20 August, og levering blir utsatt fra 20. September til 19. Oktober så er det en ren vits.

 

Når man først skal kreve så mye penger burde det være et minimum at de faktisk leverer til release, eller gir litt informasjon om hvorfor de bare utsetter og utsetter. Uproft og amatørmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...