Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken modell? Ser de ikke har noen på lager offisielt sett, så antar dermed at det er svært få kort som kommer inn foreløpig.

 

https://www.komplett.no/product/1091012/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/evga-geforce-rtx-2080-ti-xc-ultra-gaming?noredirect=true?noredirect=true#

 

La inn bestilling få minutter etter lansering. Ser prisen har gått opp nesten 1000,- fra jeg la inn bestillingen

Lenke til kommentar

Til alle som er "nervøse" i forhold til eldre cpu'er og 2080 ti serien, slapp av, dagens spill er som regel ganske så optimalisert i forhold til dagens cpu'er og det er ofte gpu kjernen som tar av seg mye av arbeidet, så har du en passe ok 4 kjerner så vil du få en grei opplevelse.

Men man vil selvsagt få langt bedre ytelse om man har en mer moderne og kjappere cpu, har sett spill som faktisk uten problemer tar opp 100 % på 5 kjerner i multiplayer og belaster litt den sjette, ( av 8 + HT ) og vet at det også finnes spill nå som kan ta enda flere kjerner når det er masse som skjer samtidig.

Så oppgrader gjerne skjermkortet, føl litt på spillene dere digger og ser dere at det blir for dårlig opplevelse og lav fps så vet dere hva neste oppgradering blir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke litt misvisende å referere til NVLink til spill som bare bruker et SLI-subset av standarden som ikke er i nærheten av den fulle ytelsen NVLink teknisk har mulighet til ?

 

Håper nVidia gjør en ny iterasjon av SLI som gir tilgang til alt som tilbys over NVLink og at en kommer seg bort fra den typiske alternate frame rendering modellen de fleste velger. Hadde nVidia gjort dette hadde vel de store ytelsesforskjellene på SLI vært historie. Eller satser de på at dette gjøres via iterasjonenene av API som f.eks DX12, og at adapsjonen til disse er det egentlige problemet ?

 

Uansett hvordan dette løses i praksis vil full NVLink bruk bare være en fordel.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått kortene? Må si at jeg ikke er fan av misvisende datoer som bl.a komplett driver med (selv om de har merket datoen som usikker)

 

Komplett.no f.eks viser bare de datoene de får. Altså ubekreftede datoer. Når de får bekreftet levering, så står det bekreftet på komplett.no. Er ting ikkje på lager, men i bestilling, så står det ubekreftet dato. Helt til de blir bekreftet. 

Nå fremover vil man nok ikkje se noen bekreftede datoer på komplett.no, siden det allerede er lang kø på det som kommer inn.

Lenke til kommentar

Problemet med komplett er at det står 50+ kort 27.09 , men de 50+ de evt får inn i dag er allerede reservert bort. Blir veldig misvisende for kunder som vil handle imo.  

Ikkje når det står ubekreftet. Kjøpte man rett etter kl 20.00 på releasedagen, så er man rimelig først i køen på de korta som kommer inn først. Komplett.no styrer ikkje datoene. De bare formidler videre.

 

Uheldigvis for meg, så er ingen MSI trio x kommet inn enda.

 

Overalt i verden, så har folk fått EVGA 2080ti i dag. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvorfor gidde å ringe? Dette er vanlig hver eneste gang det er release av skjermkort. Det står klart og tydelig hva som er bekreftet og hva som er ubekreftet. Aldri bestill ubekreftet, uten at du bare måååååå være først i køen av akkurat den modellen. Jeg bestiller fra Komplett når det er grønt lys! Og da får jeg det tidligere en flere av de som har bestilt 20 august.

Lenke til kommentar

Ikkje når det står ubekreftet. Kjøpte man rett etter kl 20.00 på releasedagen, så er man rimelig først i køen på de korta som kommer inn først. Komplett.no styrer ikkje datoene. De bare formidler videre.

 

Uheldigvis for meg, så er ingen MSI trio x kommet inn enda.

 

Overalt i verden, så har folk fått EVGA 2080ti i dag.

Komplett sendte ikke ut EVGA 2080ti i dag såvidt jeg vet. Jeg fikk iværtfall ikke mitt.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått kortene? Må si at jeg ikke er fan av misvisende datoer som bl.a komplett driver med (selv om de har merket datoen som usikker)

 

 

Mitt 2080ti MSI Sea Hawk ble sendt igår og hadde levering idag men forsatt ikke levert her enda =/

RTX2080 som jeg bestillte har blitt sent idag. Tipper jeg får det først på mandag  :realmad:  :realmad:  :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...