Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Ditt er i det minste sendt :p

Joa. Men får jeg det først på mandag får jeg vel knapt gjort noe før helgen kommer. Det er det sure. 

 

 

Hahaha, denne tråden flyter over av «glasset er halvfullt» -typer ass. :p

Jeg er glad mitt er sent. Jeg må uansett få vannblokka før jeg får fullført ombyggingen på riggen. Gjør ikke noe om det kommer litt senere. skal teste det på luft først. 

 

Noe sier meg at min 6600K på 4.7 blir litt for treig for full utnyttelse... Selv på 3440*1440. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt dette her, det at noen har fått sendt sitt kort mens andre forsatt venter. Ifølge komplett har de jo hatt hundrevis av 2080ti kort på vei inn den 20 september, så hundrevis av kort inn den 27 september og nå hundrevis av kort inn den 5 oktober.

Er det slik at de tror de får 50 kort men så dukker det bare opp 1 kort eller det slik at hundrevis av kort blir revet vekk før de kommer inn dørene fordi tusenvis av kort er forhåndsbestilt?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Ikkje når det står ubekreftet. Kjøpte man rett etter kl 20.00 på releasedagen, så er man rimelig først i køen på de korta som kommer inn først. Komplett.no styrer ikkje datoene. De bare formidler videre.

 

Uheldigvis for meg, så er ingen MSI trio x kommet inn enda.

 

Overalt i verden, så har folk fått EVGA 2080ti i dag. 

Kanskje jeg forklarte dårlig. Helt greit at datoen er ubekreftet, men de 50+ som de forventer inn i disse tider er jo allerede solgt. De er ikke tilgjengelig for nye kunder, så det er aboslutt ingen grunn til at disse skal stå i nettbutikken. kundene som har bestilt sjekker jo sine ordre, ikke salgs siden i butikken. 

 

Jeg har ikke bestilt kort enda, om jeg går inn på komplett.no så står det 50+ forventes X dato på samtlige utgaver av 2080 TI, men det er UMULIG for meg å vite om alle 50+ av samtlige kort er reservert bort til kunder eller ikke. Eller hvor lang kø det evt er på hvert kort. 

 

Trur aldri jeg har sett en butikk gjøre det slik før. Om det står et antall til en dato(selv en ubekreftet dato) og det er mulig å putte i handlekurven så er det vel ikke ulogisk å tro at du reserverer en vare av antallet som står oppgitt? 

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt dette her, det at noen har fått sendt sitt kort mens andre forsatt venter. Ifølge komplett har de jo hatt hundrevis av 2080ti kort på vei inn den 20 september, så hundrevis av kort inn den 27 september og nå hundrevis av kort inn den 5 oktober.

 

Er det slik at de tror de får 50 kort men så dukker det bare opp 1 kort eller det slik at hundrevis av kort blir revet vekk før de kommer inn dørene fordi tusenvis av kort er forhåndsbestilt?

 

Sannsynligvis får de inn ingen/svært få kort innen de gitte datoene. De få kortene de faktisk får går rett ut til kunder. De forventer/har fått beskjed om 50+ kort innen den 20, men fikk bare 10. De forventer å få 50+ kort innen den 27, men får bare 8, osv. Problemet ligger i at Nvidia og deres partnere av en eller annen grunn stadig flytter datoen bakover. Av en eller annen grunn klarer de ikke levere i nærheten av nok. Noen produsenter klarer ikke levere overhodet enda. Ser på Reddit at det har begynt å tikke inn noen skjermkort i postkasser rundt omkring i verden nå, men det er fortsatt veldig mange som ikke har fått beskjed om noenting, mens Nvidia og ders partnere dytter datoen bakover.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg forklarte dårlig. Helt greit at datoen er ubekreftet, men de 50+ som de forventer inn i disse tider er jo allerede solgt. De er ikke tilgjengelig for nye kunder, så det er aboslutt ingen grunn til at disse skal stå i nettbutikken. kundene som har bestilt sjekker jo sine ordre, ikke salgs siden i butikken. 

 

Jeg har ikke bestilt kort enda, om jeg går inn på komplett.no så står det 50+ forventes X dato på samtlige utgaver av 2080 TI, men det er UMULIG for meg å vite om alle 50+ av samtlige kort er reservert bort til kunder eller ikke. Eller hvor lang kø det evt er på hvert kort. 

