Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trøster meg med at nå er det åpent kjøp til etter Black Friday slik at man ikke går glipp av eventuelle tilbud der :) (ikke det at jeg har tro på RTX tilbud som slår introprisene til Komplett)

 

Kanskje det kommer noen sabla gode 1080 Ti tilbud og at DLSS/raytracing skuffer såpass at jeg heller vil gå for den generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så sier vi takk for grininga om prisen for denne gangen. Hvis du ikkje liker prisen, så la være å kjøpe dritten. Slutt å syt i denne tråden iallefall.

 

Hei forum politi

 

Når forvirrede brukere opplyser at 2070 vil koste 5k NOK i berget her så må man kunne si ifra. Både du og jeg vet at det ikke er i næheten av sannheten.

 

Hvordan går det med /Geforce RTX 20XX- IKKE LOV Å VÆRE KRTITISK ELLER KRITISERER NVIDIA/   tråden som du skulle opprette?

Lenke til kommentar

Hmm... Og der røyk den planen også...  :hm:

 

TPU har testet NVLink i en haug av spill... Ikke oppløftende lesning... Vel, bortsett fra at NVLink hjelper godt over den gamle SLI broen, bare ikke i de spillene der det gjelder. Negativ skalering i "Monster Hunter" for eksempel, så da får man 38fps med 2x2080Ti, i stedet for 43fps med 1x2080Ti... Grei nok skalering i "Ghost Recon Wildlands" som er en annen tittel selv de barskeste kortene sliter med i 4K. Til tross for ~43% skalering kommer ikke 2x1080Ti opp i mer enn 52fps...

 

Mulig jeg går i dvale i stedet, eller prøver denne greia de snakker så mye om: "Frisk luft"... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg får mine kort :p

Er det da kommet spill som dette kan testes på?

 

Så må jeg bare si, at det må være lov å være kritisk til kortene hvis man er saklig i diskusjonen og ikke går på person, det er tross alt en diskusjon, så får de som mener det motsatte prøve å bevise det som i alle diskusjoner.

Men det er vell egentilig ikke vits å hele tiden trekke opp at prisen er høy, det tror jeg vi alle er enig i, men vi velger fortsatt å kjøpe til den prisen.

Så da bør vell man egentlig helst holde seg til diskusjon om selve kortene og hvordan de presterer, teknologien, og en DLSS diskusjon er jo en interessant diskusjon som må kunne holdes saklig?

Gabriel er jo inne på noen gode tanker selv om det kan framstå som "wall of text", men så lenge han får skrive det som ligger han på hjertet så er det vell opp til andre å motbevise det på en saklig måte, og andre veien at han og andre kommer med påstander på en saklig måte?

 

Jeg ønsker å få belyst både positive og negative sider av et produkt jeg skal kjøpe eller vurderer å kjøpe, og får dermed best mulig mulighet til å danne meg et bilde om produktet er verdt pengene.

 

Folk er forskjellig og har forskjellige synspunkt, det er jo det som driver utvikling og samfunnet framover, det er når man begynner å kneble folk at det blir farlig, så det beste er at man aksepterer det først som sist, enten det er et forum, eller på jobben, men personangrep er bare tåpelig.

Endret av OddZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så (den forventa) datoendringa det da jeg logga inn for å sjekke nå. Ekstremt irriterende at ingen ønsker å gi noen informasjon i noe ledd. Hverken butikkene, produsentene eller nVidia synes å ha kontroll på noe. Ingen veit noen ting. Jeg har null problemer med å vente om jeg har informasjon om det, men når alt er helt i det blå mister jeg litt lysten. Til den prisen som forlanges for 2080 Ti hadde jeg forventa mer profesjonell service og informasjon i alle ledd.

Endret av Dellers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kortene er blitt utsatt igjen, selv om Komplett sa igår at de skulle komme idag. Ser ikke ut som en kan stole på hva Komplett sier ihvertfall. 

Jeg tipper at Komplett komuniserer på bakgrunn av hva deres leverandører igjen sier og dermed blir hele kjeden forskøvet hver gang ny beskjed kommer.

 

Vil  man skylde på noen må det kanskje være Nvidia selv eller de som produserer maskinvaren for Nvidia. Som igjen kanskje har problemer med produksjonsprosessen, sine leverandører igjen etc.

 

Who knows...

Det viktigste er at de ikke alltid er siste leddet i kjeden som har skylden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som har pekepinn på hvor stor flaskehals det blir for oss med noen år gamle CPU?

 

Snakk om å kjøre RTX 2080 med en 4770k

Flaskehalsen blir 83 cm ;)

 

Overklokk cpu og ikkje minst kjør 2400mhz + på ddr3 minnet. Minnet blir flaskehals på denne plattformen med et slikt kraftig skjermkort. Selv hadde jeg 4790k med 2800mhz cl12 minne i sin tid.

Lenke til kommentar

Flaskehalsen blir 83 cm ;)

 

Overklokk cpu og ikkje minst kjør 2400mhz + på ddr3 minnet. Minnet blir flaskehals på denne plattformen med et slikt kraftig skjermkort. Selv hadde jeg 4790k med 2800mhz cl12 minne i sin tid.

Ikke si sånn a.. har bare råd til grafikkort, ikke ny PC (må kjøpe ny bil idag :( )

 

Jeg sitter nemlig på ddr3 og den CPU-en du nevner :p

 

Vil det blir stoooor flaskehals? Eller bare noen få usle fps?

Endret av probin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...