 

Trur aldri jeg har sett en butikk gjøre det slik før. Om det står et antall til en dato(selv en ubekreftet dato) og det er mulig å putte i handlekurven så er det vel ikke ulogisk å tro at du reserverer en vare av antallet som står oppgitt? 

 

Er helt enig i dette. Har selv spurt om hvor langt jeg er i køen og hvilke kort det er minste ventetid osv på. Men virker som de har null oversikt på akkurat dette, det kan jo ikke være så veldig vanskelig.

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Sannsynligvis får de inn ingen/svært få kort innen de gitte datoene. De få kortene de faktisk får går rett ut til kunder. De forventer/har fått beskjed om 50+ kort innen den 20, men fikk bare 10. De forventer å få 50+ kort innen den 27, men får bare 8, osv. Problemet ligger i at Nvidia og deres partnere av en eller annen grunn stadig flytter datoen bakover. Av en eller annen grunn klarer de ikke levere i nærheten av nok. Noen produsenter klarer ikke levere overhodet enda. Ser på Reddit at det har begynt å tikke inn noen skjermkort i postkasser rundt omkring i verden nå, men det er fortsatt veldig mange som ikke har fått beskjed om noenting, mens Nvidia og ders partnere dytter datoen bakover.

Ekstremt lite troverdig å oppgi slike datoer og flytte dem uke for uke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er også imot det, men gidder ikkje å være sist i køen :p

 

Hardware er ferskvare, så etter noen mnd er det gammelt og kjedelig. Da er det på tide å teste noe nytt.

 

Nvidia har makt over oss! Neste gang kommer de til å produsere 13 kort. Sende 12 ut til anmeldere og la det siste gå på rundgang. Og tro ikke at det koster under 15k :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da ble et RTX 2080 Dual OC bestilt på Komplett.

Med mindre jeg blir veldig skuffet av ytelsen kansellerer jeg nok 2080 Ti, dette tar for lang tid.

Håper det kommer snart!

Det skader vell ikke å prøve kortet selv om det til nå ikke er 50% ytelse over 1080ti i snitt, er jo 60 dagers åpent kjøp ?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Updates:

  • Increases maximum power target setting to 130% (Improved overclocking performance)

_________________________________________________________________________
 
 
Q. Do I need to reapply this update every time I update a driver or reinstall the O.S.? 
A. This update is attached to the card, no matter where it goes. If you update the driver, the EVGA BIOS update is still applied. 
  
Q. How can I tell if I have this update already? 
A. You can check with EVGA Precision X1, if your maximum Power Target setting is 130%, you already have the update applied.
  
Q. I just bought my card, will it have this updated firmware? 
A. As new firmware is released, new products shipping from EVGA will also have this firmware version applied. 
 
Q. How do I apply the BIOS to both cards on an SLI system?
A. On SLI systems the BIOS is automatically applied to both cards.
 
Q. The Flash is not completing.
A. Try running the executable as adminstrator (right click run as admin) if still not working, please contact us at [email protected]
 
_____________________________________________________________________________
 
Windows (64bit) Installation

  • Download the correct .zip file below for your graphics card below. ENSURE THE PART NUMBER MATCHES.
  • Extract the files to a location on disk.
  • Make sure no programs are running in the background, and double click update.exe.
  • Press "Y" to begin the update.
  • DO NOT TURN OFF POWER OR RESET DURING THE UPDATE PROCESS!
  • After update, restart PC.

 
EVGA GeForce RTX 2080 Ti

  • 11G-P4-2382-KR - EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC - Download Here
  • 11G-P4-2383-KR - EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA - Download Here

 
EVGA GeForce RTX 2080

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som det kan komme støtte for Ray Tracing for AMD skjermkort via Vulkan, så det blir spennende å se hvordan dette vil fungere ytelsemessig.

https://wccftech.com/amds-open-source-vulkan-ray-tracing-engine-debuting-in-games-this-year/

Personlig tror jeg nok at Nvidia sin løsning vil være den som virkelig gir god FPS i samtlige spill, men det blir spennende å se når det kommer noe som kan testet på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...